Inlägg från: Sunseed |Visa alla inlägg
  • Sunseed

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Kelsson1 skrev 2013-05-14 19:54:58 följande:
    Sunseed: Du är så klok, det blir bra i slutändan hur det än blir . Har sagt det förr o säger det igen vilken tur lilla Hampus har som fötts till en så klok mamma
    Gulle dig. Tack. Hjärta

Egouppdatering: På bara 6 dagar har han gått upp 240 gram i vikt och hans viktkurva pekar inte vågrätt utan lodrätt. Han har även vuxit 4 cm på två veckor så nu är han ca 49 cm och väger 2710 g. Med tanke på att BF är först på söndag så känns det som att han kommer ikapp ganska snart. Lillfisen. När sköterskan sa att "ni har gjort ett jättefint jobb" så blev man så stolt så att man nästan ramlade omkull, även om hon säkert säger så till alla. Hon sa också att hon reagerade på att han var så himla trygg när hon lade honom på bordet och grejade lite med honom. Såklart tänkte jag. Våra IVF:are är små mirakel och fighters hela bunten. 
  • Sunseed
    Kelsson1 skrev 2013-05-15 06:12:59 följande:
    Sunseed: Tror inte de säger så till alla så ta åt er, ni är duktiga!
    Tror att det gör sitt när vi fått kämpa o vänta på våra små då ger vi de lite extra uppmärksamhet så de blir trygga
    Det tror jag också! Man har väntat så länge och vill göra det allra, allra bästa. Solig
  • Sunseed
    Knytet skrev 2013-05-26 18:36:04 följande:
    Grattis på mors dag tjejer !!!!!
    Detsamma!
    Det märks att man är just mor nu för tiden. Datoranvändandet har reducerats till ca 5% mot förut.  
  • Sunseed

Knytet: Vad kul med syskonförsök!

Ja. Det är ett mirakel att få ha blivit förälder och jag älskar det. Livet känns så fulländat på något sätt. :) Och inte visste jag att man kunde sova så lite och ändå fungera. Hormoner är bra! Haha.

• Sunseed
    Luella skrev 2013-05-26 23:20:39 följande:
    Du kanske ska testa en annan bärsele? Jag vet många som har fått väldigt ont i ryggen av babybjörn. Nu bär jag min son på 1,5 år i en Beco-sele på ryggen. Han är otroligt nöjd och glad när han sitter där.
    Jag har en babybjörn och är också lite orolig för min rygg framöver eftersom folk säger att dom har fått ont, givetvis tänker jag prova själv först och inte bara ta för givet att det blir så, men ändå. Jag har fått rekommenderat Ergo Baby bärsele och älskar "utseendet" på den i grått, men är det någon här som har provat rent praktiskt, det räcker ju liksom inte med att jag tycker att den är skitsnygg?  
  • Sunseed
    MissCat skrev 2013-05-27 22:08:18 följande:
    Sunseed: Vad härligt det låter att vara i din lilla bubbla du har med dig och bebis jag blödde 7 veckor och den 8 veckan kom mensen med besked. Var nog bara ngn dag utan avslag. Det är otroligt jobbigt. De sa till mig på bb att den skulle sluta tidigare då man
    gjort kejsarsnitt men icke.
    Kul att höra ifrån dig! Jag förstår att det är fullt upp!
    Okej, jag har bara blödit i fyra veckor så man får nog stå ut ett tag till då. Jag hade också hoppats på att det skulle vara lite lindrigare efter KS, men å andra sidan läste jag i min journal att min moderkaka satt fast (vilket också förklarar min panik över att dom drog och slet så länge i mig efter att han var ute) så det är väl lite som ska läka säkert.  
  • Sunseed
    Knytet skrev 2013-05-28 11:04:20 följande:
    Sunseed, föresten jag vill gärna se dina bilder Skrattande.
    Fixar det omedelbart! :)
  • Sunseed

Sambon fick åka iväg och skaffa en Ergobaby Bärsele akut idag för mina axlar håller på att gå sönder av allt bärande och vi har det angenäma "problemet" att liten bara vill vara på/mot mitt bröst hela tiden, inklusive när han sover. Det tog inte många minuter av bärsele innan han sov som en stock och efter ett tag kunde han sova vidare i vagnen. GUD så skönt!  

Jag sa till sambon att det är en försenad mors-dags-present och det gick han med på. Kyss 

• Sunseed

(Han har inte vuxit i Babybjörn bärselen, därför kan jag inte använda den. Dessutom får jag för mig att den inte riktigt är till för att bära hela tiden, utan mer om man ska ut på tur liksom?). Nåja. Nu kan sambon ställa in Babybjörn för sin kroppsstorlek så har jag min egen bärsele som jag gillar mer. 

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011