Speck skrev 2011-12-31 11:27:28 följande:
Jordgubbe: vi har skötbordet i hans sovrum o går till ba drummet o blöter papperstvättlappar. Inga problem, de man ska tänka på är ju o inte lämna barnet på skötbordet medan man blöter tvättlappar utan jag brukar ta med Loke till badrummet. A ng amningskudde klarar jag mig alldeles utmärkt utan. Loke äter så snabbt nu att de blir aldrig tungt att sitta med han o jag har baea vanlig soffkudde en i svanken o en under armen. Du kan ju avvakta att köpa en o om du tycker du behöver en när bebis är född kan du ju köpa en då.
Visst kan man ha en annan kudde än amningskudde, bara det avlastar ordentligt. Jag fick det där när min dotter var 5 månader. Det är inte förrän dom är tyngre som man märker att man sitter fel. Googla på det där
Morbus de Quervain, det finns sätt att upptäcka det i tid. Det är som sagt hemskt att få och det enda sättet att bli frisk är att inte belasta den armen och handen och det är svårt när man tar hand om en liten.
Blomspruta låter jättesmart! Här är vi lite lata och använder oss av våtservetter
.
Byta blöja kan man göra var som helst som redan påpekats. Viktigt att tänka på om det blir många blöjor om dagen att tänka på hur man står när man byter så man inte står hukad över bebisen. Ursäkta att jag tjatar om det här med kroppsställning och belastning men mammors belastningsskador är det ingen som pratar om (precis som amningsproblem). Det är först när man har det som alla säger att jaa, det där hade jag också och det var så himla hemskt. Jag önskar att någon berättat det för mig innan.
Gott nytt år tjejer !
Stora kramar från morsan