hej alla! Har följt med o läst, men de korta stunder jag kommit ända fram till datorn har det blivit jobb. Måste ju tyvärr. Tusen tack för alla grattis, blir jätte glad för alla sm skickar oss en tanke
Lillstinis, grattis!! en dag mellan våra små! kram!!
Jis, här ammas det rätt långsamt till skilnad från mitt första barn som var supersnabb.. finns nog alla varianter. Så länge de inte blir slöa,o går ner för mycket i vikt.
Då var skruttet på sitt 5'e dygn då, vi börjqr få det att funka här. Storebror är stollt som en tupp, vill hålla o vara med hela tiden. Förlossningen gick inte så snbbt som jag trott, värkarna började så smått på morgontimmarna för att dra igång m full kraft runt 8 på söndagsmorgonen. Vi var innen strax efter 10 o var då öppen 3-4 cm. Fick lustgas o tog sen sterila kvaddlar, blev lite övertalad av barnmorskan. Måste säga att det inte riktigt var vad jag trott, blev klart possitivt överraskad. Värktopparna blev inte alls lika jobbiga efteråt, effekten satt i ca 2 timmar. Vid 2 tiden hade jag bara öppnat till 4-5 cm, var på väg in i dimman o hade ondare än jag trodde var möjligt. Fick epidural, men de satte den fel så den tog inte. Läkarn kunde inte komma tillbaka förrän 2 timmar senare, dessa är nog de värsta två timmarna i mitt liv smärtmässigt. När jag sen fick bedövningen var det som att komma till himlen, helt ljuvligt. Var öppen helt direkt efter, o väntade bara på att krystvärkarna skulle ta vid. Fick krysta över en timme när de väl kom, kämpade o slet som bara den. Men nu är han här, helt underbar! Låg mitt på kurvan hela tiden, både fundusmåttet o vid TUL, ändå vägde han 3975 o kom v 39+1. Har sen förslossningen figurerat napp, han har inte släppt bröstet särskilt långa stunder. Trots det hadde han gått ner nästan ett halvkilo när vi vägde igår... Tror han blir för trött, han ligger gärna o snuttar länge, men orkar inte suga ordentlgit sen mjölken rann till. Fick riktigt ont i höger brsötet, blev lite orolig för att det skulle stocka sig redan. Har kämpat m att tömma mer på den sidan nu, väckt honom o bråkat så han får i sig. Det verkar ha fungerat, för nu har han dessutom bajsat flera gånger idag . ni får ursäkta språk o stavning här, men skriver medans han ammar, m ena handen. återkommer m bilder, har inte laddat över några ännu.
Eileen, fy vad obehagligt m en krock!! vilekn otrolig tur att han inte blev skadad, hemska tanke! tänk o du blivigt ensam under förlossning m make på sjukhus. KRAM till er båda!!!