• kasa01

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Aurora, inget på gång ännu? Min sambo har åkt ut, han sover numera i gästrummet. Fick nog av hans 200 snoozningar varje morgon, o att få hans armbåge i huvudet nätterna igenom. Vi kommer inte kunna ha barnet i sängen m oss, han kommer inte märka att lägger sig på det. Han sover så djupt, helt omöjlig att väcka, o dessutom personlighets förändrad. På nätterna är ha MR Hyde,  jag får så mycket utskällningar av honom innan han hinner vakna.

• kasa01

Aurora, samma här! Han hinner vräka ur sig både ett o två innan han vaknar till, o då är det som att han inte riktigt vet vad han sagt. Jag blev jätte ledsen i början, men försöker inte ta åt mig. Det är såklart inget roligt sätt att börja dagen på, men men.. han verkar inte kunna rå på det. Man får ta "the good with the bad" om man säger så. Hur mår du idag? KRAM!

Kel, tänk, bara en vecka kvar på jobbet!! Hejja dig, det här fixar du. Sen kan du bunkra sömn o kraft. Fnissade lite åt din drägel kommentar, Jag är också täppt på nätterna, vilket inte hjälper sömnproblemen direkt... Använder nässpray för bebisar, så jag i alla fall kan somna på kvällen (annars går det inte...). Får gå på "rehab" när barnet är ute sen. KRAM!

SPECK, jag hade som sagt turen att få ett barn som åt som en tok! Han växte o jag krympte... Känner igen det där m sömnbrist/sötsug. Inget vidare... Det är svårt att ge tips till en toktrött ammande nybliven mamma, man är liksom inte mottaglig för hurtiga kost råd. Motivationen kommer sen när allt annat sitter på plats, skulle jag tro i alla fall. Försök sov är Loke sover, eller ta hjälp av väninnor. KRAM!!

• kasa01

Kelsson, jätte fin mage!!!

Jis, låter onekligen lite läskigt, skönt att du har så många som håller koll på dig.

Strössel, vad skönt! härligt, hejja dig.

Vickan, hur går det för er m vikten? Ökar han nåt? Hur går det m ditt bråck?? Jag har fått rätt ordenligt ont i min högra ljumske, tankarna söker sig såklart till dig o din situation. Det högg till igår så jag vek mig dubbel, sen har det värkt när jag hostar mm. Har känt av det ett tag nu, men avfärdat som allmän grav åkomma.

Vicksan, åh nej... stackare! du får hälla klorin i svabb vattnet.

EGO, usel natt... sov inte många stunder.. läst ut ytterligare en bok. uselt humör i morse, stackars min lill skrutt om får stå ut. Han fyller år imorgon o allt...  

• kasa01
    Kelsson1 skrev 2011-11-15 10:59:29 följande:
    ... KONTROLL ÖVER VAD????? Skrattande

Blåsan kanske.. å inte ens det i slutet.. hej o hå. KRAM!
  • kasa01

Vicksan, ja detta ständiga dåliga samvete. Hoppas jag kan vara en roligare mamma imorgon. Min kille var rätt lugn som 5 åring, men tog igen det när han närmade sig 7. FY vilken konstig period det var. som en liten mini tonnårig. 1 månad kvar för mig nu, men skulle som sagt GÄRNA slippa de sista 2-3 veckorna. så länge man gått 37 fulla är den välkommen ut vilken dag som helst! kram.

• kasa01

Eieen, du ska känna lika OFTA, fast kanske inte lika MYCKET... Allså mer som "buffar" än sparkar. eller, ska o ska, det är normalt att det blir så. du låter jätte rädd, ring eller åk in tycker jag. kram.

• kasa01

Eileen, lyxigt att få sånt bra bemötande! Härligt att allt var bra där inne.

• kasa01
    Vickan, det blir snarare sämre än bättre... Det känns bara när jag rör mig, inte när jag är stilla. Har hela tiden kunnat röra mig bra denna gång, ingen foglossning mm. Ont i ländryggen, men det känns ju helt naturligt m den ökade vikten av magen. Har du några tips på ställen man kan läsa om detta? Jag vill helst inte bli invalidiserad nu, kan ju gå men det går långsamt... Har ingen utbuktning eller så, bara värk. Det högg som sagt till för ett par dar sen, sen dess har det värkt. Hoppas fisen har ökat i vikt nu, förstår att det är jobbigt för er. KRAM!
  • kasa01

Vickan, ok låter hoppfullt! ska till sjukgymnasten imorgon för att få lite övningar för ryggen, frågar henne samtidigt. Tack för hjälp! KRAM!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011