• Jis

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Haha, det är bra, visa vad andra minsann får.
    Jag hade nämnt att jag önskade mig en klocka jag med, men den var för dyr (vaddå, är jag inte värt 20 tusen typ ) eller en Bayswater väska,  men insåg att Bayswatern inte var så barnvänlig, så kanske en Alexa istället

Vilken klocka och väska funderar du på?
    Jag hoppas att vi får lite pengar i julklapp så vi kan köpa en TV, vi har ingen i vardagsrummet utan bara i sovrummet....vi kör med projektor i vardagsrummet, men det är lite för ljust för att kolla på det just nu... 

• Jis

Skönt att du är på bättringsvägen Viksan!

Så, nu har vi varit på amningscentrum, träffade samma barnmorska som var på avdelningen där vi låg på SÖS, så skönt att det inte var någon ny igen.
    Hon vägde W, och det visade sig att han bara hade gått upp 40 gram sedan i torsdags så det var inte så konstigt att han ville ha mer mat. Så vi ska inte trappa ner på tillägget förrens han är uppe i sin födelsevikt och gärna lite till.
    Dock så ville hon att jag skulle ta bort amningsnappen, å ärligt är jag rädd för det, för det vet jag fungerar bra. Men sagt å gjort, ett nytt grepp på W å där med att trycka dit honom till bröstet å det funkade ok. Han åt både på vänster och höger bröst ggr 2. Han svalde bra å hon tyckte att han var duktig å att jag oxå skötte mig bra. När W har fattat galoppen så ska min mjölkprodiktion blivit så mkt bättre att han ska klara sig på det utan tillägg.
    Så vi bokade in en ny tid om en vecka för att följa upp hur det går. Vi var där i 1.5 timmar, det kändes lyxigt att få den tiden för en själv.

Hon var dock lite orolig att jag hade rasat så mkt i i vikt på så kort tid, 16 kilo sedan W föddes (12 dagar) å var noga med att säga hur viktigt det var att jag åt ordentligt osv...så nu måste  jag bli bättre på att inse att det tar på krafterna att ta hand om ett barn + amma. 

• Jis

Viksan, jag vet inte hur det är, men jag går på SÖS å födde ju där. Det var bra att gå dit. Såklart så blev W helt galen när vi skulle amma hemma, första bröstet amningsnapp, nr 2 utan, tillbaka till 1 utan amningsnapp å bröst 2 utan igen. Sen fick han ersättning men var fortfarande inte nöjd så nu får han lite till, hoppas han blir nöjd å glad! Bävar inför imorgon när P börjar jobba, tänk om det blir en skrik-dag?

• Jis

Bm sa att man kan ge upp förts efter 1 månad, det tar ofta lång tid innan det funkar. Jag inser dock efter kvällens pärs att det är ok att ge ersättning, hellre ett lugnt barn OCH mamma. Hm, du får testa runt Karmosin, det är ju viktigt att ha rätt väska:). Jag är sugen på en Breitling eller liknande... *oops*

• Jis

Viksan, herregud ja, jag har aldrig haft en tanke på att det skulle bli ett problem M amningen, nu känns det som att det upptar all min tid! Karmosin, delamning funkar fint för mig med, å funkar det inte utan amningsnapp så får det bli med den. Orkar inte med gråt å skrik känner jag. Ja han må håva upp lite pengar, någon dag...haha! Han sa att han hade kollat på en Breitling eller Omega, men det var liiiite väl dyrt sa han:)

• Jis

Karmosin, förstår precis! Försökte just amma, noll intresse, ville inte ta bröstet, knappt m amningsnapp. Gav upp efter 45 min å fav han ersättning. Hoppas på en bättre amningsdag imorgon helt enkelt. Ligger just nu i sängen å gråter å känner mig så jävla värdelös. Jag försöker å försöker men han vill inte, å vad ska man göra? Det går ju inte att förklara för honom heller eller tvinga... Suck!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011