Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Aurora: Jag har extremt ömma bröst. Klagar inte annars men nätterna är väldigt jobbiga då jag vaknar varje gång jag ska vända på mig... Samma här är också trög i magen, fått äta torkade plommon (som inte är någon favorit) för att den ska fungera överhuvudtaget.

Speck: Vilken vecka var du i när du började använda mammabyxor? Tänkte nämligen köpa nya byxor också igår men tänkte som Aurora att det var inte värt eftersom man ändå inte kan använda de länge till...

• Kelsson1

Speck: Lär vänta ett tag till med mammabyxor, har ju kvar stora byxor från min tjockis tid... Hoppas jag klarar mig till efter UL så man kanske vågar köpa mammakläder då.

Jis: Jag har inte kunnat hålla mig, har berättat för närmaste familjen! Men får nog vänta med resten till åtminstone efter UL, kanske till v12. Jag är så otålig, har svårt för att låta bli att berätta goda nyheter Skrattande

• Kelsson1

Sputnik o dealy: Härligt att ni ville komma med här!

Sputnik: Jag tjuvtestade redan på RD6 med min långtidsodlade o fick svagt svagt plus. Jag har haft rätt mycket symptom ända från början, det var därför jag testade. Har haft mensvärk som kommer o går, väldigt ömma bröst. Extremt trött, kan gråta för inget o varit förstoppad. Illamående har jag kunnat vara på kvällarna men inte spytt än. Jag är väldigt bra på att nojja för inget, nojjar om jag har mensvärk, o nojjar om jag inte har mensvärk. Avtar symptomen ens lite blir jag super orolig. Jag har tid för UL 2/5 så lååång väntan för mig.

dealy: Jag är trött som vanligt Skrattande. Själv då?

• Kelsson1

Jis: Bör jag bli orolig, tyckte inte att mitt streck var lika starkt som kontrollstrecket... Tror ni att det betyder något?
    Härligt att ni fick starkt streck! Duktigt när ni kan vänta med att berätta, jag är för otålig.

• Kelsson1

strössel: Egentligen vet jag ju det men du vet inte lätt att låta bli att oroa sig. Får se om jag köper CB med veckoindikator. Kanske lite onödigt men det är så kul att få se texten gravid o antal veckor!

• Kelsson1

Tycker synd om min man. Är mer gasig idag (om det nu är möjligt) än vanligt även om jag har varit väldigt gasig annars också. Inte lätt det här.

dealiy: Inte alla gravida spyr. Min syster mådde illa en vecka under sin graviditet och spydde aldrig o födde en frisk flicka för snart ett år sen.

• Kelsson1

strössel: Har varit jätte fint väder här o har funderat hela helgen på att gå ut på en promenad men aldrig kommit så långt för jag har börjat må illa istället...

• Kelsson1

Meede: Härligt att du också hittat hit! Jag har äntligen lagt upp bilden från TD i galleriet om någon är intresserad. Bestämde mig för att det viktiga är att det är ett starkt o fint streck så jag är nöjd för tillfället! Jag äger nog inga så tajta linnen men får kolla garderoben, tack för tipset!

• Kelsson1

strössel: Jag är nästan vaken idag Skrattande hade inte sett adressen men nu när du säger det så Skrattande

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011