• Speck

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

promdenaden gick bra, men visst vakna han efter prick en kvart som jag sa, haha! morsan har visst börjat lära känna sin sson Skrattande Kändes ganska bra o kunna mumla "jag sa ju de" haha Oskyldig
    Lillstintis - du har helt rätt i att det är lite känsligt att säga åt svärmor.. jag vill verkligen ha en bra kontakt med henne o inte bli "den elaka kvinnan" hennes son gift sig med.. 

• Speck

Strössel: Jo jag är jättenöjd med vagnen! Den är allt jag hoppades på!

• Speck

Strössel: Skönt han lugnade ner sig! Se till o inte tänk nå mer på köket  eller barnvagn elkler nånting annat än o ta hand om dig själv!

• Speck

Ego: känner mig som världens sämsta mamma, Loke va jätteledsen ikväll o maken ville försöka trösta o så gick han för o bbyta en kissblöja o upptäckte han hade bajsat... Och han hade grönt bajs!! Rynkar på näsan Det är för att jag varit så sttressad av att amma med svärmor över axelnn att jag inte låtit honom amma tillräckligt länge innan jag bytt bröst, då får han inte den fetare  näringsriuka mättande mjölken utan bara den tunna söta mjölken..
    Så han har ammats för ofta o för kort tid. Skuldkänslor eller vad Gråter
    Å idag har jag inte alls haft ro med amninen.. promenad på 1 tim o sen när vi kom hem så va ju loke helt panikslagen av hunger å då säger dom att vi ska åka till IKEA å barkarby outlet så fort loke ätit färdigt.
    Å sen fråga mig varannan minut "äter han än". Skrikandes
    Usch å de åker inte förrän söndag. Men imorrn ska jag fan protestamma i 1.5tim varje gång, och göra som jag blev rådd att gå o stänga dörren om mig.
    Maken blev ju jättenojjig över det gröna bajset att han på eget initiativ satte mig i ett avcskilt rum o stängde till dörren o sa  åt mig o amma LÄNGE nu o hålla han vaken, hans/vårt problem är att han tenderar somna ifrån maten.
    Det började iofs redan inatt med att vi båda somna ifrån amningen så han ått 5 min o sov 30-45 min o sen vakna igen för han inte ätitfärdigt. Inatt måste jag bättra mig på att få honom äta klart....

Sorry för långt inlägg som dessutom är helt off topic.

• Speck

Lindis: skönt allt såg bra ut!

Kasa: tack för dina ord, jag började gråta när jag läste det.. (är man känslig eller vad... men allt som handlar om hur man är som förälder är väääldigt känsligt just nu har jag märkt). Jo hon är rar o menar säkert väl, men är lite väl besatt av hur loke o jag sköterv amningen...

• Speck

Vickan: Tack till dig med.. försöker att inte ta åt mig, men det känns ju som att det blir mitt fel när det är nåt som går snett med amningen. Men ska försöka hålla han vaken imorrn o hålla mig själv lite avsides för amningstiden.

• Speck

Vickan: Förresten, har du nåt tips på vad man kan göra för artt hålla dom vakna? Amma dom hud mot hud o kittla under fötterna är typ de råd jag fått..

• Speck

Kelsson: Haha, ja så kan man ju se de, att det är hon som är dålig farmor snarare Glad Tyvärr kan vi bara låsa dörrarna in till toaletterna å där är inte så skönt att sitta o amma Tungan ute tack gumman för de stöttande orden!

(vad skulle man göra utan er? stöttningstråden borde den kanske döpas om till Skrattande)

• Speck

Godmorgon töser!

Dealiy: Det är nog ingen fara! *håller tummarna* lycka till hos gyn idag.

Ego: Svärmor har åkt hem nu, trots att det var skönt att ha ngn som handlade, städa o laga mat så är det mer skönt att det nu bara är jag och min familj - make och son! 
    Är jättetrött o önskade mig en sovmorgon till 9-10 idag, men Loke tyckte 4 var enn mer lagom tid att vakna. Hungrig - magknip - bajsa - blöjbyte - kräkas - prutta - hungrig.... Gäsp. Varje dag är det så att han inte sover bra efter kl 4, såå tröttsamt. Men vi har justerat oss efter det och går numera o lägger oss 21 varje kväll, annars orkar man inte.."Det blir bättre" är vad jag går o intalar mig själv när jag är som tröttast Glad

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011