Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Aurora: Du ser, kan du inte göra honom viljes bara den här gången
Lillstintis: Härligt med babygympa . Visst är det konstigt, ena dagen nästan inget o andra dagen full rulle
Aurora: Du ser, kan du inte göra honom viljes bara den här gången
Lillstintis: Härligt med babygympa . Visst är det konstigt, ena dagen nästan inget o andra dagen full rulle
Viksan: Vilken fiin mage!
tredjemaj: Fullständigt naturligt att känna oro inför RUL men du kan vara helt säker på att allt går bra, det är oerhört sällsynt att få dåliga svar då.
Vi struntar just nu i tankar på nr2, är helt överlycklig över lilltösen i magen o vill det sig inte att vi får en till så räcker nr1 mer än väl . Det folk inte heller tänker på är att även om det går lätt att få nr1 är det inte säkert att det är lika enkelt att få nr2. Inträffade våra bekanta, de försökte flera år innan de fick nr2.
tredjemaj: Folk tänker sig helt enkelt inte för!
Jag är säker på att vi har rätt allt kommer att se bra ut på RUL o snart kommer du börja känna av bebis dagligen o då är det lite svårare att nojja . Jag var faktiskt också nervös inför RUL om jag ska vara ärlig, inte lika rädd som inför KUB men ändå. Men som sagt allt kommer att gå bra ska du se. STOR KRAM!
Tredjemaj: Du ser, mådde bebis bra i v12 så mår den super bra nu! Ut o shoppa bebiskläder så blir du av med lite nervositet
Jis: Häääärligt! Mer sådana nyheter
Lillstintis: Ut o shoppa bebisgrejer bums med dig!!! Förstår att du är nojjig men det blir lite bättre med varje plagg man köper! STOR KRAM!
Lillstintis: Kom att tänka på det också att ska du verkligen vänta tills bebis är född innan du gör de stora inköpen? Blir rätt mycket pengar man ska ut med på en gång i så fall. Kanske bäst om ni också börjar köpa in åtminstone en större sak per månad så hinner du få allt klart tills bebis kommer. För ut kommer hon när hon har bestämt det oberoende om du är redo eller inte . Så inte värt för dig att nojja längre utan släng ut dig och köp saker!
Med vagn kan vara bra att veta att om du ska ha ny vagn så har de väääääldigt lång leveranstid men för att kompensera det hela så brukar de ha något som kallas för förlossningsgaranti. Så ut o titta på vagn med er!
Jis: Rolig historia bakom arbetsnamnet
Karmosin: Tyckte också att det din syster sa lät väldigt fint.
Jis: Vi har också fått en del saker. Får låna vagga och bärsele, har fått kläder och får amningskudde och babynest. Vagn är också beställt men behöver fortfarande åkpåse och fårskinnsfäll till vagnen. Måste få hem vaggan för att bedöma om vi behöver köpa in täcke kudde o madrass eller om de kommer med vaggan... Men som du skrev (och Karmosin) så bör man försöka dela upp det för att inte behöva lägga ut allt på en gång.
Jis: Verkligen en uppskattad present skulle inte ha något emot att någon gjorde detsamma för vår tös !
Karmosin: Vi har för tillfället en Toyota Yaris som vi är supernöjda med men den är också för liten för oss. Vi har ju stor hund o det kommer INTE att finnas plats i bilen för barnvagn, bebis, mig och hund så vi måste köpa större. Vi har bestämt oss för att det blir en till Toyota (Corolla Verso eller bara Verso), visst är Toyota dyrare i inköp än andra bilar men vi har märkt genom åren att vi faktiskt har sparat in pengar på verkstadskostnader då Toyota har mindre problem än andra bilar. Så min rekomendation är definitivt Toyota.
Ego: Är överlycklig nu, har fått sova inatt! Igår när jag kom hem från jobbet var jag helt utslagen så jag låg o sov i 1,5timme o trodde aldrig att jag skulle kunna sova på natten. Men Sovit har jag gjort utan hostatacker (tack receptfri hostmedicin) o vaknade då av mig själv kring 4.30 (mindre positivt) för då hade jag sovit klart!