• kasa01

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Jis, de kan säkert se efter.. Det är ju inte långt kvar för dig nu. Man vill inte dit o pilla i onödan pga bakterierisken, men tror det mest gäller när vattnet har gått. Fråga du, kom gärna o skriv vad de säger sen. Jag ska tii BM imorgon o hoppas att de kan tänka sig att sätta igång mig några dagar tidigare än 1 v över BF om det skulle gå över. Vill verkligen inte att liten ska behöva fylla år på julafton, då tar jag hellre en jobbig förlossning. 

• kasa01

Jis, vad skönt! Hoppas dom kan göra mig till viljes också. har ju dock inte alls lika tunga argument att lägga fram som du. får se vad de säger imorgon.

Kel, skönt m förmiddags sömn på soffan!

• kasa01

Dealiy, jag hade hosta i sommras, o det var helt ok att ta corsilana. jag var runt v 21-23 då. Det är ju jobbit, men inget farligt för bebis. Hoppas du piggar på dig!

Man får inte klippa naglar på bebisen, bara fila. nageln är ihopväxt m fingertoppen i början, o det kan lätt börja blöda. fila är ok, men bara försiktigt.

Kel, bra att de tar levervärden. Att det kliar i händerna är inte toppen, bra att de kollar upp. säker ok, men som sagt något man bör göra. hör gärna av dig med vad resultatet blev.   

JIS, gud vad spännande!!! hoppas allt går toppen, ser fram emot att för höra allt sen.   

• kasa01

Kelsson, när skulle du få svar på lever värdena? klådan kan vara ett tecken på Hepatos, men du är ju så nära BF nu att det inte kan vara skadligt för ditt barn. Får man det tidigt kan man behöva plocka ut barnet, men det är ju ingen risk för dig. 

• kasa01

Kel, hepatos är ett tillstånd under graviditeten när levern blir överbelastad, den orkar inte rena både ditt o bebisens avfall. Ett av symptomen är klåda. Det är inte farligt i ditt fall, men bra att man håller koll på det. Får man det tidigt medicinerar man, o det kan vara aktuellt m en tidigare förlossning. Nu är du ju fullgången, så det är ingen fara för dig. Dock är det ju besvärande när det kliar, o framför allt på nätterna. Svulnaden kan också orsaka klåda, så det behöver inte alls ha m levern att göra. Tycker bara att det är intressant att veta.

• kasa01

Det här med naglarna gäller bara de första veckorna, ni kommer själva se hur nageln o fingret sitter ihop i början. Naglarna är ju helt mjuka efter att ha legat i fostervatten hela tiden. När de hårdnar ute i luften blir de ganska vassa, o de river sig lätt i ansiktet. Jag fick i alla fall förbud mot sax när min son föddes, men givetvis gör man som man vill.

• kasa01

Najje, grattis till v 20!!!! Låter som sammandragningar tycker jag. Det i ryggen kan också vara foglossning. Hur länge brukar det hålla i sig? Om det är ca 30 sekunder max är det nog sammandragningar. Jis, häftigt att du orkar raportera från bb! Super kul att få hänga med.

• kasa01

JIS, you go girl!

sputnik, spännande! Bara 5% kommer på BF, så det kanske inte blir just idag. Men snart så!!!

Lillstinis???

Aurora, grattis till hemkomst!

Ego, förvärkar hela natten... har inte sovit många minuter. Inte för att det gjort jätte ont, mer för att jag legat o hoppats att det ska komma igång. Men icke!!!   

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011