• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • spets

Hej!
    Grattis Speck!!!! Vad roligt!!!!

Själv har jag äntligen lyckats skymma en liten bula på min mage. Alla säger att jag ska vara glad osv. Men jag önskar inget annat än maaaaage nu!
    Ett ganska stort problem som jag har är att jag tappar kopiöst mkt hår. I dag var jag hos frisören och tom hon blev chockad. Vad gör man? help 

• Lulis7

Stort grattis Speck! Underbart med trådens första bebis! Fantastiskt att han kom så punktligt.

• Sputnik II
    Speck skrev 2011-08-22 18:41:03 följande:
    Halloj tjejer! Som ni redan misstänkt så är jag MAMMA nu! På BF 20/8 kl 10:11 föddes lilla Loke, 3725gr och 52cm lång!
    Bild kommer så fort jag får tid över från amning o så.. Skrattande
    Grattis till den lille!!!! Skrattande
  • Lulis7
    spets skrev 2011-08-22 19:54:36 följande:
    Hej!
    Grattis Speck!!!! Vad roligt!!!!

Själv har jag äntligen lyckats skymma en liten bula på min mage. Alla säger att jag ska vara glad osv. Men jag önskar inget annat än maaaaage nu!
    Ett ganska stort problem som jag har är att jag tappar kopiöst mkt hår. I dag var jag hos frisören och tom hon blev chockad. Vad gör man? help 

Jag har så himla dåligt minne... Vilken vecka är du i? Jag går in i vecka 16 imorgon och min mage är sååå stor redan. Vi väntade med att berätta för folk till efter KUB. De flesta som vi har berättat för har sagt att "ja, det syntes redan för några veckor sedan men vi vågade inte fråga"! Men nu börjar magen i alla fall bli lite fin och hård och ser inte bara tjock ut. Har tyvärr inget svar angående ditt hår. Visste inte din frisör?
  • vinterbebis12

speck - va underbart! Grattis! På BF och allt. Så glad för er!

Jis- det var jag som ville se klänningarna. Fina!

Spets- jag tycker att jag tappat hår som vanligt men har hört att man ska tappa mindre men det kanske är senare i graviditeten? Har också fått en liten bula. Vilken vecka är du i?

Deaily-. hoppas, hoppas att det blir plus om några dagar!

Ego: RUL imorgon. Håll tummarna för oss!

• Lulis7

Har jobbat i två veckor nu och oj, vad det tar på krafterna. Men man kommer kanske in i det så småningom?? 
    Har börjat känna små, svaga rörelser i magen Glad. Tänkte först att det är nog bara luft i tarmarna, men igår var jag helt säker på att det var bebisen som sprattlade. Vilken härlig upplevelse Hjärta! Vill bara känna bebisen hela tiden!
    På lördag ska vi åka till Köpenhamn och göra ett extra ultraljud. Inte för att jag känner mig särkilt orolig men vi ville unna oss det. Man ska tydligen få hela undersökningen på DVD. Gissa vad vi kommer att sitta och titta på varenda kväll sen?

Det verkar vara bra med de flesta här. Skönt! Läser allt ni skriver om barnvagnar, overaller, åkpåsar mm. men själv är jag inte riktigt där än...     

• Kelsson1

Speck: Världens största grattis även här! Du får gärna berätta om förlossningen när du har landat och om du får lov för lilla prinsen !

Karmosin: Det var inte en åkpåse jag funderade på alls. Har bestämt mig för att skippa åkpåse. Det var exakt den som du tog upp på lindex länken jag funderade på. Men tror att jag satsar istället på en riktig overall.

Spets: Jag tappar också en hel del hår. Tror att det där är individuellt som allt annat, syrran min tappade nästan inget under graviditeten men däremot destomer under amningen. Jag hoppas att eftersom jag tappar en hel del redan nu så ska jag slippa tappa lika mycket under amningen (men det är bara mina förhoppningar)...

anderska: Välkommen tillbaka . Inte varit med om mjölk från brösten än så vågar mig inte på ett svar, kanske någon mer erfaren har något vettigt att komma med.

Ego: Glömde berätta att jag var till BM idag. Järnvärdet hade stigit till 111 (från 107), magstorleken låg mitt på kurvan o hade gått upp ett kilo på kring en månad (det tyckte BM var jätte bra). Bebisens hjärta slog med 148-152 slag i minuten och var starka o fina .
    Så tror att jag tar väl hand om bebis . Nästa besök först om en månad...

• Vickan I

Sort stort grattis här med Speck. Underbart, du får berätta allt spännande sedan när ni hunnit landa i allt.

Hahaha jag är nog gravidkäsnlig. VARFÖR gjorde jag följande. Sambon fick en plastmapp med flera mejl och brev som hans mamma hittat vid rensning. Dessa brev och mejl var från en tjej som sambon träffade när han reste runt i bl.a asien. De var väldigt kära, men så skulle sambon resa hem till Sverige och hon blev kvar i Japan och så rann det så småningom ut i sanden och sambon mådde skit en tid. Dessa mejl/brev var från 2001, nästan precis ett år innan vi träffades, så länge sedan. Nu till grejen, jag ser dessa och säger att jag vill läsa och sambon säger näää varför då, men visst om du vill det, tror inte det står ngt spännande. Så jag läser.....om hur bra han var i sängen och hur hon saknar deras kyssar och bla bla. VARFÖR skulle jag läsa. I vanliga fall brukar jag inte bry mig och sambon är ganska nöjd (erkände han) över att jag surade lite haha, då jag aldrig visat ngn svartsjuka förr. Skyller på hormoner. Har inte ett svartsjukt ben i hela kroppen annars, men stör mig som sjutton på detta nu    .

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Kelsson1

Lulis: Det är något speciellt med att känna bebis! Vänta bara till första riktiga sparken kommer, den är riktigt magisk!

Vickan: Ja gravidhormoner, vad får de inte oss till?

tredjemaj: Självklart hålles tummar (även om det inte behövs )!

• Aurora1979

Speck: Stort stort grattis till den lille gossen!! {#emotions_dlg.flower} Nalle  Är så nyfiken på att höra allt! :D *kram*

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011