• 7879

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Misscat vi fick tid för fvp, men så orolig för missfall, men visst lutar det åt att vi gör det.

• 7879

MissCat: JA precis såna tankar har vi, kommer vara i v.16 när provet är. Blir det missfall så har vi försök kvar, köpte ett paket, men visst det är ju inte lätt att försöka göra barn och det är inte säkert att det funkar igen. Sedan vet jag inte hur det rälnar, om det nu skulle vara fel på barnet och vi väljer att ta bort det, om vi får använda våra försök eller om de ser det som att vi får köpa nya....

Massadillan: Ja verkligen tråkigt, hon verkade inte kunna något. Har ringt och fått telefontider till läkare att prata med i nästa vecka så känns skönt. Vilken v. är du i nu och hur mår du?

• 7879

Massadillan: vad skönt att allt är bra för er ich förstår att du längtar nu! Jag kände inte heller några samandragningar förrän det var dags.

• 7879

Ianna: tack!

Hamnat i en jobbig sits med min man. Jag tycker det är jobbigt att han kommenterar att magen växer och tar på den, nu när vi inte vet om vi kommer behålla.den eller.inte, han förstår det inte alls..

• 7879

Tack tjejer för er förståelse, behövs, har gråtit massor idag, så jobbigt med dessa hormoner!

• 7879

Kelsson tack den behövs!

Haft ett jobbigt samtal med min man, han är helt oförstående och förstår inte alls att jag ville bli gravid om jag inte vill glädjas åt det, men det vill jag ju men är så rädd för att fästa mig vid det om jag måste ta bort det och det förstår han inte alls liksom att jag så att jag för hans och vårt förhållandes skull kan tänka mig att göra abort om det skulle vara fel för han förstår inte hur man ens skulle vilja ha ett skadat barn. Känner bara att hanr en stel och oförstående människa just nu. Förlåt om jag klagar men har ingen att prata med just nu och behövde få ut lite känslor.

• 7879

Konstigt, gjorde ett inlägg som försvann.

Tack för ert stöd tjejer, betyder jöttemycket.

MrsC74 känns skönt att höra att du kände likadant.

Känns bättre med min man just nu, han verkar förstå lite, men tycker inte jag ska tänka det värsta utan försöka glädjas. Hoppade de tre veckorna+ provsvaret kommer gå fort.

• 7879

Massadillan: jag fick min tjej på magen och så fick hon ligga där ganska länge. Sedan vikt o längd med min man och sedan fick vi vara själva och be om hjälp om vi ville ha. Som kelsson skriver personalen säger vad som ska ske.

• 7879

MissCat: Tack för värmande ord! Och jag brukar som du säger försöka tänka positivt, men tror att graviditetshormonerna spökade med mig häromdagen, känns mycket bättre nu när jag har luftat det här och hormonerna är nog stabilare nu.Det såklart att jag ska tänka att jag väntar ett friskt barn och inte ett sjukt!
    Och du hoppas allt går bra på RUL- spännande!

Kelsson: Åh vilket gott skratt jag fick, vad söt hon var er flicka!

Massadillan: Ja en spännande tid som väntar för er nu, kul att få besök och skönt om tiden går fortare.     

• 7879

Inanna: Vad spännande att det är så få dagar kvar! Skönt att du fokuserat bort din förlossningsrädsla- kommer nog gå bra ska du se!

Masadillan: Ja verkligen vad de kan spöka till hormonerna! Idag har jag känt mig väldigt välmående och det är skönt! Så det är en lillebror ni väntar, vad har ni nu? 

Kelsson: JA vad härligt det låter med din tjej, min tjej skrek inte heller så mycket men nu kan hon också skrika glädjetjut speciellt om man jagar henne, eller om något annat barn skriker, tjuter då härmar hon.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011