Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Lulis: Klart du ska bli mamma, jag har nog inte tagit in det än

• Kelsson1

Karmosin: Rent allmänt så brukar killar inte vara lugnare än tjejer, men hoppas kan man alltid

Lulis: Jag vet inte heller exakt hur IVF kan påverka KUB, bara att det verkar vara blodprovsdelen som blir påverkad. Tror att det kan ge sämre siffror än nödvändigt. Menar att du hade något på 1:2000 och hade du inte gjort IVF kanske du skulle haft 1: 15000 istället (bara spekulationer från min sida) men det är åt det hållet jag uppfattat att det påverkar.
    Jag menar inte att jag tvivlar på att allt ska gå bra, har faktiskt lyckats sluta nojja nu. Menar bara att jag är tjockskallig o det går inte riktigt in att jag ska bli mamma trots dagliga sparkar

Aurora: Hoppas att ni kommer iväg. Vi ska som sagt på kryssning i början på september, känner att jag behöver komma ifrån om inte annat så för en helg

• Kelsson1

Aurora: Att åka bort mitt i veckan kan ju vara bättre än att åka bort under en helg. Alla affärer och annat har öppet på annat vis än under helgerna. Men trivs ni hemma måste ni ju inte åka iväg. Då är ni som min man, han var superstressad efter semestern (vi var uppe i norr hela semestern) o tyckte att vi absolut måste åka iväg någonstans en helg i höst. Nu när han har varit hemma en månad (o jobbat) så vill han inte åka iväg alls, han säger att han har lugnat ner sig nu när han fått vara hemma

Karmosin: Kan vara nog så trevligt Speciellt om man lyckas få barnvakt av föräldrarna ibland

• Kelsson1

Ego: Ny vecka idag V23 (22+0) lika härligt varje fredag o bara 125 dagar kvar till BF . Det betyder att det är bara 26dagar kvar till man är nere på två siffrigt

• Kelsson1

Strössel: Stort grattis till ny vecka!

Karmosin: Stort grattis till ny vecka till dig också!

• Kelsson1

Jis: Så han passade på att skrämma morsan bara lite . Skönt att allt såg bra ut!

Strössel: Ingen skada skedd om du ringer in o hör vad de tycker!

• Kelsson1

Strössel: Jag har legat däckad på soffan idag igen, halsen värre idag. Stackars maken kommer hem från jobbet o börjar diska o laga middag... Känner mig totalt värdelös!

• Kelsson1

Strössel: Får försöka vara snäll mot maken istället

Karmosin: Det var bra tänkt, ska också försöka tänka så.

Lulis: Jag var på inskrivning i v9 och träffade BM nästa gång i förra veckan (var då i v22). Ska dit igen om typ tre veckor. Skönt att allt var bra, järnvärde får vi som gravid räkna med att det går ner så det är ingenting att oroa sig över bara knapra mer piller

• Kelsson1

carlan: Tyvärr har ingen aning, men vi har väl andra i tråden som besökt Italien nyligen?

• Kelsson1

Tösen har varit lugnare idag än normalt, har känt av henne ett par gånger men inte alls lika tydligt som de senaste dagarna. Antar att de tar några vilodagar emellan o samlar krafter för att orka ta i sen igen

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011