• Speck

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vickan: grattis till nya titeln som Fru! Ska nån byta efternamn?

Strössel: skönt o höra du tar de lugnt!   

• Speck

Kelsson: tråkigt du bråkat ed maken din men åtminstone ett stort gräl hör grav till Flört jag o maken bråka några ggr, så jag fick sånt där hulk-gråt när man knappt kan andas.. men det är förstååeligt. kvinnorna fulla av hormoner o sömnbrist, killana har redan prövat tålamod dagarna i ända av o lyssna på vårt gnäll om dofter och smärtor o besvär.. klart de blir tjaffs. försök o glöm de hela nu. Kram!

Najje: när var det du skulle in på vul? jag väntar ju på positivt besked här ju! 

• Speck

Najje!!! VA ÄR DE DU SÄGER!! Jättegrattis o superstor varm kram från mig!!! BÅDA fäste!! Å jag blir så glad jag skulle kunna gråta för din skull! Skål Gravid BabyBaby!

• Speck

jag har blivit apkass att kommentera alla men jag skyller helt o hållet på livet som mamma. Igår gick vi o la oss 21, amma till 21.30 o somna därefter. 23:30 vakna, amma. 1:00 vakna o amma igen! (förra natten t ex så tog det 5 timmar från godnattamning till 1a nattamningen..) o sen 2:30 vakna jag av att jag drömde jag blev kittlad o kröp ihop o till min fasa vaknar jag av att jag slår armbågen i Lokes huvud o sen lägger mig på honom! Förvånad Stackarn vakna o panikskrek - usch de förstår jag, kände mig jättehemsk. Så då tog de ett tag till jag kunde lugna honom (och mig, jag blev helt förskräckt). Sen vakna jag igen nån gång runt 4, 4:30, 5, 5:30, 6 osv tills jag gav upp o gick upp kl 7. Så jag är lite trött idag.

• Speck

jis - jag va också assistent. det går att säga nej - ellrt som ja gjorde säg  att du kan fixa det men att du har vääldigt mkt just nu o inte vet NÄR du har möjlighet att få det gjort. då är de plötsligt väldigt mkt de kan göra själva eller få nån annan att göra upptäckte jag.

kelsson: va är de som gör att det käbnns s¨tungt? "bara"  sömnbrist eller? och isf kommer den bara av nattkissanndet? 

• Speck
    Karmosin: Loke sover oftast i sin säng. Inatt hde jag råka somna medan jag låg o amma o de va därför han låg pprecis vid mig. Annars om han sover i vår säng t ex om han är lite gnällig o behöver va nära, så får han sova i mitten där varken jag eller maken sover. Vi har dock inget runt honom ´- filt eller babyest el dyl -, iom att han sover större delenn av veckan/nätterna själv i sin säng så sover han utan kudde eller nånting i vår säng. (han tycker kuddar är överskattat ändå, oavsett hur högt upp på kudden man lägge rhonom så ålar han omkring tills han ligger under kudden Tungan ute). Jag tror jag frstod din förklaring om hur ni gjorde med filtarna. 
    Jag försöker hålla mig vaken under amning men ibland är man bara såå trött att det går inte.. ska anstränga mig mer om nätterna, men då jag har en kille som sover väldigt dåligt efter kl 3-4 på morgon varje dag så är det lättare sagt än gjrt...

Vickan: Härligt llt gick så bra idag! Så igångsättning, inte kejsarsnitt? Kan du genomföra en vaginal förlossning? Och angående det du skrev, jag tackar min lyckliga stjärna varje dag att jag o maken hade sån tur att vi fick Loke, han är värd varenda gravidkrämpa och sjukskrivning o sömnlöshet under grav samt varenda natt jag vaknar och måste amma och trösta, o alla dagar han är missnöjd och gråtig.. Jag njuter och hade inte velat byta bort detta för något i världen!
    Men det betyer ju inte att det inte är jobbigt och att man blir trött för de Glad

Och till alla förstagångsmammor... jag menar inte att skrämmas! Loke är ett jättesnällt barn och han är världens mysigaste o jag vill bara pussa på honom hela tiden. Känslan att bli mamma är verkligen nåt helt fantastiskt, hur mkt det kan skära i ens hjärta när lillplutten gråter eller hur mkt de värmer när han ligger o ler efter att ha ätit eller pruttat, haha! 
  • Speck
    Karmosin: Asså, för att förtydliga, när han sover i vår säng så har han egen filt, vi delar inte täcke.
  • Speck
    Karmosin: Jag har spjälsängen preciiiis brevid min säng så jag bara sätter mig upp så når jag honom. Aldrig jag hade orkat ha han i ett annat rum eller så... Framförallt inte inatt då han sen kl 1 vaknat 1-2ggr/tim. För att prutta, bajsa, kräkas, rapa, äta, bli klappad på....men jag fick sova nästan en timme mellan 8:45-9:37! 
  • Speck
    Strössel: Jag tror det är Libero som har blöjor som är 3-5kg? de köpte jag. eller var de pampers... iaf så gjorde jag. men sen så fick vi blöjor på BB, men dessutom 2 startväskor en från libero o en från pampers bl a som det var 1 blöjpkt i vardera så du kommer ju få 2 blöjpkt på bb också. de där startpaketen har väl alla BB.
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011