Inlägg från: Vickan I |Visa alla inlägg
  • Vickan I

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vad roligt att läsa om allas tankar om en till liten. Nu har ju vi 2 år och 10 mån mellan våra och olika ålderskillnader har ju sina för- och nackdelar. Men det är tufft som sjutton med två, fast mysigt med. Nu har ju vi en liten skrikig kille som gör det tuffare också. Det jag saknar är egentid. Med en kan man turas om, med två är det ngt alltid. Vill du ta den som skriker eller den som trotsar typ haha. Men vill absolut inte skrämma ngn, man ångrar ju inte sina barn oavsett hur tufft det är, men kan förstå att det knakar i många förhållanden under tvåbarnschocken. Särskilt om det varit lite svajigt redan innan.

• Vickan I

Skatten - jag bäddar med täcke för att det är fint, men använder pyjamas och filt. Täcke blir för varmt och bylsigt. Axel rör sig så mkt också så är rädd han ska hamna under ett täcke.

Kasa - duktiga du :). Vad snygga kläder.

Luella - vad skönt att få byta. Är så glad att Alvins förskola är toppen. Oroar mig dock redan vart Axel ska gå då han inte kommer få plats där trots syskonförturen. Krya på dig.

Söte- hoppas du får hjälp och får må bättre snart

Idag var Alvin hos tandläkaren för första gången. Fina tänder utan hål. Trodde inte han skulle gapa, men gick jättebra. Stora killen.

• Vickan I

Luella - lite invecklat där. De har åldershomogena grupper ( en ettårsgrupp, en tvåårsgrupp osv) och i aug 2012 är det inskolning för de som hunnit fylla ett år. 15 platser. Axel fyller i okt och då hinner gruppen bli fulltalig redan i aug. Sex barn som har äldre syskon och resten andra ettåringar. Jag vill ändå inte att Axel ska börja när han precis fyllt ett, utan tidigast runt 18 månader. Storebror var 19 månader. Men för att han ska få en plats så måste då ngn av ettåringarna som börjat sluta så en plats blir ledig i den gruppen. Hänger du med?

• Vickan I

Åh kattm, vännen. Så otroligt ledsen för er skull. Ber för ett gott slut på detta.Tänker på er alla. Stora kramar.

• Vickan I

Jag också. Var på restaurang när jag läste kattmas inlägg och luften bara gick ur mig och ögonen tårades. Det bara måste gå bra.

• Vickan I

Stor kram kattm. Ni är i allas vår tankar och vi hoppas med allt vi har att det bara är en dramatisk start och att allt blir bra.

• Vickan I

Åh kattm älskade lilla vän. Så oerhört sorgligt och orättvist. Finns som andra redan sagt inga ord som räcker till. Ni är i mina tankar och vi finns här för dig när/om du vill ösa ur dig. Tänder ett ljus för er lilla Ingrid ikväll. Stora kramar.

• Vickan I

Håller med er. Var inne på akuten hela natten med Alvin. Han fick sitt första kruppanfall och det ville inte ge sig trots råden från 112 så de skickade en ambulans. Väl inne fick han olika mediciner och blev bättre, men hua för allt som har med försämrad andning att göra. Vi fick sedan vänta flera timmar och jag började ledsna och bli irriterad på att bara sitta där tills jag tänkte på kattm och det ofattbara de går igenom nu. Lagom till läkaren kom grät jag och hon försökte trösta att det nu visat sig att det inte var en allvarligare infektion utan "bara" krupp och jag snyftade och sade att det var just därför jag grät. För att det bara var krupp och att jag kunde sitta där i 100 timmar och vänta, för att jag hade mina små.

Även dem man inte träffat irl känner man ju så starkt för. Vi har många av oss under lång tid delat i princip allt. Från problem i förhållandet, till svär- eller egna föräldrar, vänner och ja allt verkligen. Ofta mer personliga saker än med sina andra "fysiska" vänner. Stor kram till er alla.

• Vickan I

Åh kattm vad ska jag skriva. Kan bara hålla med Najje. Du skriver så fint om er tid med er fina dotter. Du är mamma till världens finaste Ingrid. Kunde knappt läsa ditt inlägg då jag grät så mkt samtidigt. Vi vill absolut ha dig kvar här i tråden och du är här så mkt eller lite du själv vill. Vi stöttar varandra genom allt här och även detta sorgliga. Hoppas ni får de stöd och hjälp ni behöver och tveka absolut inte om det finns en endaste liten sak som vi kan göra för dig/er. Stor kram.

• Vickan I

Jag vill också vara med om ngt ska köpas. Så ofattbart det här.

På fredagar har jag Alvin hemma så lite svårt ses då om inte farmor kan passa.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011