• Jis

åh vilken fin mage Andeska!
    Grattis Vickan till Lghten, hur känns det?

Tredje maj, jag försöker att vårda vår relation så mkt det bara går. Vi har skrivit en liten lista på saker vi vill hinna göra innan F kommer till oss, typ gå på Ljus och fräscht (ska det på onsdag), ut och äta med vänner, brunch, bio och lite så. Jag känner att jag verkligen har gått upp i hela graviditeten..känner mig typ bara gravid inget annat. Har dessutom svårt att se att han skulle tycka att jag är attraktiv med 9 kilo extra, en stor mage, bröst som börjar hänga (ens innan F är ute)...å så.  

• Jis

Åh Kelsson, tandvärk är ju det sista man vill ha. Tycker s¨å synd om dig. Jag har haft en del problem med mina visdomständer, fy sjutton vad ont det kan göra.

Här är det en tidig morgon på jobb, någon har hållt mig vaken halva natten + att jag är sjukt nervös inför TUl i eftermiddag... 

• Jis

Tack söta  ni.
    Var på TUL nu på eftermiddagen, som jag misstänkte låg F på + 15%, det vanliga var att diabetikers barn i vecka 33 låg på +15-25% så dom tyckte det var helt ok. Jag tycker det känns jobbigt. Annars så gjorde han andningsövningar å hade lagt sig med huvudet neråt (jag kände det igår när hela magen vred på sig). Allt såg toppen ut iaf. 

• Jis
    Najje79 skrev 2011-10-17 16:52:22 följande:
    Jis: Såg du dokumentären på 1an eller 2an igår om tjejen med diabetes typ-1 som ville skaffa barn? Du kanske tycker sånt är jättejobbigt att kolla på eller inte alls är intresserad, men för mig som inte är insatt alls i det var det väldigt lärorikt. Finns säkert på svtplay.
    Jag kollar på den nu, vilken ångest jag får iom att alla missbildningar blir till under de 10 första veckorna..å herregud, jag vet inte hur jag låg i socker då...måste kolla med min BM imorgon...ah.
  • Jis

Tackl Amnderska. Den har lixom ändrat form nu på nått sätt, lite roligt :)

Ego: Fy fan va nervös jag är inför mitt BM besök idag. Den där dokumentären jag kollade på var så bra men oj vad mkt tankar den satte igång.
    Visste borde dom ha sett på alla dessa UL jag varit på om barnet hade haft någon missbildning? Eller?
    Jag var ju i USA när jag var i vecka 4-7 (utan insulin och dålug koll på mitt blodsocker) sen blev jag super sjuk i vecka 8-10 typ, då när det allt bildas :( Fy va jobbigt det känns nu!  

• Jis

Nu har jag varit hos BM- hon är guld värd. Hon tar sig alltid tid för mina frågor å funderingar. Hon berättade om allt jag undrade över med högt blodsocker kontra bebis m avvikelser. Hon lugnade mig betydligt. Låg m ctg:n i 40 min, F var full m bus å rörde på sig hela tiden. Min mage hade gått ner lite, det tyckte hon var bra m tanke på gårdagens +15%. Skönt! Nu 2 timmars vattengympa:)

• Jis

Gud va spännande Strössel. jag har lagt åtskilliga timmar till att fundera på vem det är som byggt bo i vår mage, det är ju sjukt spännande

Jag har inte heller teckant försäkring på vagnen.

Ego:Är så trött på att jobba, fattar inte hur jag ska stå ut i fler veckor till...28 arbetsdagar kvar....    

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011