Inlägg från: Aurora1979 |Visa alla inlägg
  • Aurora1979

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Jis: ja inte är det skönt att föda barn! :/ Men du öppnar dig i bra takt tycker jag. Mina sista centimetrar gick rätt fort. Du fixar det! *kram o pepp*

• Aurora1979

Viksan: Ja jag fick epidural men min BM satte det värkstimulerande droppet redan från början (eller ja efter badet då jag var öppet ca 4-5cm) för det skulle minsann inte dra ut på tiden tyckte min BM. Flört 

• Aurora1979

Jis: STORT grattis till er lille Waldemar!! Du klarade det! Hoppas ni mår bra alla tre! *grattiskram*

Najje: Usch vad tråkigt med din katt! :( Inte lätt beslut att fatta även om det ibland är det förnuftigaste! *kram*

• Aurora1979

Strössel: Glömde ju helt av att kommentera din mans familj. Det är riktigt dålig stil att åka såpass långt o sen knappt visa intresse. Det ska verkligen inte spela någon roll hur många barnbarn man redan har! Vet inte varför vissa familjer är såna. :/

Min familj är tyvärr lite lika där. Ringde pappa igår och han sa inte ens grattis, bara pratade om sin trasiga ac. :/ Nu vet jag att min pappa är riktigt dålig på att visa känslor utåt men jag vet att han är stolt som en tupp egentligen, speciellt eftersom vi döpt sonen efter honom! Han har bara väldigt svårt att uttrycka det. Resten av min familj (har totalt 4 bröder) förutom lillebror med sambo har i princip inte hört av sig alls under hela graviditeten och brukar heller aldrig höra av sig annars och jag ska i ärlighetens namn säga att jag inte brukar höra av mig till dem heller såvida vi inte råkar vara i samma stad eller på födelsedagar. vi verkar vara uppfostrade till att inte visa känslor.

• Aurora1979

Jag var jätteorolig för hur min man skulle stressa till det när det var dags men det gick oxå förvånansvärt bra. Eller han var lite stressad när han körde till sjukhuset men då hade jag inte så himlans ont så kunde guida honom rätt. Under själva förlossnignen var han jättelugn! Däremot kunde jag se att han grät när jag hade som ondast under krystvärkarna, kunde inte riktigt prata själv det sista... gulleplutt! ;)

Kelsson: Spännande det här! =)

Här verkar det inte finnas rutiner alls på grabben. I natt sov han 6 timmar i stäck och åt inte på 8 timmar!! Förvånad Alla har sagt att jag inte behöver ställa ngn klocka nu när jag helammar och allt verkar fungera bra. Det var helt fantastiskt skönt att vakna av mig själv och känna sig utvilad! Men lite bekymrad ändå eftersom lillen hade gått ner i vikt igen när BVC-sköterskan vägde honom igår, så när han idag bara har sovit och inte alls varit intresserad av mat så blir man lite fundersam. Men nu i eftermiddags åt han ordentligt en gång iaf och han verkar pigg och kry annars.    

• Aurora1979

Strössel: OJ 68 redan... =) Skönt att han sov bättre i natt! =)

Här tog det 4 timmar att få Alexander att somna, nickade till flera gånger själv under tiden jag ammade. Men sen sov han i 6 timmar i sträck igen.

Har skrivit ihop en förlossningsberättelse i min blogg om någon är intresserad.    

• Aurora1979

Strössel: Ja vi har också en åkpåse-overall i stl 62 som han får åka runt i nu. Sen har vi en till i stl 62 (som vi fått) om det behövs.

Alexander använder napp, det var faktiskt personalen på neo som tyckte han skulle ha det... och det sa även vår BVC-sköterska. Själv föredrar jag användning av napp framför tummen eftersom man åtminstone KAN ta bort nappen, tummen är svår att ta bort.    Min lillebror sög på tummen när han var liten och pinsamt nog (för honom) så åkte tummen fortfarande in i munnen när han sov även upp i tonåren! :/

Viksan: Fy! :/ Här somnade Alexander kring 3 i natt, då hade jag redan somna själv flera gånger med honom i famnen. När han väl somnade (bredvid mig) så sov vi gott till 9! 

Jis: Ojdå, hoppas att du slipper havandeskapsförgiftning i alla fall, visste inte att man kunde få det efter man fött?? Åh så fint av P!! =)   

• Aurora1979

Speck: Det var inte meningen att det skulle låta som någon slags kritik om det blir tumme i stället för napp! Jag var själv förvånad över att neo o bvc sa att vi skulle försöka ha napp med honom eftersom jag trodde att man skulle försöka undvika det?! Har dessutom hört att nyfödda sällan vill ha napp. Självklart kan du inte välja om Loke vill ha napp eller tumme som tröst! Menade mest att OM man kunde välja så föredrar jag napp.

Najje: åh så fin du är med din mage och allt! :D

Jis: Välkommen hem!

Kasa: Lycka till!!

Carlan: Men oj, ska du behöva hamna i bråk med dina föräldrar nu oxå... tyckte det räckte gott och väl med alla hälsoproblemen! *stor kram* Men snart är förhoppningsvis din Luna ute i alla fall!

Åh vad kul med alla nya bebisar som föds nu var och varannan dag!     

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011