Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Vi valde oxå Trygg Hansa, den verkade bäst enligt min man som lust-läste om alla :)
Nu har jag lagt upp lite bilder på dagens inköp och F.s säng i bloggen...
Vi valde oxå Trygg Hansa, den verkade bäst enligt min man som lust-läste om alla :)
Nu har jag lagt upp lite bilder på dagens inköp och F.s säng i bloggen...
åh, fattar inte vad som är fel Strössel, testa att uppdatera igen...dumma dumma...inte du utan sidan såklart
Anderska, usch, låter jobbigt att bråka så. Jag tror att det är bra att göra en lista å sen utgå från den, det finns ju bra listor på saker man "måste" ha...å det är klart att bebisar kostar pengar, å det är ju bättre att sprida ut det helt klart...
Karmosin, don´t push your luck
Strössel, hade samma problem igår på min PC men på Macen funkar det fint....
Najje, det kommer å går hela tiden. Magen ändrar sig, mer hård- mindre hård. Att du har ont i äggstockarna är säkert bara växtvärk, jag vet att jag kunde ha djävulskt ont i äggstockarna å verkligen mens-molvärk..det höll på rätt länge. Du får tänka på hur mkt livmodern växer, helt sjukt egentligen. Å det är klart att det känns när det ska sträckas ut osv...
Ang det där med pengar, vi har ett gemensamt konto där vi för över 5000 kr varje månad, det har vi alltid haft till resor och andra gemensamma inköp. Nu har det blivit ett litet F konto istället, så vi har tagit därifrån när vi köpt större saker som vagn, babyskydd osv. Sen är jag som Karmonsin å har köpt en del kläder å annat skojsigt som jag har betalat själv, det är ju inte så att P vill att F ska gå naken i december, men jag har kanske handlat ett å annat *hehe* plagg för mkt..men ändå.
Välkommen vecka 34! Har tom sovit ok inatt, kors i taket!
tack söta ni, å det är grymt att ni är så påhittiga när min blogg inte vill samarbeta :)
Det känns som att det närmar sig med stormsteg, längtar så men samtidigt är jag lite rädd att jag inte har koll på läget inför förlossning osv. Ska prata med BM om det på onsdag, det där med förlossningsbrev osv.
Det där med ekonomi, vi har så att vi betalar procentuellt av vår lön (min man tjänar 20 tusen mer i månaden än mig..dock blir det ju inte 20 tusen mer ut i månaden men det är ju ändå ett par tusen mer) så vi har helt enkelt räknat ut hur mkt det blir på de gemensamma kostnaderna, som lån, hyra, bil osv.. Sen sätter vi in 2500 kr var på ett sparkonto, sen sätter vi in 3000 kr var på ett långsiktigt sparande å sen försöker jag spara 2-3000 kr på mitt sparkonto (som jag får nalla av om det skulle krisa, alt nu när jag kommer ha FP kommer det ju plockas en del pengar därifrån)...Alla pengar som är över när vi har betalat allt gör vi vad vi vill med. Vi betalat typ hälften av gångerna när vi är ute å äter osv så det funkar fint. Vi bråkar aldrig om pengar.
Karmosin, gnäll på! Jag är lite rädd att min mamma kommer bli likadan. Igår berättade hon att hon och pappa bokat en resa till Thailand den 13 januari å åter 3!!! Veckor senare. Hennes motovation var ju att F bara kommer sova då. Spelar väl ändå ingen roll...*suck*, sen åker dom till Kanarieöarna typ i mitten av november, nästan såjag hoppas att F kommer tidigare så dom fattar! Jag ska försöka packa BB-väskan, har kommit till tandborste å tandcreme..haha!
Lillstintis, jag har de där tankarna som återkommer med jämna mellanrum. Tankarna skrämmer mig, men samtidigt är det nyttigt att lyfta frågorna och våga fundera på dom! Karmosin, jag hade gärna vilja vetat hur dom tänker.
Skönt att allt såg bra ut Strössel. Att dom ska hålla på å skrämmas så mkt :)
Eileen, jag har turen att jag har en man som är grym på att fotografera, så han har tagit lite fina bilder på magen för ett par veckor sedan, snart dags för nya. Det är väldigt roligt att ha. Vi tar annars kort varje vecka för att ha koll på hur mkt magen växer..kan säga att den tog ett skutt från två veckor sedan tills idag...
Karmosin, njut av första dagen, du vet ta allt i din takt, fixa å pilla lite..Jag vet att jag kommer få rå-ångest över att inte jobba, allt kommer nog att ändra sig när F väl kommer ut, men fram tills dess, du vet vara hemma å små-sunka lite. Nu har ju jag lxom du ett datum att se fram emot, vet inte om jag hade pallat med att vara hemma i typ 4 veckor utan att se ett riktigt slut. Gud va svamligt det blev...
Eileen, jag har kompisar som bor i Danmark, det verkar väldigt meckigt med alla regler. Känns tom som vi att vi har lätta regler i Sverige om man jämför.
Viksan, hoppas mannen kommer snart.
Ego: inatt sov jag ok, men börjar få som träningsvärk i magen, jösses..känns som jag kört värsta gym-passet när jag vänder mig om.