Luella skrev 2013-05-30 00:23:26 följande:
Sunseed: Vad fint att det funkar med amningen. Jag är också en av dom som inte får ut något med en pump. Jag trodde att min dotter höll på att svälta ihjäl när jag såg dropparna som kom ut i botten på flaskan
. Jag trodde att det bara fanns så mycket.
Kelsson1 skrev 2013-05-30 06:16:05 följande:
Sunseed: Även de (jag) som fick ut något med pump (handpump) så brukar man inte få ut allt med pumpen. Märkte att när jag pumpade så fanns det alltid kvar i brösten ändå om man handpumpade... Bebis är bäst på att tömma brösten! Men det går att öka lite på mjölkproduktionen om man efter bebis pumpar en stund
Skönt att höra att det är fler! Jag har en handpump här hemma så jag har börjat köra den på det ena bröstet när han äter på det andra. Eftersom ena bröstet har mer produktion så vill jag att han ska "få belöning" (ja, hundägare som jag är så tänker jag hundträning hahaha) när han lyckas ta bröstet - allra helst när vi övar utan amningsnapp. Men för att inte icke-favorit-bröstet ska sina så försöker jag hålla igång det. Även om det inte kommer något ur det alls med pumpen så tänker jag också så att det i alla fall stimuleras.
Skönt att höra att ni bekräftar det!