• 7879

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Knytet: Åh grattis, låter som ett väldigt trevligt bröllop!  Och tack för tummisarna och kramen, behövs.
    Massadillan: Haha ja jag läste nog lite fel , spännande att se vad det blir då!

Naijje: Ja de senaste dagarna har hormonerna varit vän med mig och jag har känt mig välmående och positiv, hoppas bara veckorna går fort så att vi får definitivt svar.  Åh härligt att de hunnit bli tre måndader och vad bra att det gick bra på Liseberg.

• 7879

Massadillan: åh vad jobbigt det låter, inte kul med så svullna fötter och resten av dina besvär. Hoppas ditt blodvärde går upp och att du slutar läcka protein och att blodtrycket stabiliserar sig! Knytet: tittade på dina bilder åh så fina, ser ut som ett mysigt bröllop! Jag har kommit till v. 14 nu, kommer inte känna mig lugn förrän efter fostervattenprovet, men tycker också tiden går fort. Vad läskigt med att tappa känseln, själv har jag besvär med ischias och svårt att stå på ens benet när jag ska klä på mig. Speck: det där känner jag igen så var min tjej med när hon var et, nu kan man le åt det men ibland var det svårt att hålla tålamodet uppe! Förstår att du kommer tycka det är jobbigt när du börjar jobba.

• 7879

Massadillan: tack, just nu är jag välmående efter att ha varit på ett trevligt bröllop. Hoppas dina värden blir bättre!

Speck: ja det är ett bra sätt att lugna ned sig själv!

• 7879

Mariza: håller alla tummar jag kan! Vart har ni varit? Hoppas ni får se en livlig fin krabat. Kram

• 7879

Mariza: vad härligt att höra att allt gick bra, tänk att snart är du halvvägs- vad kul! Hur mår du?

Misscat: åh förstår att du är nervös. Jättefin magbild, så kul att se! Ang. Ändring av datum så gör de inte det där jag går.

Ianna: hoppas det blir bebis snart.

• 7879

Mariza: Ja vad jobbigt med vikten! Är i v.15 nu, har stillat min oro med att det ska bli skönt att bli lite extraledig, tänkte nämligen sjukskriva mig 1 v. efter FVP för att vara på den säkra sidan. Har ett stressigt och ganska tungt jobb med obekväma ställningar att arbeta i.  Ang. resan-låter jättemysigt! Förstår att du inte längtar tillbaka till jobbet.

Ianna & Massadillan: Så spännande att det snart är dags för er! Ang underkläder så får man stora bindor och resårtrosor där, men vill man kan man förstås ha egna trosor men risk att blöda igenom. Jag rekommenderar att ni köper extra tjocka bindor, kom mycket mera blod än vad jag väntade mig. 
    Kläder till bebisen kan ju också vara roligt att ha med sig! Åh vilken spännande tid ni har framför er nu!     

• 7879

Knytet: Åh vad skönt att få se den lilla igen! Och skönt att du vet vad domningen beror på, har också ischias- inte kul .-(  . Jo Måndag 13 augusti, lite drygt en vecka kvar är det fostervattenprov, hoppas att svaret kommer på några dagar för vi ska ha kalas för vår dotter som fyller två år helgen efter och då skulle jag vilja veta, magen börjar ju synas lite nu och alla vet inte ännu.

• 7879

MissCat: vad skönt att allt gick bra och vad kul att det blir en pojke!

• 7879

Knytet: tack, ska titta lite på det med. Har inte haft kontakt med sjukgymnast men funderar på det om det skulle bli värre.

Tack alla för er förståelse och empati, jag tror och hoppas tiden till svaret går fort och att allt ser bra ut.

Massadillan: skönt att allt ser bra ut nu, spännande att det snart är dags.

• 7879

Massa: Spännande att ha kommit så långt. Ja inte var det lätt att veta att det där med förvärkar. Min mage hårdnade också ibland, trodde det var det som kallades sammandragningar och inte förvärkar, men kanske ingen skillnad på det? Hade iallafall inte ont då och inga problem att andas. Hoppas dina värden fortsätter att se bra ut!

Inanna: Hur är det med dig?

Knytet: Har du kört några övningar, har det blivit bättre med ryggen? själv har min rygg varit bra ett tag, känns skönt, så jag har faktiskt inte ens tittat på övningarna men det ska jag passa på att göra sedan.

Ego: Nedräkning till fostervattenprovet, dags måndag nästa vecka. Kollade upp och fick höra att det var deras bästa överläkare som skulle göra det och att jag inte skulle oroa mig för missfallsrisken för den var itne hög, kändes skönt att höra.        

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011