Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Jis: Min son får ca 90-120 ml efter amning. Numera får han ersättning kl 8:00 på morgonen (eftar att ha legat vid bröstet halva natten) för att han ska klara sig när jag lämnar tjejen på dagis. Sen får han mat ungefär var tredje timme under dagen, oftast med ersättning efter men inte alltid.Strunta i hur mycket det är i brösten tycker jag och amma på, det är ju så mysigt.
Vad söt W är! Och vilken fin pyjamas!
Kel: Jag tycker att boken har ett mycket sympatiskt förhållningssätt till barn. Han tar bestämt avstånd från alla metoder och menar att alla barn är olika och inget man tillämpar metoder på. Visst, 5-minutersmetoden kanske funkar. Men till vilket pris? Han drar bra paralleller så man verkligen förstår hur barn mår när man använder sig av dessa metoder. Åh, han skriver massor av bra saker. Den är så läsvärd verkligen.
Najje: Min son sover i långärmad pyjamas med långa ben och ibland i en sån här: . Pyjamas med fötter kan funka, troligen är väl dina bebisar ganska små när de kommer så du kan sätta strumpor utanpå pyjamasfötterna så är de små bebisfötterna varma och inga strumpor ramlar av. Min bebis har ingen filt för den sparkar han bara av sig. Man ska ha kudde för att minska risken för platt huvud. Vad gäller andningslarm kan man inte vara säker på att de funkar. Det kan börja larma när det är försent redan. Den informationen finns att läsa i den bok jag tipsade om av Lars H Gustafsson som är barnläkare.
Söte: Vi har en Donkey och är jättenöjda. Älskar varukorgen brevid sitsen när man kör den som mono. I duo är den lätt att hantera. Men jag tycker att Brio Go är mycket bättre och skulle jag bara ha ett vagn-barn skulle jag välja Brio Go alla dar i veckan framför en Donkey.