• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Speck
    Kasa: Min son älskar att amma, och han gör det ca varannan timme dygnet runt. Men vilken man vill inte få gulla med tuttar dygnet runt Flört
    Vi har försökt med napp men han blir skitförbannad när vi försöker med napp oftast. Ibland kan han snutta nån minut bara, men då ligger han o typ puttar den in o ut ur munnen vilket har lett till att han numera gör så med bröstvårtan också och det gör ONT. Så jag är väl inte så sugen på att låta honom fortsätta med napp då det lett till en hyffsat hårdhänt hantering av mina bröstvårtor.  Men ibland så ligger han ju bara å snuttar vid bröstet utan att äta å då önskar man att han kunde ta napp istället då mina bröstvårtor kan bli ganska rosa och ömma efter ett visst antal timmars ammande Skrikandes
    Sen är det tyvärr så att jag tar alla nätter Obestämd Maken har ju börjat jobba igen och börjar 6 på morgonen så han kan itne vara uppe o trösta bebis på nätterna.. Han har börjat sova inne i gästrummet nu tom, fast han tycker det är jättetrist o helst av allt vill sova inne med mig och Loke.
    Inatt har han (Loke) dock sovit bra i sin säng o inte skrikit.. så natten till lördag va bra, sen hade vi 2 nätter o 3 dgr av skrik o missnöje å nu inatt å idag är han nöjd igen o har sovit i sin säng.... Ja, man får då aldrig tro att man kan nåt om sitt barn Tungan ute  
    Men tack för tipset! Jag har också misstänkt att  det kan va magen som bråkar med han, då han ofta ligger o krystar.
  • kasa01

SPECK, har du nån go kompis som kan komma förbi efter jobbet o ta en promis m Loke en timme eller så, så du kan få sovar? Man har gjort en studie på ammande mammor, och de klarar sig bättre utan ihållande sömn än andra. Hormonerna gör att man kommer snabbar ner i djupsömn än icke ammande, o djupsömnen är skit viktig för att man inte ska börja slänga barnen på soptipen (eller hugga sin man m kniv eller annat...hehe). Casper tog inte heller napp i första taget, fick hålla fast den runt  munnen en stund, tills han kom på att det här var väl ok.. Det började alltså med att han snuttade på en kompis knoge, o tystnade efter att ha skrikit nån timma. Det är skit kneptigt det där, för små bebisar är hunger lika med döden, vilket är annledningen till att de skriker så hjärtskärande. Snutta är även lika med tröst, o är aledningen till att man vill ha tröst att magen kniper pga det som kommer ur snuttet blir det ju problem. Men men, tarmarna mognar så småningom, o då blir det mindre knip hur som helst.

Men du, maken kanske behöver vara pigg på jobbet, men det är inte skit bra att du är trött när du ska ta hand om Loke heller. Det heter kanske "mamma ledig", men jag brukade säga "mamma jobba". Det är inte lata dagar man har dä hemma direkt.  

• Lindis1974

Jis: kom blodblandad flytning i morse igen. Sen kom det en mörkbrun. Inget klarrött blod med småstänker lixom lite. Inget nu igen på ett par timmar. Har lite menvärk aktigt. Bara att avvakta sa dem på RPC.

• Lindis1974

Tack rara.
    Ni andra som haft blödningar. Vad har man gett för förklaring till dessa?

• strössel

Vickan l: Jag var hos bm 24/8 och vägde mig och nu vägde jag mig idag och hade gått ner i vikt, är det nåt jag bör oroa mig över ? Läste att man skulle gå upp i vikt nu varje vecka, jag ska till bm igen den 15 sep.

• Vickan I

Lindis - till mig sade dem att det kanske var mensen som kom ändå då kroppen inte riktigt hunnit förstå att den var gravid. Men vet inte. Jag kollade aldrig med ngt vul då utan avvaktade bara så vet inte vart blödningen kom ifrån egentligen.

Strössel - ingen fara. Vet flera som gått ner mot slutet. Man äter mindre då bebis tar plats och kroppen suget inte alltid åt sig allt som en svamp längre heller. Det är ju så olika hur man går upp. Går egentligen inte säga att man "ska" gå upp ngt visst varje vecka på slutet. Så olika. Så länge bebis lever runt och du mår bra är det ingen fara.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011