Inlägg från: Eileen1 |Visa alla inlägg
  • Eileen1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Ååå vad härligt Najje, vilken lycka! Grattis till Bill och Bull:)

• Eileen1

Carlan, jag syr mycket och sätter kantband på mina Bodys. Till mitt eget lilla pyre har jag ej kunna sy pga karpaltunnel på båda händer sen v.17, nu är jag ny opererad på högern så nu räknar jag dagarna tills handen är fri och på bättringsvägen då ska jag sy av bara den sista veckorna;) finns en sida på Face book man kan gilla...Eileenclothes om nån vill titta in.

• Eileen1

Tack detsamma Carlan och tack Aurora:)
    Jag läste bara lite snabbt tråden från mobilen, struntar inte i er alla men ska läsa lite mer noga i morgon.

• Eileen1

Sitter nu vid en dator och kör ringfingervalsen med vänster hand...haha operationen av högern gjordes i onsdags, aldrig mer säger jag bara:( så kom kvällen och jag var helt utmattad psykiskt efter flera dygns tårar, gick och la mig och en timme senare satte magsjukan igång. bröt ihop fullständigt!!! så hade vi vår Sthlm helg bokad sen länge, vi skulle åka på fredag morgon...trodde aldrig vi skulle komma iväg. Den resan bokade vi efter vår första IVF som gick helt åt helvete och det diskuterades ÄD och livet var nattsvart. Då köpte jag biljetter till Lena PH med mina gamla kollegor i Sthlm. Så i våras bokade vi hotell då jag var gravid och vi skulle ha en "sista barnfri helg" jag och sambon...så skulle vi träffa min bror och andra gamla vänner. Köpte sen en tåg biljett till mamma som skulle komma från värmland över lördan och vi skulle fira våra födelsedagar. Mot alla odds kom vi iväg på fredag morgon, sambon stackarn fick köra dom 65 milen själv och min hand värkte och svullnade och det kröp i benen trots stödstrumpor, trötta som få kom vi fram 15 min tidigare än beräknat och helgen kunde börja. 
    En helg som fylldes av familj och nära vänner, en massa kärlek och påfyllnad av energi psykiskt. Så glad att vi kom iväg för nu är hjärtat varmt och själen glad igen. I dag ska jag göra nada, trött som satan så det blir ryggläge framför tv och mat ja det blir väl en drickyoghurt och kexchoklad tills sambon kommer hem och hjälper mig.
    9 dagar kvar sen släpps höger hand fri! 

• Eileen1

Jag äter skinka men ej salami.

Kläder har vi köpt lite grann då jag ej kunnat sy och det finns ju så mycket fint i butikerna så man kan inte låta bli:)
    Vi resonerar så här ang st.50 och 56.
    Då detta är en liten lyckobebis som vi tillsist lyckades med och troligen inte får något syskon då jag har ont om ägg så kör vi all in!!!
    jag vet att vi kommer fota mycket hela tiden och jag vill att bebisen ska ha kläder som passar från start, även som nyfödd. Vi har all släkt och många vänner lååååångt bort så foton kommer mailas ofta. Vi har just nu 4 bodys i st.50/56 och till dom har jag köpt nån byxa men ska sen sy byxor som matchar, tyg ligger och väntar. Nån mer body blir det ju och en del ska jag sy, har bara 1 pjamas så det ska åxå bli fler.  Får vi en liten bebis så är det gång avstånd från BB i Malmö till centrum så sambon får gå förbi PoP och kappahl och shoppa loss innan vi åker hem. 

• Eileen1
    vinterbebis12 skrev 2011-10-02 17:22:24 följande:
    Aurora- med ditt jobb förstår jag att du sjukskriver dig. Du kan ju inte anpassa när gästerna kommer etc. Bra att höra att du också mår bättre än någonsin - det är vi värda {#emotions_dlg.flower} Bra att höra hur andra tänker och resonerar. Jag fick mig som sagt en liten tankeställare av Kelssons fråga och ska försöka att hålla timmarna på den här nivån (och inte mer) så länge jag orkar.

Eileen - vilka fina! Får man beställa av dig när du blir bättre i handen?
    Absolut! bara att beställa:)
    uppdaterad sida facebook med alla bilder Eileenclothes

så har jag en blogg där fotoalbumet ej är uppdaterat men alla bilder finns löpande i blogginläggen, ska ta tag i det snarast.

eileenclothes.blogspot.com/ 
  • Eileen1
    Kelsson1 skrev 2011-10-03 09:41:10 följande:

Eileen: Stackarn, allt ska du råka ut för!
    Härligt att du fått samla positiv energi i helgen, det var du värd!

Speck: Menar att jag inte kommer att gå ut om det är riktigt kallt som det varit de två senaste åren. Klart man måste till BVC men det kan man inte kalla riktigt för att vara ute, in i bilen o åka...

Men jag klarade glukosbelastningen och insulinsprutor som jag var så rädd förGlad
    Nu kan det bara bli bättre och om 10 veckor kommer min lilla bebis!
  • Eileen1

Jag började stortjuta för att sambon inte kan sätta upp mitt hår i en tofs som ser ok ut, han hade ju aldrig satt upp hår förut och jag gormade om att tur vi får en son osv. sen satt jag på toan och lipade en bra stund...Glad

• Eileen1
    kasa01 skrev 2011-10-03 10:24:29 följande:
    Stackare, hur länge ska du gå med handen inpackad?? Jätte fin blogg föresten, fina kläder! Sydde mycket till sonen, men nu har jag inte tid/ork. KRAM!
    står i telekö nu för att boka tid hos vårdcentralen, 14 dagar sa kirurgen så jag hoppas dom ger mig en tid den 11 okt för att ta bort bandaget och ta stygnen. tänk vad den ska lukta där under när dom öppnar paketet, stackars den som ska göra det. svettas ju en hel del som gravid...
    Kul att du gillade blogg och kläderSolig 
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011