Inlägg från: strössel |Visa alla inlägg
  • strössel

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Jis: Har du is i vattnet när du dricker det ? Om du inte har det så lägg i isen och låt det stå en stund så det blir riktigt kallt. Då ska du se att det sätter fart på den lilla, jag har laddat frysen med is nu som jag dricker varje kväll Glad

• strössel

Vickan l: Vilken söt och underbar liten son du har Solig gillade inte att läsa hur dom hade betett sig mot er på sjukhuset, så ska det inte gå till. Hoppas du kan glömma det och bara tänka positivt på framtiden med dina fina barn och man stor kram !

Ego: Varit hos min syster och fikat och sen kom mamma och pappa och min systers svärföräldrar. Mamma berättade att dom hade köpt ny soffa och nya dyra mattor, då sa jag att ja synd bara att eran lilla hund kissade på matten. Då skriker hon rent ut att jag ska hålla käften att jag pratar och ingen vill lyssna eller vill jag ska prata att jag skulle låta andra prata. Alla satt helt chockade och jag ville bara sjunka genom jorden och gråta, min mamma anser att hon vet och kan bäst att hon är perfekt och att alla andra är värdelösa och det sved nog att jag råkade berätta att hunden hade kissat. Jag menade inget illa med det, och nu har jag gråtit hela kvällen och sms min man. Jag har fått ta skit från henne i hela mitt liv, och jag har nu tagit beslutet att hon ska inte få träffa mitt barn förrens hon ändrar sig och aldrig beter sig så mot mig igen. För jag har aldrig gjort henne nåt förutom att få höra hur värdelös och tjock och hur ful jag är sen jag föddes, jag orkar inte mer. Varför beter man sig så mot sitt barn ? Gör jag fel som inte ska låta henne träffa barnet ? Eller är det bra att hon får sig en tankeställare hur elak hon är mot folk ?

• strössel

Kelsson o Najje: Problemet med min mamma är att hon kommer aldrig förstå hur illa hon behandlar människor. Trots att vi ofta berättar det för henne så går det in i ena örat och ut i det andra. Hon förnekar det hela tiden, hon snackar skit om min systers svärföräldrar och man och om mina svärföräldrar och om min pappas släkt. Det är fel på alla i hennes ögon, min man kommer gå i taket när han kommer hem från jobbet men ändå vågar han inte säga ifrån när hon säger nåt. Ska prata med min man när han kommer hem, och sen kommer jag säga till henne när jag känner att jag är stark nog utan att börja gråta vad som gäller om hon ska få träffa sitt barnbarn. Då är det upp till henne ett litet misstag och hon får inte träffa mitt barn och då har hon bara sig själv att skylla.

Ni här betyder så mycket för mig, stor kram till er alla !

• strössel

Aurora: Ingen sa nåt, min systers svärföräldrar gillar inte min mamma heller. Och dom började fråga mig hur det gick i lägenheten och jag kunde knappt svara det var så svårt att hålla tillbaka tårarna. Min pappa var i ett annat rum när det hände. Och min syster är väldigt svag och har aldrig vågat säga nåt till min mamma. Sen tittade svärföräldrarna på klockan och åkte hem jag tog min hund och åkte hem sen vet jag inte vad dom gjorde hos min syster. Stor kram !

• strössel

Tack alla som skrivit till mig , inte meningen att ta upp så mycket plats i tråden med sånt som inte rör bebis. Jag och min man har pratat och han kommer inte acceptera det här längre och han ska prata med min mamma och berätta vad det är som gäller framöver om hon vill fortsätta att träffa oss. Och jag ska inte ringa eller träffa henne jag ska bara tänka på min familj och bebisen i magen. Så kommer hon märka att jag klarar mig själv utan henne i mitt liv.

• strössel

Tack alla snälla Glad

Min man är ledig idag så skönt, väntar på en tjej som vill köpa min crosstrainer och vill hon köpa den så kan vi ringa och säga att vi kan hämta vagnen till helgen så roligt Flört håll tummarna.

Lillstintis: Vad bra att allt såg toppen ut på UL, alltid lika kul att se bebis ha det bra i magen.

Najje: Jag var på Kvantum häromdagen och där hade dom Weledas produkter, fast det kanske är olika från butik till butik. Men annars är det väl hälsokostaffärer som har deras saker skulle jag tro.

• strössel
    Kelsson1 skrev 2011-10-13 11:26:38 följande:
    Strössel: Håller tummarna att du blir av med Crosstrainern!
    Den är såld, och nu kan vi ringa Flört dom var här precis och hämtade den.
  • strössel

Kasa01: Tycker det stämmer in på min mamma hon kommer aldrig att se hur elak hon är, för hon lever i sin egna lilla perfekta bubbla. Önskar att hon får tillbaks nån gång av en person som är en kopia av henne. Kram !

• strössel

Najje: Vad tråkigt att ni behöver betala för ett KUB test , här får vi det gratis oavsett ålder.

När vi hade föräldrautbildning så var det ett par som skulle ha tvillingar, och jag såg precis på sjukhusets webbisar där man kan lägga in kort på nyfödda att dom har fått sina pojkar så söta och roligt att se att dom har fått barn.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011