• kasa01

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

JIS, klockren beskrivning, kärleksexplossion!!! Super stort grattis till dig, ta hand om er nu alla tre!!!

Najje, vad jobbigt för er... Djur är ju så himla tappra också, kämpar på fast de lider. Man får tänka på alla bra år de fått, o inte hålla dem kvar i sitt lidande bara för att man inte vill mista dem. Vi har alltid haft hundar, o det är nog ganska ovanligt att man låter dem självdö. vi har fått ta dessa tråkiga beslut m alla våra tidigare djur, och det gör lika ont varje gång. Kram till din lilla katt, du beskriver honom som en unik krabat som kommer att finnas i era minnen alltid. KRAM!

Strössel, beklagar också er situation m släkten. Verkligen inte roligt för mannen, o din lilla familj.

Enya, det kommer gå superbra på måndag! lite nerver slipper man nog inte..

• kasa01
    Kasa: Fina ord, tårarna kom... ja, han är unik (som alla husdjur). Han fanns redan hos min man när vi träffades men var bara något år då, han blev snabbt min katt, sov på mig, tröstade mig. Nu är han 13 år och fortfarande en underbar vän. Han kommer alltid finnas med oss. Vi ska ordna en minnesplats i trädgården under hans favoritbuske där vi begraver hans leksaker, halsband och ett laminerat kort på honom.

HjärtaHjärta
  • kasa01

Kelsson, Det verkar som att de som fått en svepning kommer igång hyfsat snart efter det, så jag tror inte du behöver oroa dig för varken lever, havandeskapsförgiftning eller igångsättning.. Ska bli jätte kul att höra när det börjar, och JA det gör ont m svepningen. Liten test på hur själva värkarna känns...

• kasa01

Kel, hur går det?? Några känningar efter svepningen? När skulle du få besked om misstänkt havandeskaps förgiftning? Hur mår du???? KRAM!

Jis, amning är trixit för de flesta, det släpper snart. Ljuvlig bild på din blogg!   

• kasa01

Strössel, jag känner igen det där... sonen var en ängel på dagen, men skräcken på näterna. Jag har inget jätte bra tips till dig tyvärr.. Kan vara magen, så prova m massage eller bad. Amma inte för ofta, om det är magen blir det bara värre av det. Blir han tröstad av att snutta på något annat? Typ ett finger eller knoge? Sover han själv eller intill dig? hoppas det vänder snart.

Kelsson, måste också le lite åt din "äggsjuke" man... hehe!! kram!

• kasa01

Värkarbetet börjat, fullt på bb Stockholm. Kämpar på hemma. Hoppas kel har fött nu. Kram

• kasa01

Blev en gosse här med!!! Liten knubbis, har inte mätt eller vägt ännu. Najje vilken underbar bild. Kramar till alla andra också

• kasa01

hej alla! Har följt med o läst, men de korta stunder jag kommit ända fram till datorn har det blivit jobb. Måste ju tyvärr. Tusen tack för alla grattis, blir jätte glad för alla sm skickar oss en tanke
    Lillstinis, grattis!! en dag mellan våra små! kram!!

Jis, här ammas det rätt långsamt till skilnad från mitt första barn som var supersnabb.. finns nog alla varianter. Så länge de inte blir slöa,o går ner för mycket i vikt. 

Då var skruttet på sitt 5'e dygn då, vi börjqr få det att funka här. Storebror är stollt som en tupp, vill hålla o vara med hela tiden. Förlossningen gick inte så snbbt som jag trott, värkarna började så smått på morgontimmarna för att dra igång m full kraft runt 8 på söndagsmorgonen. Vi var innen strax efter 10 o var då öppen 3-4 cm. Fick lustgas o tog sen sterila kvaddlar, blev lite övertalad av barnmorskan. Måste säga att det inte riktigt var vad jag trott, blev klart possitivt överraskad. Värktopparna blev inte alls lika jobbiga efteråt, effekten satt i ca 2 timmar. Vid 2 tiden hade jag bara öppnat till 4-5 cm, var på väg in i dimman o hade ondare än jag trodde var möjligt. Fick epidural, men de satte den fel så den tog inte. Läkarn kunde inte komma tillbaka förrän 2 timmar senare, dessa är nog de värsta två timmarna i mitt liv smärtmässigt. När jag sen fick bedövningen var det som att komma till himlen, helt ljuvligt. Var öppen helt direkt efter, o väntade bara på att krystvärkarna skulle ta vid. Fick krysta över en timme när de väl kom, kämpade o slet som bara den. Men nu är han här, helt underbar! Låg mitt på kurvan hela tiden, både fundusmåttet o vid TUL, ändå vägde han 3975 o kom v 39+1. Har sen förslossningen figurerat napp, han har inte släppt bröstet särskilt långa stunder. Trots det hadde han gått ner nästan ett halvkilo när vi vägde igår... Tror han blir för trött, han ligger gärna o snuttar länge, men orkar inte suga ordentlgit sen mjölken rann till. Fick riktigt ont i höger brsötet, blev lite orolig för att det skulle stocka sig redan. Har kämpat m att tömma mer på den sidan nu, väckt honom o bråkat så han får i sig. Det verkar ha fungerat, för nu har han dessutom bajsat flera gånger idag . ni får ursäkta språk o stavning här, men skriver medans han ammar, m ena handen. återkommer m bilder, har inte laddat över några ännu.

Eileen, fy vad obehagligt m en krock!! vilekn otrolig tur att han inte blev skadad, hemska tanke! tänk o du blivigt ensam under förlossning m make på sjukhus. KRAM till er båda!!! 

• kasa01

Viksan, har du provat m ett bad för magknipen? Kan också prova att liksom pumpa m benen, lite försiktigt såklart.. Om det är förstoppning har jag hört att man kan 'reta' i ändrarms öppningen lite m en temp, men har aldrig själv gjort det. Hoppas ni hittar ett sätt o att lilleman slipper ha ont. Kel, ja visst är man i bubblan!! Total kärlek. Min första kille bajsade bara var 10'e dag en period när jag helammade, o BVC sa att det var helt normalt. Strössel, underbar bild på din blogg, m Liam i tomteluva.

• kasa01

Anderska, jag kan också rekomendera smoothies! Jag levde i stort sett på dem i slutet. Brukar ta frusen frukt dokc, o yogurt naturell. Ex frysta bananer (fryser dem i skivor), några hallon eller jordgubbar. Det är jätte friskt o gott, o man känner sig inte stoppmätt efteråt.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011