Inlägg från: Vickan I |Visa alla inlägg
  • Vickan I

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Ja njut Inanna. Hade också kakan fram och kände inget innan v20 heller och då var det ändå andra barnet. Bm kände på magen och kände bebis sparka i v19 och ändå kände inte jag haha, det är skumt.

• Vickan I

Jis - jo du kan micra till ättemp, ingen fars alls. Som sagt är det kommunala vattnet i Sverige så bra. Med egen brunn får man kolla upp det. Enda anledningen att de avråder till att micra är att temp kan blivit ojämn så bebis bränner sig, men man skakat ju flaskan innan servering och känner efter först. Detta vad jag fått höra iaf.

• Vickan I

Skatten - som andra sagt finns det en stor fel marginal när man viktuppskattar vid ul. Första sonen var -20% vid tul i v32 och -16% två veckor innan bf. Han föddes 8 dgr innan bf och vägde ändå 3040g. Andra sonen var bara -6% på tul i v32 och vägde sedan 3090g när han föddes så inte stor skillnad dem mellan fast procenten visade på det. Men bra de har koll.

• Vickan I

Luella - på spec.mvc sade de samma sak. Att det är en gammal kvarleva att IVF-graviditeter skulle vara extra riskfyllda. Hon sade att det inte anses vara så längre, men att gamla rutiner rullar på. Kan inte heller se vad som skulle vara extra riskfyllt, men tackar inte nej till lite extra koll :).

Stor kram Maria Liam, hoppas ni kommer fram till en bra lösning för er alla där ni alla kan få må bra.

• Vickan I

maria liam - Tycker det ändå verkar vansinnigt att testa så ofta. Alla vet ju att allergitester ofta inte visar ngt fast de ändå kan vara allergiska och då går man på symptom och reaktion istället. Han har ju tydligt visat att han inte mår bra av mjölkprotein. Axels tester visade inget heller ju och läkaren tror ju inte ens han är allergisk, men vi kör ändå då man inte kan vara säker och det skadar ju inte. Liam visar ju mkt fler symptom än Axel så jag tycker det är helt galet. Jag skulle vända mig till ngn annan läkare för recept. Jag skulle aldrig gå med på att utsätta min lilla för en provokation ca var tredje vecka "för att kolla". Helt sjukt. Är ju inte ens den jättedyra maten om det kostar 1200 kr annars. Ok om det var neocate eller ngt som kostar nästan 600 kr/burken eller nej inte ok då heller. Stå på dig och/eller försök få tag i en annan läkare. Hoppas han blir bättre snart.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 & Axel 111010♥ ¸.?°´¯)
  • Vickan I

Eller gör ni bara provokationen hemma och berättar hur det gick? Då skulle jag rätt och slätt ljuga och säga att vi provat, fast vi inte gjort det. Jag sade ju nej till att ta blodprov på Axel då jag inte ville att de skulle sticka honom, då det är för hög risk att det ändå inte skulle visat på allergi och läkaren förstod det.

• Vickan I

maria liam - Axel äter profylac, en röd burk som Semper gör. Mjölkfri ersättning är ju mkt blaskigare än vanlig ersättning (mättar sämre och kommer säkerligen lättare upp också) så låter bra att reda den lite. Det kanske vi också borde testa .Inte för kräkningar, men för mättnad. Vi kör ju lite rapsolja i flaskorna för att hålla igång magen bra. Vi har börjat med gröt nu, Sinlac, den är mjölkfri och Axel tycker om den. Jag tycker också att du skippar testa nu och låter det gå längre tid mellan provokationerna. Alvin kaskadkräktes när han var liten (åt profylac han med) och det blev mkt bättre med det när han började kunna äta mat också.

• Vickan I

Söt bebispojke söker fodervärd. Han kan skratta och vara glad på dagen, men sover ohyggligt dåligt både dag som natt. Alla nödvändiga tillbehöver medföljer. Tidsbegränsat då hans mamma vill ha honom tillbaka när han börjar sova.

• Vickan I

Jis - ja lägg in minst ett till vak mellan dina så får du våra nätter här hemma. Tack gulliga du, med maten går det ganska bra. Axel är gladare på dagarna nu så hinner äta bättre (maken gör matlådor åt mig att värma). Ja en promenad i solen är alltid skönt. Återkommer om foderskapet haha.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011