• Speck

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Fin klänning Vickan! Va kul med bröllop! Skrattande Ååh jag älskade verkligen att gifta mig, är lite avis! Hoppas allt går jättebra!

EGO: Loke sov i sin säng inatt! Första gången jag lyckades få honom att somna där, och jag lyckades efter varje nattamning också, är såå glad då jag sov mycket djupare när jag inte behövde oroa mig för att han blev för varm eller hamna på mage! Sen efter kl 7's amning så ville han inte sova mer alls då magen bråkade med honom, men jag är sjukt glad över detta framsteg!

• Speck
    Vickan: Nää precis, det är som med amningen, vissa dagar går de jättebra, andra dagar inte. Men man får va glad för de dagar som funkar bra Skrattande

Dealy: I denna tråden är vi nog fler som blött i början på grav än de som inte har de,, de e jättevanligt. För mig var det livmodertappen som va lite ömtålig så jag blödde efter jag burit så jag fick bär-förbud väldigt tidigt i grav. 
  • Speck
    Kelsson: Du är så klok du Glad Jag hoppas jag kommer börja känna att jag kan och vet snart, så jag inte behöver känna mig så osäker på mamma-delen. Det är jobbigt när man liksom tvivlar på att man kan, och jag fasar faktiskt för nästa vecka när maken ska börja jobba igen.. Men det är ng bra samtidigt så jag får börja lita på att jag kan och lösa de situationer jag inte kan hantera ännu på egen hand liksom.
    Skönt du haft en bra resa!

Jis: Jag köpte HMs billiga 3-pack boxers i större storlek bara. Innan grav hade jag stl 36-38, och nu på slutet hade jag stl 42-44.   
  • Speck

Åh det är nästan så jag är avis på er som är gravida idag.. inatt var Loke helt tvärtemot och skrek så fort han inte fick snutta på tutte eller ligga på mage på mamma eller pappas bröst.. så jag är helt slut idag.

Gud va kul ni som ska ut o resa! 

• Speck
    Kasa: Min son älskar att amma, och han gör det ca varannan timme dygnet runt. Men vilken man vill inte få gulla med tuttar dygnet runt Flört
    Vi har försökt med napp men han blir skitförbannad när vi försöker med napp oftast. Ibland kan han snutta nån minut bara, men då ligger han o typ puttar den in o ut ur munnen vilket har lett till att han numera gör så med bröstvårtan också och det gör ONT. Så jag är väl inte så sugen på att låta honom fortsätta med napp då det lett till en hyffsat hårdhänt hantering av mina bröstvårtor.  Men ibland så ligger han ju bara å snuttar vid bröstet utan att äta å då önskar man att han kunde ta napp istället då mina bröstvårtor kan bli ganska rosa och ömma efter ett visst antal timmars ammande Skrikandes
    Sen är det tyvärr så att jag tar alla nätter Obestämd Maken har ju börjat jobba igen och börjar 6 på morgonen så han kan itne vara uppe o trösta bebis på nätterna.. Han har börjat sova inne i gästrummet nu tom, fast han tycker det är jättetrist o helst av allt vill sova inne med mig och Loke.
    Inatt har han (Loke) dock sovit bra i sin säng o inte skrikit.. så natten till lördag va bra, sen hade vi 2 nätter o 3 dgr av skrik o missnöje å nu inatt å idag är han nöjd igen o har sovit i sin säng.... Ja, man får då aldrig tro att man kan nåt om sitt barn Tungan ute  
    Men tack för tipset! Jag har också misstänkt att  det kan va magen som bråkar med han, då han ofta ligger o krystar.
  • Speck
    Kasa: Idag kommer svärmor ner från Norrland o ska bo hos oss veckan ut - nu ska hon få umgås med sin sonson Skrattande Jag har tänkt att utnyttja henne maximalt o låta henne passa Loke medan jag sover o hon ska få laga lunch till mig o verkligen ta hand om oss Flört
    Men maken jobbar från 6-15 så normala dagar kommer jag kunna sova middag en stund när han just kommit hem från jobbet, bara det att den här veckan har det varit massa annat med besök till MVC (fler suturknutar borttagna) och bilen skulle in på service osv. Så jag kommer få möjlighet till vila. Sen.
    Vi avvaktar napp lite tills jag ser att han sköter bröstvårtorna igen o sen om han blir sådär skrikig igen så kanske vi börjar om o testa om det är nåt han vill ha.
    Vet du ung när tarmarna mognar till sig o orsakar mindre knip?   
  • Speck

Kasa: Hur håller man sig från att mata ett hungrigt spädarn? Du sa ju själv att det är ju ren panik för dom så han skriker sig ju nästan blå om han inte får mat inom 2 min från dess han börjat ge signaler....önskar de kunde gå 3 tim mellan måltiderna.

Kelsson: Jotck, plockade fler suturknutar i tisdags o de känns mkt bättre redan nu!!  

• Speck

Kasa: Ja oftast är han nöjd mellan måltiderna. Men nu när svärmor står över axeln o frågar "äter han?" var tredje sek när jag ammar så blir jag så stressad att jag tror Loke känner av det o kan inte äta färdigt så igår så var han inte glad, och åt varje timme, men som sagt tror jag det berodde på att jag blev stressad, kanske jag inte släpper ifrån mig mjölken lika bra då?

Äsch hi nner inte läsa allt nu ska vi visst gå ut o gå, fastän jag sagt att Loke kommer vakna hungrig om en kvart..... varför ska man lita på vad mamman till barnet säger? Nejda svärmor vet bäst. Suck.

• Speck
    strössel:  jag hade 2 amningströjor, mjukisbyxor, 2 set m kläder till loke, necessär, filt till loke, ytterkläder till loke. dock kan du skippa schampoo o sånt om du vill, jag använde deras oparfymerade tvål o tvätta av mig medd bara, blotta tanken på att få en rännil av parfymerad tvål eller schampoo förbi stygnen gjorde att jag inte rörde det jag hade packat med mig.

Toapapper som vickan tipsa om använde ja inte heller, jag kissade i duschen o torka torrt med hndduk försiktigt bara. jag gick inte på toa o gjorde 2an på 3-4 dgr efter förlossningen pga att jag inte kunde, blev jätteförstoppad o våga inte krysta...
    Men   det är typ de man behövde.. o kamera, plånbok o blodgruppspapper.
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011