Lulis: Alla är nog lite olika. Jag var jätteglad att jag köpt allt och lite till och att varken jag eller min man behövde gå utanför dörren första veckan.
Grattis
Massadillan och välkommen hit!
Jis: Så himla mysigt det låter att sitta och amma mitt i natten är Emil drar förbi. Det snöade ju och vinden tog verkligen i.
Najje: Vad fint med röd vagn! Vad gäller plats löser det sig, jag lovar. Vi bor i en 2,5 på 83 kvadrat och jag trodde inte att det skulle gå med två barn. Men nu har vi lyckats klämma in tre vagnar i hallen (varav en syskonvagn) där jag inte trodde att det skulle få plats en vagn ens en gång. Men man kan inte gå där men hur ofta tar man en promenad i hallen? Vi har barnkök, lektält, babygym, babysitter och barnstolar och bord i vardagsrummet. Så länge man inte störs av att ha barnprylar överallt så är det bara mysigt att bo trångt.
Ledighet: Vi tar ut 2 dagar i veckan just nu. Jag är fl-ledig till bebisen är 6 månader. Då ska jag börja jobba 3 dagar i veckan och min man ska vara ledig 3 dagar i veckan och jobba 2 dagar tills våran son börjar på dagis när han är ca 21-22 månader. Det hade varit bra att få in honom på våren men det kan vara svårt att få plats då någon måste flytta för att det ska bli en plats ledig. I augusti börjar de äldsta skolan och det uppstår naturligt dagisplatser. Jag håller med Jis, jag är glad att vi har haft en jättebra vagn/vagnar. Sen är ju som sagt Tradera och Blocket jättebra. Tradera kan man köpa bodys för 1 :- plus 12:- i frakt. Nästan gratis
.
Viksan: Ja, det är nog inte helt lätt att få syskon men jag tycker att min dotter får så himla mycket uppmärksamhet. Nu när vi dessutom har varit lediga har en av oss varit med henne hela tiden. Jag har kunnat komma iväg med henne själv flera gånger och vi busar och myser och leker. Det har bara hänt vid två tillfällen som jag inte har haft tid för henne när hon vill vara hos mig. Men visst, det är nog inte lätt i alla fall. Tur att hon älskar sin bror mer än mig och sin pappa tillsammans
. Som tur är gillar hon att gunga sittern och så lillebror piper till kommer hon rusandes redo att gunga honom.