Inlägg från: Aurora1979 |Visa alla inlägg
  • Aurora1979

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Jis o ni andra: Vi var färdiga med alla julklappar redan i oktober! :D Eller nja vi ska köpa till varandra och Grynet och ett presentkort eller två oxå. ;) All julmat och julbak som kan frysas oxå klart. Har aldrig varit så effektiv och tidig som i år haha... Känns riktigt skönt att slippa julstress och bara kunna mysa med bebis. =) Insåg dock IGÅR att det ju faktiskt är 1:a advent på söndag, så igår gjorde jag en krans till ytterdörren och en adventsljusstake. Idag ska vi väl fixa gardiner/dukar och kolla att alla lampor fungerar på de elektriska stakarna och stjärnan.

Idag är det 3 år sen mamma dog. Så det blir nog lite halvdeppig dag, men får väl hoppas att hon skickar ner en liten ängel till oss som tröst. <3

• Aurora1979

Carlan: Tack! Och ja pengar är ett jädra elände tycker jag. Det finns aldrig tillräckligt! Och självklart ska du skriva av dig! Hoppas det snart blir bättre med både pengar och måendet överlag! *kram*

• Aurora1979

Vickan: Men usch då, hoppas verkligen inte lillen fått RS. :/

Viksan: Ja jag ligger oxå och känner efter hela tiden, men inget. Suck! Jag vaknar 1gång/timmen för wc-besök. 

Kasa: Dubbelt tack!

Ego: Jag sov på soffan i natt, maken har lyckats bli dunderförkylt så det går ju inte att sova i samma rum med honom hostande och snörvlandes bredvid mig när jag redan sover dåligt. Så nu är vi TVÅ gnällspikar här hemma ;)     

• Aurora1979

Jis: Tack vad snällt sagt! :)

Känns som lite utav en omöjlighet att inte gå in i någon affär under barnets första 3 månader?! Sen behöver man kanske inte springa runt i de mest folktätaste samlingarna så i början. 

• Aurora1979

Kelsson: Håller med där,  tar nog inte med bebis ut i någon julrusch och kan skicka iväg maken alternativt mig själv till största riskhärderna. Men det känns omöjligt att stänga in sig själv och bebis i minst 3 månader. Då kommer vi ju dö av tristess och få "lappsjukan".

Maken är ovanligt mycket förkyld, nyser/snörvlar och hostar oavbrutet... lite taskig timing. Jag är ovanligt snäll mot honom så det är väl tur annars hade vi haft 3:e världskriget här misstänker jag. Tur att JAG känner mig lite piggare än vanligt. Åkte iväg och hyrde lite filmer som vi kan roa oss med medans vi väntar på värkar/förkylningen går över.

• Aurora1979

kelsson: Förstår att du blev arg på henne. Det är så typiskt "folk" som inte har varit med i IVF-svängen själva att säga. Visst mirakel sker till höger och vänster men man vågar definitivt inte hoppas på ett! Och i vissa fall (som för mig o maken till exempel) så är det helt OMÖJLIGT så att få höra att det nu helt plötsligt skulle funka är bara idiotiskt  och respektlöst att säga. 

• Aurora1979

Lindis: Grattis på födelsedagen! {#emotions_dlg.flower} För visst var det därför du gissade 24:e??

Lillstintis: Tack! Tyvärr har jag inte minsta känning... suck. Blir nog vräkning på denna bebis.

kasa: haha undrar om mitt hjärtegryn väntar på att pappan ska bli frisk då kanske... Flört   

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011