• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Luella

cattm: Vad jobbigt för dig att känna som du gör. Jag har ingen erfarenhet av Aurora men det låter som en mycket bra idé att träffa någon och prata om det här i god tid innan förlossningen. Men jag förstår att du skjutit det på framtiden. Ring imorgon och boka tid tycker jag.

Kram

• Kelsson1

Karmosin: Tydligen ska man ha järnvärde på över 120 som kvinna (kanske annorlunda när man är gravid). Blir förundrad varför min BM inte rekomenderade mig att börja med järntabletter redan första gången när jag hade Hb på 114?! Varför var mitt järnvärde tvunget att gå ner till 107 innan hon sa något?
    Håller tummarna för dig idag. Kom ihåg att andas så går blodprovet också bra

Cattm: Låter jobbigt med så stor rädsla. Tycker definitivt att du ska söka hjälp så du vågar genomföra vaginal förlossning. Hoppas du får BRA hjälp!

Strössel: Önskar att jag hade lika mycket energi som du! Jag skulle vilja göra mycket men klarar inte av det på grund av utmattning och illamående...
    Blir du för rastlös får du gärna komma o fortsätta hemma hos oss Flört

• Lillstint

Speck: STORT GRATTIS!!! Vad fantastiskt härligt! Duktig flicka att lyda våra order om att komma tillbaka efter helgen om berätta att du fött Skrattande. Stor kram till dig och lille Loke Hjärta

• Lillstint

Jis: Jättefina klänningar! Det är så roligt att läsa din blogg! Jag beställde faktiskt också därifrån och var supernöjd med det jag beställde! Allt passade! Och jag fick jättemånga fina komplimanger för en av klänningarna som jag hade på mig på en fest.

Ang. att boa: Jag har också lust och vill göra så mycket därhemma men varken orkar eller kan p.g.a. fogarna. Kan ju inte ens plocka ur diskmaskinen vissa dagar!  Så jag avundas också dig Strössel! Du får gärna komma hem till mig och fixa också. Har också ett bord som behöver oljas och slipas Flört. Har redan bestämt att vi ska köpa in en riktig storstädning av hemmet i höst.

En sak, som jag ser att ni skrivit om här innan ,och som jag varmt kan rekommendera, är en gravidkudde. Så skönt när man sover och även att krypa upp med i soffan.

Kel: Ang. järnvärde. Jag hade 120 sist hos BM och det tyckte hon var jättebra. Jag äter inga järntabletter, däremot ACO Kvinna vilket hon uppmuntrade mig till att fortsätta med. Vid inskrivningen hade jag 130 såg jag i min journal, så det har ju sjunkit en del.

• Kelsson1

Lillstintis: Jag äter också ACO kvinna, men tycker fortfarande att det är mystiskt att jag inte blev rekomenderad extra järntabletter vid inskrivning då jag hade bara 114 då. BM till o med sa att järnvärdet var bra!

• Jis
    Lillstint skrev 2011-08-23 08:00:49 följande:

Jis: Jättefina klänningar! Det är så roligt att läsa din blogg! Jag beställde faktiskt också därifrån och var supernöjd med det jag beställde! Allt passade! Och jag fick jättemånga fina komplimanger för en av klänningarna som jag hade på mig på en fest.

Ang. att boa: Jag har också lust och vill göra så mycket därhemma men varken orkar eller kan p.g.a. fogarna. Kan ju inte ens plocka ur diskmaskinen vissa dagar!  Så jag avundas också dig Strössel! Du får gärna komma hem till mig och fixa också. Har också ett bord som behöver oljas och slipas Flört. Har redan bestämt att vi ska köpa in en riktig storstädning av hemmet i höst.

En sak, som jag ser att ni skrivit om här innan ,och som jag varmt kan rekommendera, är en gravidkudde. Så skönt när man sover och även att krypa upp med i soffan.

Kel: Ang. järnvärde. Jag hade 120 sist hos BM och det tyckte hon var jättebra. Jag äter inga järntabletter, däremot ACO Kvinna vilket hon uppmuntrade mig till att fortsätta med. Vid inskrivningen hade jag 130 såg jag i min journal, så det har ju sjunkit en del.

Men du, stort tack. Roligt att du gillar bloggen. Vilka klänningar slog du till på, kan ju alltid beställa igen. Visst gick det snabbt och var bra priser? Och roligt att ha något som inte kommer från H&M :)

Jobbigt med fogarna, jag är ju en av dom som mår så sjukt bra som gravid, har massa energi, vill pyssla hela tiden och bara njuter. Jag veta tt nu inte vill höra det som har ont, jag hoppas att det vänder snart. jag har sagt till mig själv att i höst ska allt ut ur skåpen och  de ska storstädas, inget ska lämnas till slumpen.

Jag beställde en gravidkudde i söndags, hoppas den kommer snart, ser fram emot den. Den verkade skön.

Ang järnvärde så hade jag 121 förra veckan och det var BM väldigt nöjd med. Så är hon nöjd är jag nöjd      
  • anderska

Någon som läst någon bra gravi / föräldra bok ni kan rekomendera??

• Kelsson1

anderska: Håller på att läsa "Handbok för gravida - allt din läkare inte berättar" som jag tycker är väldigt rolig och innehåller en hel del bra saker (håller inte med om allt författarinnan skriver men så är det väl alltid). Det är inte en bok späckad med fakta utan mer skriven i rolig form. En amerikanska som skriver om sina egna o sina tjejkompisars erfarenheter av graviditet...

• kasa01

Speck, guuuuuuuuuuuud vad härligt, grattis!! Då är du en av de ynka 5% som faktiskt föder på beräknat datum. coolt! kom o skriv hur det gick när du orkar. KRAM!!!

Anderska, mina bröst "läcker" också, gjorde det även förra graviditeten. Det är ganska genomskinligt, men åt det vita hållet. Förra gången kunde jag vakna med 5cm mjölkfläcker på lakanet, lite skumt, men helt normalt.

Var på MVC idag, har tydlien också ganska uselt järnvärde... 103, trots att jag ätit både leverpastej och blodpudding.. Jaja... det blir nifferex trots allt. Fick även losec för uppstötningarna, hoppas det hjälper.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011