Inlägg från: Aurora1979 |Visa alla inlägg
  • Aurora1979

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Sputnik: Ja hängande skinn har jag oxå sen innan tyvärr...  ser rätt kul ut med spänd gravidmage och sen lite löst "fladder" under den liksom?!  Misstänker att det inte direkt blir mindre fladder kvar när magen sjunker ihop efter förlossningen tyvärr. Men jag orkar inte bry mig längre.

Nu börjar det blir riktigt många som närmar sig BF! :D Känner att jag inte har längre koll än till mig själv och Viksan haha... ;)   

• Aurora1979

Kelsson: Tack... misstänker att min man inte är lika sugen på att flytta.  Men du, vi är snygga trots fladder på undermagen, bristningar och ngt extra kilo lite här o där! ;) Har tagit mig mååååååånga år att sluta bry mig så förbaskat om vad andra tycker och tänker om min kropp.

• Aurora1979

Hej tjejer! En snabb uppdatering... Värkarna startade av sig själv kl 5 igår morse. Behövde alltså inte sättas igång. Det blev en stor pojke kl 17.55. 4720gram och 53cm lång. Skriver mer sen! :)

• Aurora1979

Hej, liten snabb uppdatering. Vår Alexander har fått en infektion och har inte fått i sig mat så han sondmatas i dagsläget. Vi blir kvar på neonatalen i ca en vecka. Har svårt att uppdatera med mobilen. Inte så kul start för oss men han blir nog bra snart. :) kram på er alla! Och grattis till dig med Viksan! :)

• Aurora1979

Hej hej, fått en dator till sjukhuset nu men kan inte vara online annat än på allmänna ytor eftersom vi inte får ha den inne på neo. Idag har Alexander fått komma in till vårat rum! Vilken lycka att kunna ta hand om honom utan en massa sladdar inkopplade! Nu har han bara matsonden i näsan och en "kanyl" på huvudet kvar som han får sin antibiotika i. Han verkar må bra, nu strular mest amningen eftersom mina bröst är så jä*la stora o sladdriga så han får inget bra tag och då blir han hysterisk o allt blir bara ännu värre. :( Men nu ikväll kom vi på att vi ju kan testa att liggamma när vi har honom i vårat rum och det fungerade nästan på en gång! Nu ska bara mjölken rinna till ordentligt med.

Kan ni tänka er att vi lyckades få på honom dessa kläder i stl 50! Förvånad

Viksan: Supersöt är han! Men du är min hjälte som klarade dig helt utan bedövning. Min förlossning gick på 13 timmar om jag räknar med den timmen jag hade hemma med lite småvärkar.

Jag tog ett långt bad och det var verkligen jätteskönt, i alla fall för mig, så det är ett tips till er andra.  

Hinner tyvärr inte kommentera er andra just nu. Men vi hörs av senare nästa vecka hoppas jag. *kram*   

• Aurora1979

Sorry ännu ett egoinlägg i all hast...

Fyy vilken första natt ihop vi hade. Sov 30 min fram till 5.30 när jag ringde in personal som bestämde åt mig att ta ut honom och mata så att jag ficka sova liiiiite iaf. Men kände mig som världens sämsta mamma... :(

Senaste dygnet har vi gjort massor av framsteg. Lillen slet ut sin sond i näsan i natt så då fick han mat på en snipa vilket funkade bra så de satte aldrig in en ny sond (SKÖNT). Sen har amningen som sagt börjat fungera bättre och mjölken verkar ha runnit till bra nu. Sedan 2 mål tillbaks har vi helammat! Weeeee! Hoppas att det innebär liiiite mer sömn för min del så jag slipper hela pumpa/mata/amma proceduren varje måltid som då drar ut på närmare 2 timmar.  Dem tyckte heller inte att jag behövde fortsätta pumpa så det underlättar otroligt mycket.

Läkaren har förresten sagt att han är frisk nu så han ska bara få sin kur färdigt så kan vi få åka hem på tisdag förmiddag om allt går som det ska. :D   

kasa: dem vet inte vad det är för infektion, ibland blir det tydligen så.   

Tack alla för era grattis och fina kommentarer om min plutt. {#emotions_dlg.flower} 

• Aurora1979

Jis: Kul att du är på gång! heja!! :D

Ego: Vi är hemma igen! Helt underbart att slippa sjukhuset även om de var fantastiska där... Bara den där känslan när man hör ett akutlarm tjuta och att folk springer in till rum... usch! Kändes konstigt att vara där med vår i princip helt friska bebis när så många andra hade riktigt sjuka små bebbar. :/   Vår son ser nog ut att ha varit sjuk eftersom han har märken efter nålstick precis överallt i huvudet (där man hittar bäst kärl tydligen) och händerna eftersom han tydligen är väldigt svårstucken. Idag lyckades han innan sista dosen med antibiotika slita ut sin PVK där han får antibiotikan så att de var tvungna att sätta en ny för en dos... Sköterskan satte nålen på 7:e försöket i huvudet! :/ Men vi verkar ha en tålig bebis för han sa inte ett pip, sov bara vidare. :) Nu ska vi i alla fall bara försöka landa lite och ta itu med lite praktiska saker som FK försäkringsbolag, tvätta, handla hem mat osv...

Spännande med alla bebisar som snart är ute!! :D Är så nyfiken på vad det blir.

Viksan: Har oxå lite problem. Alexander var vaken först från 2-3.30 och sen sov han till 5 och sedan höll han igång till 9. Totalt denna natten skrapade jag ihop 3 timmars sömn, 1 timme i taget! :( börjar kännas...        

• Aurora1979

Jis: Jag tog nog oxå min epidural kring 5cm och det var precis när det verkligen behövdes. Imponerad av att du orkar uppdatera. Hoppas resten går bra!

Kelsson: igår hann jag inte sova ngt alls under dagen men ska försöka mig på en lite lur nu när bebis oxå sover.

Lillstintis: Ja helt otroligt skönt att få komma hem och bara få vara ifred. Hoppas du kommer igång snart! =)

Viksan: Lite framsteg för oss i natt faktiskt: den långaa vakenhetsperioden (finns nog inget som heter så va? haha) började inte förrän kl 6 i morse! Så i natt fick jag sova hela tre timmar i sträck! :) Så i natt har jag skrapat ihop till ca 5-6 timmar.  

• Aurora1979

Viksan: haha ja Alexander är oxå en fingerhållare.... han håller ett stenhårt grepp om ett finger under tiden han ammar och gärna när han ska sova med. Man måste vara tätt med honom! Det är så häftigt att lära känna sin bebbe!

Lindis: Grattis till ett fint RUL! =)  

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011