• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • skatten12

Okay ! Ne jag kommer inte våga ha sex nu får inte heller ! Men de är min man förstående i ! Men efter v 12 är de inte farligt då eller ?

Tänker på dej Lindis

• Aurora1979

Dealiy: Vi har haft sex hela tiden, men det har gått i olika perioder hur mycket... ;P Nu är jag väl en av dem få som inte haft några blödningar under min graviditet (väldigt tacksam!) så vet inte hur jag hade tänkt OM jag hade haft blödningar...

Lindis: håller oxå tummarna!!

Strössel: Usch och fy vad jobbigt när det ska sammanfalla så illa! :/ Hoppas det löser sig på ngt sätt!

Kelsson: Otroligt mysigt att gosa med syskonbarn, har 6st sedan innan men har inte haft samma kontakt med dessa syskonbarn tyvärr. Vet inte hur vi lyckats träffas så ofta trots att vi bor på varsin kust (har träffats 6-7 ggr sen lillan föddes!).     

• strössel

Kelsson: Ja vi får se hur det går och om jag kan få dom att börja med min lägenhet först, så svårt att ta ställning när man inte vet om bebisen har kommit eller ska komma. Men det måste lösa sig på nåt sätt.

Aurora: Ja vi håller tummarna att det löser sig !

Dealiy: Vi har inte haft sex under hela graviditeten pga att jag är så nojjig, jag har inte haft nån blödning under hela graviditeten men jag har inte vågat ändå.

• kasa01
    Dealiy, vi har haft sex när vi velat. I början (från v 5 till ca v 11) blödde jag varje dag, så det var ingen skilnad om vi hade eller ej. Under värsta illamående perioden hade man väl ingen vidare lust (som Kel skriver), men nånstans runtv v 20 blev det helt tvärt om! Väldigt mycket lust... Har fått förstå att det inte är bra m sammandragningar i livmodern just runt tiden då äggen fäster, efter det ska det inte kunna påverka negativt. Men man gör som man vill!

Lindis, hur går det...? Har det slutat? kommer det mer??? Fy vad jag lider med dig... KRAMAR OM!!!

• Jis

Dealy, det där med sex ja.. Jag har i vanliga fall stor lust, nu typ noll. Har haft sex en gång på 27 veckor. Vill verkligen men nu har det gått så lång tid att jag inte riktigt vet hur jag ska börja...väldigt skumt!

• Lindis1974

Nu är jag hemma.
    Blev inte så mycket klokare. Dem såg gulsäcken. Den var 8 mm. Bör vara 10 i morgon. Men det var ok sa hon. pytte lite blödning kvar. Ja det är bara att avvakta och se om jag börjar blöda mer eller får ont.

• vinterbebis12

hinner inte kommentera alla då jag precis kom hem men vill ändå säga att jag håller alla tummar för dig. KramHjärta

• Kelsson1

Dealiy: Missfallsrisken sjunker efter v12. Orsaken till att vi inte hade sex fram till det var att jag har ju två tidiga MF bakom mig så ingen av oss vågade riskera något. Även efter v12 har maken varit väldigt orolig så det har inte blivit alls ofta.

Lindis: Säger det även här, Håller tummarna hårt för dig att det bara var skrämselblödning som för mig!

Ego: Vi hade en myskväll igår . Först när vi låg i soffan o tittade på TV så hade maken armen på min mage o det tyckte bebis inte alls om, hon började buffa o knuffa på armen för att han skulle flytta på den . Sen på kvällen när vi gått o lagt oss så hade hon riktig kvällsgympa. Maken lade handen på magen o var riktigt imponerad över styrkan bakom sparkarna .

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011