• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Vickan I
    Karmosin - Ja haha, som tur är har sambon inte så mkt åsikter om mina inköp. Letar nu en bra mässa till i vitt, men ALLT lite tjockare har öron påsydda Skrikandes. PoP hade en, men den verkade inte skön. Tror det blir en vit fleece från KikKid som jag får beställa. Den enda andra jag sett och hade de till sonen när han var liten också och de satt jättebra. Jag har en amningskudde från RättStart som fungerat bra. Intressant länk om mer eller mindre lika säkert placera en stol fram. Blir väl så. Alvin kommer få åka bakåt så länge det bara går, oavsett hur böjda benen blir .

Välkommen tillbaka Cattm. Skötn med lita paus ibland. Som de andra sagt så är KUB alltid skrämmande, men kommer se fin fint ut allting.

Viksan - Ja det är lite meckigt med hur man ska sätta stolarna. Jag har också ganska mkt förvärkar som vissa av dem känns rätt rejält. Har dock endast vid två tillfällen kommit så tätt och gjort så ont att jag blivit orolig. Men har förstått det som att det är vanligt för omföderskor att tidigt få ondare förvärkar. Blir de regelbunda (även om långt mellan) så ring in och prata fick jag höra när jag berättade om hur jag haft det en dag/kväll, men aldrig ringde.

Ja nu måste ju LillSpeck ha kommit . Sjukt spännande att få höra uppdatering!!!!    

Apropå gråta. jag brukar INTE titta på förlossningsakuten (eller andra sådana program öht) men gjorde det för några dagar sedan ändå. Jag trodde dessa program alltid slutade väl, men ICKE. Herregud vad jag grät, ABSOLUT inte se mer sådant.      

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • strössel

Vickan l: Gillar du inte öron ? Jag har en med öron Skrattande tror jag bara ha sett såna med öron på som är tjockare här där jag bor iallafall. Men kan tänka mig att dom är lite i vägen om man ska ha overall mössan på oxå. Men jag hoppas jag kommer finna en med utan öron oxå.

• Vickan I
    strössel skrev 2011-08-21 16:19:21 följande:
    Vickan l: Gillar du inte öron ? Jag har en med öron Skrattande tror jag bara ha sett såna med öron på som är tjockare här där jag bor iallafall. Men kan tänka mig att dom är lite i vägen om man ska ha overall mössan på oxå. Men jag hoppas jag kommer finna en med utan öron oxå.

Nej jag är lite allergisk mot öron . Men som du säger så har allt jag sett i butik förutom PoP (men den verkade oskön) också haft öron, så blir till att beställa. Inte så mkt att öronen är i vägen egentligen, vill bara ha utan helst.
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Jis

Vickan, då är du som både jag å min man (han mer än jag ska erkännas...), kollade på overall idag, dom hade en fin i fleece på H&M, sen hade INTE öron, sen hade dom en luddig sak som hade både öron OCH svans. men hur skönt är det att ligga på? Dom hade oxå en fin (men med öron) på Lindex. Åh det är ju en djungel. Kollad epå PoP och deras var inte lika mjuka kände jag. Å hur varma ska dom vara? Jag tänker mig att F har fårskinnet i botten på vagnen, sen åkpåse å sen fleecen på sig, å såklart mössa osv. Men räcker det? Kan ingen skriva en manual till mig. Jag blir galen :) hahaha.

Jag spanade efter den där gravidkudden på två ställen idag, men den var slut så nu beställde jag den på nätet. Hoppas den blir bra. 354 kr ink frakt. 

• strössel

Jis: Många säger att overall och åkpåse blir alldeles för varmt, jag kollade på en overall på Lindex svart med prickar på tyckte den var supertjock. Jag har köpt en på Kappahl med en uggla på Skrattande men funderade på om man skulle ha en jacka med ? Vickan l vad säger du om det ?

• Luella

Jag tror det blir för varmt med både åkpåse och fleeceoverall Jis. Åkpåsarna är normalt jättevarma. Min dotter hade vanliga kläder i åkpåsen, en kofta och tossor. Ja, och mössa så klart. Hon blev jättevarm.

Jag gillar inte heller öron. Jag kanske får börja kika nu i så fall efter mössa om det blir svårt att hitta.

Vickan, här blir det också till att åka bakåt väldigt länge. I morgon ska jag ringa och boka tid för service, jag passar nog på att fråga om dom kan avaktivera airbagen. Jag kan inte se att jag och min man sitter fram med barnen bak utan någon som kollar hur dom mår.

• Jis

Oj, ja det kanske räcker med "vanliga" kläder å sen åkpåse, vill ju inte att den lilla ska svettas ihjäl heller. Det verkar så bra med åkpåse, enkelt och bekvämt. Å jag menar verkar det kallt (eller är superkallt ute men då är ju inte jag ute känns det som) så får man väl lägga på en filt eller så...

Där med vart man ska ha babyskyddet i bilen, åker jag själv kommer jag vilja ha det fram (vi kan lätt stänga av airbagen) och om vi åker hela familjen vill jag ha det bak så en kan sitta brevid å ha koll. Det är ju det sköna med isofix-fästen, att det är lätt att byta plats på stolen, bara att knäppa loss och sätta i. 

• Luella

Jis, jag älskade verkligen att ha åkpåse. Så himla praktiskt. Problemet är att det förmodligen inte får plats en åkpåse i vagnen som jag beställt men nu har jag iaf bestämt mig för att köpa en så får vi se om det går. Jag har blivit löjligt förtjust i en leopardmönstrad från Eolodie Details som kommer ut i butikerna under september.
    Om du köper Brio Bo-babyskyddet med basen till är det urenkelt att flytta även utan isofix. Så smidig verkligen. Den är lätt att spänna med bälte även utan basen min inte lika lätt.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011