-
Luella skrev 2013-05-09 17:41:27 följande:Hurra vad bra!
-
Nu ska det gå bra tror jag. Hojta annars!Jis skrev 2013-05-10 17:41:39 följande:grattis Sunseed! jag vill oxå gärna se Hampus (gulligt namn )
Ja, Hampus betyder "hemmets ljus" och det kändes verkligen helt rätt efter all denna väntan.Lycka till idag! Hoppas att ni får en fin och minnesvärd stund!7879 skrev 2013-05-10 21:04:15 följande:Nu är smörgåstårtor och chokladkakor fixade, känns skönt! Sunseed, härligt! Hoppas det fortsätter att GP:s bra! Ja jag ska ta lite bilder och berätta om dopet sen!Ja, jag är otroligt glad. Nu ammar han varje gång han vaknar. Ibland tio minuter, ibland en timme. Jag vet fortfarande inte om jag har så mycket mjölk, men tycker att han borde bli ledsen om det inte kommer något. När han är nöjd så får han ersättning. På så sätt reglerar han ju själv hur mycket han äter. Ibland ammar han lite efteråt också, men då är det nog mest för mys och för att somna på bröstet.Gloxi skrev 2013-05-10 22:03:09 följande:7879, härligt med dop! Hoppas ni får en trevlig dag! Våran skrek sig också igenom sitt dop. Hon var så trött. Slocknade i min famn efteråt.
Sunseed, underbart att Hampus ammar. Du slipper sår på bröstvårtorna med silikonnappen. Jag hade tänkt att använda sådana också, men trodde att jag hade fått för stora. Upptäckte i mammagruppen senare att det är ok med lite luft mellan vårtan och nappens ände. Då hade jag inte ont längre, så jag fick aldrig använt mina.
Mår du bra annars? Hoppas att du inte har alltför ont i snittet.
Jadu. Jag köpte storlek small först av samma orsak som dig. Att vårtan skulle in hela vägen. Och AJ vad ont det gjorde. Igår åkte jag iväg och köpte medium och det blev en enorm skillnad. Det är smidigt med silikongrejen men på natten är det lite frustrerande att få på den när jag är trött - då hade jag önskat att jag bara kunde slänga fram bröstet. Vi får se om vi kan få till utan framöver, men om inte det går så är jag nöjd som det är eftersom amningen är en stor bonus.
Igår tog dom bort häftklamrarna i magen och efter det känns det mycket lättare. När jag böjde mig framåt förut så skar dom in och gjorde ont. Nu går det jättefint så länge jag inte har mina byxor på mig. Jag går mest i mjukisbyxor som hänger lååångt ner (fiiint). Det var en liten glipa i ärret så sköterskan tejpade med stripes och kirurgtejp och jag bestämde mig för ytterligare tio dagar med "vila". Att gå omkring och greja är ju ingen fara, men jag får tänka mig för lite. Jag är mest fascinerad över hur snabbt man kan vara någorlunda sig själv efter en bukoperation. Kroppen är ju fantastisk!
-
Jag förstår att det måste vara jättekul med utvecklingen! Jag ser fram emot att följa den här lille.Kelsson1 skrev 2013-05-11 12:22:41 följande:Sunseed: Så roligt att det går framåt både med amning och läkning. Kan sakna bebistiden lite men sen när man hittar Jenni i vardagsrummet dansandes med Teletubbies framför TV:n så inser man hur roligt det är med utveckling
-
Å såna fina godingar! Vad mysigt med två.Najje79 skrev 2013-05-11 14:41:00 följande:
Här är mina mirakelbebisar, Luca till vänster och Adrian till höger. De blev 1 år den 22/4
-
Då hoppar jag till ditt galleri!!7879 skrev 2013-05-11 18:39:47 följande:Försöker ladda bild, men får det bara till galleriet....
-
Aurora1979 skrev 2013-05-11 16:54:56 följande:Sunseed: Ja jag kunde bli väldigt frustrerad på silikonnappen på nätterna, och ibland den bara inte. Ett jobbigt extra moment men som sagt, bättre än inte amma alls. Härligt att det går bättre nu. Verkar han nöjd och går upp i vikt så kommer det nog tillräckligt. =)
-
En fråga till er om amning.
Man kan ju säga att jag är inne på dag 4 nu med amning kontinuerligt (efter att vi köpte nappen). Uppenbarligen är mina gångar inte förstörda eftersom det kommer droppar med mjölk, däremot undrar jag hur lång tid det tar innan mjölken "rinner till". För det tror jag inte att den har gjort. Det borde ju märkas.
Glädjande är i alla fall att Liten i natt fick till amning en halvtimme utan "nappen". Vi ska fortsätta varva lite framöver tänkte jag så får vi se om vi kan skippa den helt framöver. Jag har tur i att han är lite fixerad vid att amma även om det inte verkar komma så mycket. Han vill ändå dit så fort han är vaken.
Håll tummarna. Det vore så skönt att slippa den där nappen åtminstone på natten. Det är ett mäckel att få dit den när man är trött och nyvaken. -
Tack! Då tänker jag hålla hoppet uppe ett tag till om att få mera mjölk. Han kommer att få "amma" ändå för tröst och närhet, men det vore jätteskönt att kunna göra honom mätt någon gång ibland utan flaska. Som sagt, framför allt på natten.
Gulle er! -
Ja, jag vet ju det. Det är det viktigaste.Kelsson1 skrev 2013-05-13 21:03:36 följande:Sunseed: Förstår viljan att kunna mätta sitt barn, men kom ihåg att det gör du ändå även om mjölken inte vill "rinna till". Viktigast är närheten och trösten. Stor Kram!
-
Tack. Ja, så länge han vill snutta/amma så kör vi.Kelsson1 skrev 2013-05-14 08:06:45 följande:Sunseed: Tro mig jag förstår hur du känner det, hade stor sorg när Jenni slutade amma. Vill bara dig väl
Viktigaste är att ingen annan kan säga hur länge du ska fortsätta försöka, det är bara upp till dig o ditt barn! Så länge det känns ok för er ska du inte lyssna på vad andra säger!
Igår fixade han flera gånger utan amningsnapp. Jag brukar tänka på att han skulle födas den 19 maj, så om han inte har fått grepp innan kanske inte är så konstigt. Han har ju inte varit "färdigbakad". Vi utgår från nu:et och så får det blir som det blir.