Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vickan: Nu började jag bläddra där o hittade en hel del jag hade velat ha men känns tokigt att köpa så dyra saker när det bara är 4månader kvar... Bröllopsklänning är ju ändå något man använder en gång o kan unna sig något fint ändå.

• Kelsson1

Vickan: Är du säker på att du inte kan sälja även klänningen för bra pris efteråt (om du nu vill sälja)?

• Kelsson1

Vickan: Då är du säkert inte ensam om problemet o borde inte ha problem med att sälja den sen vidare.

Lillstintis: Pratade med min syster när hon var gravid och hon berättade att hon också var rädd ibland så det är nog bara normalt att få små panikattacker .
    Jag är sååå nöjd med att ha köpt barnvagnen. Nu stressar jag över hur i helskotta ska jag få plats med både spjälsäng o skötbord i sovrummet . Får köpa rätt snart o montera upp för att kolla att det fungerar bara för att montera ner allt igen . Maken blir nog glad över det förslaget .
    Jo BM spelade upp med en apparat så alla i rummet hörde då tog maken o spelade in med telefonen, satte telefonen nära apparaten. Visst hörs lite knaster o så också men hjärtljuden hörs tydligt.
    Som jag skrev lite högre upp så gick jag in i v22 (21+0) idag

• Kelsson1

Lillstintis: Glömde aldeles att gratulera till sparkarna! Visst är det underbart?
    Min lilla har haft för vana att böka på morgonen men idag har det varit lungt, börjar bli lite nojjig igen

• Kelsson1

Vickan I - vecka 28 (27+2) BF 25/10
    Lillstintis - vecka 22 (21+5)    
    Kelsson  - vecka 22 (21+0) BF 8/12

• Kelsson1

Speck: Det roliga med bebisar är att man själv har inget att säga till om när de ska titta fram , kan hända att du går över tiden också

• Kelsson1

Speck: Män kan vara lite roliga ibland. På ett sätt vore det skönt om förlossningen kunde gå på 10minuter men samtidigt skulle varken kroppen eller hjärnan hinna registrera vad som hänt .
    Det jag också bävar för är att gå över tiden o bli igångsatt (vet att det är för tidigt att börja nojja över det nu). Annars är jag inte rädd för förlossningen men just värkstimulerande låter inte lockande o är på samma linje med dig om epiduralen också om möjligt kommer jag att avstå från den. Men men vi får väl se

• Kelsson1

cattm: Har du provat Postafen? Hjälper den något? Har du satt samband med illamående o något du äter? För mig förvärrar sötsaker illamåendet och även trötthet.
    Tycker definitivt att du ska kolla upp om Bugaboo är något för er o köpa med er från USA om det är något ni faller för, inget fel med att spara pengar.
    Låter som ni har rejält med plats i lägenheten o det är ju bra. Vi har som sagt bara en två:a så det finns inte så mycket vi kan göra för att förbättra situationen . Väldigt roligt med en engegerad make, min är också med o ränner i barnaffärer utan att knorra .

Strössel: Tror du gör rätt som behåller åkpåsen, om inte annat så behöver du den till sittvagnen sen.

• Kelsson1

cattm: Vi köpte lägheten som tillfällig lösning, alltid med tanken att vi säljer o köper något nytt om ett par år. Just nu känns inte ekonomiska läget som stabilt nog för att köpa större, med tanke på att man snart går på mammapenning...
    Skönt att ha utrymme att växa i.
    Äter du bröd? För har märkt att även bröd gör mig illamående av någon anledning. Mår minst illa om jag äter havregrynsgröt på morgonen, undviker bröd, pasta och sötsaker o sover tillräckligt mycket. (tog bara några månader att komma fram till det ).
    Hoppas att ditt illamående försvinner snart!

• Kelsson1

Tredjemaj: Då är vi två som inte kan dricka kaffe på grund av graviditeten

Alla andra: Hade så mycket att kommentera men är aldeles för trött för att orka! Härligt bara att alla skriver så mycket STOR KRAM PÅ ER ALLA!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011