• Luella

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Jis: Min son får ca 90-120 ml efter amning. Numera får han ersättning kl 8:00 på morgonen (eftar att ha legat vid bröstet halva natten) för att han ska klara sig när jag lämnar tjejen på dagis. Sen får han mat ungefär var tredje timme under dagen, oftast med ersättning efter men inte alltid.

Strunta i hur mycket det är i brösten tycker jag och amma på, det är ju så mysigt.

Vad söt W är! Och vilken fin pyjamas!

Kel: Jag tycker att boken har ett mycket sympatiskt förhållningssätt till barn. Han tar bestämt avstånd från alla metoder och menar att alla barn är olika och inget man tillämpar metoder på. Visst, 5-minutersmetoden kanske funkar. Men till vilket pris? Han drar bra paralleller så man verkligen förstår hur barn mår när man använder sig av dessa metoder. Åh, han skriver massor av bra saker. Den är så läsvärd verkligen.

Najje: Min son sover i långärmad pyjamas med långa ben och ibland i en sån här: . Pyjamas med fötter kan funka, troligen är väl dina bebisar ganska små när de kommer så du kan sätta strumpor utanpå pyjamasfötterna så är de små bebisfötterna varma och inga strumpor ramlar av. Min bebis har ingen filt för den sparkar han bara av sig. Man ska ha kudde för att minska risken för platt huvud. Vad gäller andningslarm kan man inte vara säker på att de funkar. Det kan börja larma när det är försent redan. Den informationen finns att läsa i den bok jag tipsade om av Lars H Gustafsson som är barnläkare.

Söte: Vi har en Donkey och är jättenöjda. Älskar varukorgen brevid sitsen när man kör den som mono. I duo är den lätt att hantera. Men jag tycker att Brio Go är mycket bättre och skulle jag bara ha ett vagn-barn skulle jag välja Brio Go alla dar i veckan framför en Donkey.
  • Luella
    Jis skrev 2012-01-15 23:49:18 följande:
    Kom på Karmosin, funkar sovpåsen bra? Någon som vill ta en fika inte nu till veckan men efter?
    Jag tycker den funkar jättebra men tyvärr börjar han växa ur den. Dom jag hade när jag var liten och nyfödd har han vuxit ur för länge sen så nu är det bara den från Pop kvar. Men jag har inte råd att köpa en ny i större storlek, hade jag haft pengarna hade jag köpt för den är så mysig. Nu är det gamla ärvda pyjamaser som gäller. Nu har jag även plockat fram alla rosa pyjamaser efter min dotter för att slippa köpa så mycket nytt.

Jag vill fika!
  • Luella

Jag tittar bara in en snabbis för jag är så himla trött och förkyld. Min dotter är också förkyld och hemma från dagis. Jag vill bara sooova!

• Luella

Till er fikasugna i Stockholm:
    Jag minns inte riktigt vad ni har sagt om fika och när ni kan. Jag kan bara tisdag (24/1) nästa vecka, antingen lunch eller fika. Jag ska hämta min dotter på dagis 15:00 så det vore bra att träffas någon gång innan 13:00 om det går för er?

• Luella
    Jis skrev 2012-01-17 19:05:18 följande:
    Jag kan inte på tisdag dessvärre :( Hur ser det ut veckan efter för alla?
    Då kan jag alla dagar utom onsdag.
  • Luella

För att få lite struktur tänkte jag att man skriver sitt namn på de datum man kan. Ska vi bestämma att vi äter lunch 11:30 inne i stan någonstans i närheten av Centralen? Man kan ju ta något ställe där man även kan fika för den som vill.

Må 30/1 Karmosin
    Ti 31/1 Karmosin
    On 1/2
    To 2/2 Karmosin
    Fr 3/2 Karmosin

• Luella

Jag puffar upp den här så den inte försvinner

Må 30/1 Karmosin, Kelsson
    Ti 31/1 Karmosin, Kelsson
    On 1/2 Kelsson
    To 2/2 Karmosin, Kelsson
    Fr 3/2 Karmosin, Kelsson

• Luella

Fortfarande förkylt och jobbigt här. Tur att lillebror verkar klara sig bra. Det är bara jag och tjejen som är sjuka men det är illa nog.
    Suck

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011