• Luella

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Lillstint skrev 2011-12-15 23:46:09 följande:
    Har försökt läsa i kapp lite i tråden i märkte att mitt inlägg jag gjorde i måndags tydligen försvann. Det var så dålig täckning på BB. Nåväl, i måndags kom i alla fall vår flicka till världen. Äntligen!! Vilken lycka. Förlossningen gick bra om än omtumlande och jobbig. Nu är vi hemma igen och försöker vänja oss.
    Grattis {#emotions_dlg.flower}
  • Luella
    Jis skrev 2011-12-16 10:56:39 följande:
    En fråga, hur länge ammar era barn? W kan amma allt från typ 15 min till en timme, vet inte om det kan bero på amningsnappen som gör att det tar längre tid? Någon som har erfarenhet?
    Allt från 20 min till 1,5 timme på dagen och sen hela nätterna.
  • Luella

Kul att läsa alla inlägg även om jag bara skummar.

Idag har det varit jobbigt, min dotters vattkoppor har börjat klia så jag sov i princip inget i natt då jag skulle trösta henne och amma lillebror. Sen har min dotter skrikigt hela dan för att det är så jobbigt. Det sjunger i mitt huvud nu, det är så himla jobbigt med den här ljudnivån.

Nu är farmor här och roar henne och det är lugnt och tyst och lillebror sover gott.

Kram tjejer

• Luella
    Speck skrev 2011-12-18 12:37:26 följande:
    Kelsson: det var inte menat som kritik vet bara många i min tråd som behövt sluta amma för de tilläggsmsrade så mjölken sina. händer nog inte dig o inte meningen att skrämmas :) vet precis hur fu mena med känslorna, ihår börja jagråta av lycja när jag satt o lekte m loje!
    Förra gången fick jag ju panik över min dotters dåliga viktuppgång och började ge för mycket ersättning. Men istället för att mjölken sinade så fick jag mjölkstockning. Inte alls kul .

Så den här gången ammar jag först i minst 20 min (oftast längre) och sen ersättning om han verkar hungrig. Nu ger jag 110 ml efter amning och det varierar om han dricker upp allt, nöjer sig med det eller vill ha mer.
  • Luella

Här kommer en bild på min fina lilla kille. Nu är han ca 1,5 månad gammal och mår finfint. Den uppmärksamme åskådaren kan även se ett litet leende på läpparna.
  • Luella
    marsbebisar skrev 2011-12-17 15:51:08 följande:
    Det är så skoj att läsa om alla bebisar här nu i tråden Glad Och se bilder. Men jag längtar så. Känns som vi har evigheter kvar. Fast vi nu faktiskt har under 100 dagar (99) kvar till BF.

Idag har vi beställt vagn. Det blev en Bugaboo Donkey till slut. Vi hade tänkt en Emmaljunga men nu när vi kände på dem och testade lite så blev det inte så. Alla andra var så mycket klumpigare och de tog aldelles för stor plats i bilen. Visst den kostar lite mer. Men så mycket lättare att hantera. Så det får vara värt det.
    Åhå, jag hade missat ditt vagnköp NN81. Grattis till bra köp! Jag såg precis att det kommer nya spännande färger på sufletterna under 2012. Nu har vi kört på svart svart, vad har ni beställt för färg?
  • Luella
    Tredjemaj: Tack , ja han är ett riktigt charmtroll. Ang BH: Det beror på hur mycket mjölk du läcker skulle jag säga. Själv kör jag med amningslinnen istället för bh och började med 3 svarta och 2 vita. Det räckte inte eftersom dom dumma amningsinläggen halkade snett, speciellt på nätterna så jag är tvungen att byta ofta. Om jag lyckas klara mig från läckande mjölk kan jag vara säker på att lillkillen kräks ned linnet men det problemet bör du klara dig ifrån om du kör amningsbh. Jag skulle börja med en i varje färg och sedan komplettera.
  • Luella
    Speck skrev 2011-12-18 21:57:14 följande:

Jis: Jag kände precis som du, oroade mig för hur mycket han åt o hur länge osv.. var nästan helt besatt men insåg sedan att jag behöver inte veta hur mycket han äter, behöver inte bry mig om hur länge. Så länge han verkar må bra, går upp i vikt och FRAMFÖRALLT - Kissar han, bajsar han? Då är allt ok. :D
    Jag fantiserade ofta om att man borde ha som på en literkanna - mått så man kunde se hur mkt mjölk man hade o hur mkt han drack.. haha :D Men som sagt, det spelar ju ingen roll. Egentligen. 

Du har så rätt Speck!
  • Luella

Åh Jis, självklart ska du behålla armbandet. Vad fint det är och vilken fantastisk man du har som tycker att du är värd en så exklusiv present. TV kan ni titta på hela livet, det här är ju väldigt speciellt och helt fantastiskt att ha kvar.

Hmm, det där med förlossningspresent har jag inte ens tänkt på. Jag har ju gått igenom en tuff vaginal förlossning och ett planerat snitt där jag fick dödsångest plus ett hemskt ont sår i magen. Och för att inte tala om alla hormoner, fruktansvärda sprutor och hemska äggplock. Undrar vad det kan vara värt? Jag får fundera lite Kyss.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011