• kasa01

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Najje, vi har också haft sex när vi velat. Får sammandragningar efteråt, men jag har alltid fått lära mig att det snarare gör bebisen gott.. Endorfiner du vet... Har haft perioder när jag inte haft nån lust alls, andra när jag haft MASSA lust. Om det är första gnger du haft sammandragnigar förstår jag att det kanske känns lite läskigt, men såsmåningom kommer du nog vänja dig. Det är inte farligt, så länge de inte håller i sig länge och gör jätte ont med menskramper sammtidigt.

• kasa01

Speck, Låter inte som att det borde bli så för er... Om det beror på förkylningen.. Capser led inte jätte mycket av det, inte så att han skrek eller så. Men man märkte att det inte var helt roligt för honom dagarna innan, o var ganska lättad efteråt (förståligt!). Kanske var det inte fulla 2 månader, def slutar det så fort de få i sig annan mat än bröstmjölken. Om det blir ett problem så prata m BVC, kanske har de andra råd nu än när C var liten.

Kelsson, jag med... sover riktigt pissigt nu, kan bara inte somna om när jag varit på toa. Det blir en hel del böcker numera... Som tur är har jag en lite lugnare period just nu, så jag kan vila en stund på dagen. härligt att järvärdet stigit, mitt låg på 130!!! helt sjukt har aldrig haft så högt. Har dragit ner lite på nifferexen.  

• kasa01

Anderska, vi hade också så, som du skriver. Ett besök v 25, nästa var TUL i v 32. efter det har jag varit en gång till, v 35 (måndags), o nästa blir v 37. Du kan säkert få fler besök om du vill. Hur är det m tänderna?

• kasa01
    Kelsson1 skrev 2011-11-10 11:18:57 följande:
    Kasa: Jo man börjar vara rätt härjad när man inte sovit en enda natt igenom utan att vakna sedan graviditeten började...
    Helt sanslöst bra järnvärde! Hoppas att mitt också fortsätter att stiga...

I know!!!! Fattar ingenting! brukar ligga rätt lågt normalt också. Min kropp verkar gilla nifferex helt enkelt! nä, nätterna är inte sig lika. o inte blir det bättre sen heller.. hehe... bara att gilla läget. kram,
  • kasa01

Najje, oh yes! Verkligen skillnad! super fin mage!!!

SPECK, de sa till mig att det var ganska vanligt att det kunde bli så, men att det inte skulle vara obehagligt för barnet... Om Loke har obehag av det bör de göra något. Vet inte när man kan sätta in lactulos mm, men det där har BVC såklart koll på. För oss var det mest jobbigt när det kom, att det var så mycket o man inte ville vara ute nånstans, annars var C inte jätte besvärad. Alltså tycker jag det låter som att det inte är samma. Ledsen om jag stressade upp dig med min historia, det var inte meningen.

SPETS, jag har också uppfattat att vissa dagar är mycket lugnare i magen än andra... Ibland spelar det verkligen ingen roll hur mycket jag pruttar och trycker, får inte en rörelse tillbaka. Tror den brås på sin far, han sover så djupt att det inte går att väcka honom utan att ett värlskrig bryter ut. Har vant mig vid det, o vet ju att den har det bra, men är du orolig tycker jag du kollar upp det helt enkelt. Bättre med en lugn mamma!

Jis, fina blommor! Jag fick faktiskt också en fin bukett (fredags) efter att vi haft en jätte bråk. Som du säger, himla onödigt att det ska krävas blodsutgjutelse innan man kan få lite uppskattning.. Har nu beställt två klänningar från ASOS, ingen frakt. Hoppas det passar nu bara, tycker jag sväller för varje minut som går.  

• kasa01

Kelsson, det är inte bara läskigt att föda, det är en riktigt stark upplevelse som jag enbart uppfattat som possitiv. Du kommer klara det gallant!

SPECK, toppen!

Jordgubbe, fy vad jobbigt för dig. Har också IBS o har haft problem m magen hela mitt liv. Lustigt nog har det blivit bättre under båda mina graviditeter, förutom just i början. Hoppas det blir bättre för dig också. KRAM!

Ego, min bebis hickar... hela tiden!! Tar emto att säga, men det börja faktiskt bli lite störande... Specilet under nätterna, håller mig vaken. I natt har jag ändå sovit ok, inga timmars läsning      

• kasa01

35 fulla veckor idag! v 36 imorgon. Nägra magbilder... har nog inte riktigt fattat hur STOR magen har blivigt förrän jag såg mig på bild. Guha... ska svälla en månad till, var ska detta sluta...?
  • kasa01

Jis, är så avis på dig! Att du orkar allt.. du har all min respekt!

Aurora, hade ju varit lite coolt.. 11-11-11.. har inte tänkt så ens Vi kanske kan få 11-12-13 om det vill sig. Kunde ju vara skoj!

Kel, tack! tycker det är abnormt stor nu, ska den verkligen kunna bli ännu större??? 

• kasa01

Speck, vad SÖT du är som säger att jag ser smal ut... Undrar om det verkligen är samma bilder vi ser..?? Mitt stuss mått (läs RÖVEN) har öka m 10 cm, kommer bli sådär att bli av med. Du, det har bara gått 2 månader. Magen tar lite längre tid än så på sig att gå tillbaka, den har ändå varit uttöjd nästan ett år. För mig gick det oförskämt fort sisst eftersom jag hade en son som "åt upp mig", denna gång kommer det bli värre. Är även äldre o har ökat mer i vikt. KRAM!

Kel, tycker att det låter som typiska förvärkar. Det behöver inte betyda att du ska föda imorgon, kroppen förbereder sig bara. Jag hade en dust förra helgen, har käns nåt litet nu o då efter det, men inget särskilt. Stackare som är så trött... Du får inför chips förbud fram till FD. KRAM!

• kasa01

Najje, tack söta du! Tror inte du behöver oroa dig över viktminskning, kan det vara så att du lagt om din kost något pga illamående? Bebbarna tar vad de behöver av dig, din egen kropp kommer i andra hand under graviditeten. MAn ska bara vara försiktigt för att frigöra för mycket "fett lager" under grav, eftersom de kan lagras en del gifter i fett, bla höga halter av vitamin A. Annars skulle jag bara varit super glad om jag tappat nåt kilo Tycker din magen är underbar, önskar jag haft en sån i v 15... Jag blev bara bred i början. KRAM!

Lillstinis, vad glad jag blir Tack!! Jag har spegelvägrat här ett tag eftersom jag har lite problem m att kroppen förändras, lovade mig själv att jag inte skulle nojja över det under den här graviditeten. Har nog bara inte hängt med över hur stor magen blivit, o har ju ingen att jämför med. Sitter lite spöken i huvudet mitt också, tror jag ser en annan bild än ni andra. 37 fulla för dig alltså, underbart! KRAM!

Ang skor, i stort sett alla mina vinterskor är minst ett nummer för stora eftersom jag vill kunna ha tjocka sockor eller lammulls sulor i. Nu när "ångan är uppe" så att säga skippar jag bara extra sockan... Funkar fin för mig. Fryser normalt JÄMT, så allt jag äger är annpassat för lite extra. Hehe, passar ju fin fint nu

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011