• 7879

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Kelsson: Ja det har jag också läst att man kan få.
    MissCat: vad skönt att du svarar på blodtrycksmedicinen! Däremot jobbigt att du måste göra undersökningen med urinröret, men som tidigare skrivit så försök att se det som enklare än ÄP och allt annat du gått igenom, hoppas att det ger ett bra svar också! Och vad härligt att få se plutten igen! Lycka till!

Sunseed: Ja det där med hormoener är inte lätt, bara att försöka se de positiva dagarna som bra.

Ego: Har mått väldigt dåligt och varit väldigt ledsen i några dagar nu. Började med en jobbig situation på jobbet, sedan backade jag på en sten med bilen, och fick givetvis massa skäll från mannen- om hur jag kan vara så klantig och att jag inte borde ha en "ny" bil m.m. Sedan fortsatte helgen med dålig komminikation oss emellan, som iof är ganska vanligt och alltid slutar med att jag får ta Elin och så tappade hon humöret och var trotsig flera gånger och jag har sådan ångest för att jag tycker att det var mitt fel, borde ha läst av att hon var hungrig och trött men det missade jag förstås... Har så svårt med hennes trots då det visar sig i att hon blir så ledsen och då blir jag ledsen med, vet inte alls hur jag ska ta det, hon verkar alldelles för lik mig i känslor.
    Bebisen i magen den verkar däremot må bra och röjer runt, vilket känns bra.

Najje: Skönt att läsa dina ord om att man inte måste vara på topp hela tiden! Gav mig några fler tårar, men behöver nog gråta ut lite mer. Hur är det själv med dig och tvillingarna?

• 7879

TAck Najje! Vad skönt att du har avlastning nu och att dina barn verkar vara snälla! och skönt att du fick avlastning av din svärmor när du behövde det som mest! Bra med stöd! Känns bättre för mig nu, gråtit ut mina tårar och ser framåt.

• 7879

Sunseed: vad skönt att ni fick se ett pickande hjärta och vad spännande att det kanske är två. Skönt att du mpr bättre. Ja tack för stödjande ord, tyvärr är inte min man så förstående om det där med graviditetshormoner, det är jag som får försöka hålla mig borta när jag är skör.... MissCat: jobbigt att värdena går emot dig, hoppas det stabiliseras och han får vara kvar till v35. Tack för fina ord och stöd, var trevligt att träffa dig sist, får hitta en dag att träffas igen, men fullbokad just nu. Ja jag måste bli bättre att kommunicera och säga till när jag behöver hjälp, även om jag tycker att han ska se sådant själv och visst blir man känslig av hormonerna, förstår att det väckte känslor med den gamle mannen på bussen.

• 7879

Luella: Elin är två år och ja verkligen inne i en jobbig trotsperiod nu, men för det mesta går det bra. Ja bara att inse att man inte kan vara helt perfekt och ofelbar alla gånger, men jobbigt med känslorna när man är gravid. Har iallafall kännts mycket bättre i några dagar och jag hoppas att nästa helg blir bättre kommunikationsmässigt.

• 7879

Men MissCat, vad jobbigt, konstigt att hon inte ringde i eftermiddags och så typiskt så här på fredagseftermiddagen. Hoppas blodproverna inte var så dåliga då. Hoppas också att allt håller sig stabilt så tt han får vara kvar i dig ett bra tag till, vilken vecka var du i nu? Har varit på underbara barnmässan idag och är helt slut, men Elin har haft det roligt.

• 7879

MAssadillan: Förstår helt din prioritering!
    Har själv haft svårt att få tiden till att svara här att finnas, man försöker så gått jag kan.

Sunseed: Hoppas du hittar någon jacka och psykbrott är du inte ensam om, har lätt för att gråta och tappa humöret.

Luella: Ja trots pågår ju i stort sett under hela uppväxten på ett eller annat sätt, eller som andra benämner det, utvecklingsfaser. Det jag tycker är jobbigt är gnäll som inte har någon förklaring, att hon inte säger vad hon vill ibland utan bara sitter och gnäller och vad jag än gör så fortsätter hon, är verkligen tålamodsprövande!

MissCat: Hoppas du får något besked på måndag och att du håller dig bra i några veckor till.        

• 7879

Kelsson: Tack för förstående ord och ja trots får vi alla uppleva på något sätt någon gång.

Sunseed: Jobbigt att vara så trött, hoppas du får svar på om det är HB och spännande att se om den andra också lever! Och krya på dig med febern!

• 7879

Kelsson: TAck- vad roligt att höra om Jenni och söt hon verkar vara!
    MissCat: Hur är det nu, fått några svar på proverna och vad som händer framöver?

• 7879

KAttm: Vilken härlig känsla med plus- Grattis! Håller tummarna för att det fortsätter och att ni får se ett pyre på VUL om några veckor.
    Sunseed: Vad härligt att få se en livlig krabat! Grattis! och skönt att du känner dig lite bättre.
    Knytet: Tackar som frågar, har verkligen inte lätt med hormonerna den här gången och blir så arg på mig själv och får sådan ångest så lätt, speciellt om jag blir arg på min dotter. Skönt att du mår bra!
    MissCat: Skönt att de har koll på dig och hoppas den får stanna till minst v.33. AJg mår bra men jobbigt med hormonkänslor som bara den den här gången. Ska faktiskt gå och prata lite hos en kurator för att få släppa ut mina känslor.
    Kelsson: Kan föreställa mig hur Jenni ser ut, håller med föregående talare om att lägga ut en bild!
    Ha en trevlig helg allihopa!

• 7879

Sunseed: Nej är ju jättebra att kunna köpa begagnat i bra skick!

OCh ja jag försöker inse att jag bara är männinska men ibland är det väldigt svårt. HAr lite svårt med min man just nu och det gör att jag lätt blir ledsen, men jag hoppas samtalen med en kurator kan hjälpa mig. 

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011