Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Najje: Väldigt bra. Ska du "småäta" emellan måltiderna rekomenderar jag morötter eller ibland nötter. . Tänk nu är enda gången i livet vi är glada åt att bli stora

Strössel: Har kommit så långt som till att putsa köksfönstret (för flera flera veckor sedan) och där har det stannat. Behöver verkligen ta mig an sovrums o vardagsrumsfönstrena också men ORKAR INTE!

kasa: Jag kör med hyvel o har ju inte sett något på ett tag så kör på känslan . Tror att "blåmärkena" efter vaxning beror på ökad blodmängd o cirkulation. Har tyvärr inget bra att komma med...

Lindis: Härligt, väntar då på torsdag . Listan hittar du enklast om du går in på ursprungstråden då finns en länk i trådstarten. Eller har du inte den som favorit? Jag har alla trådar jag skrivit i som favoriter, direkt under Forum, Mina Favoriter...

• Kelsson1

Najje: Tror att äpplen funkar lika bra som morötter , lyssna på kroppen så länge den suktar efter frukt o grönsaker. Jag har haft dille på stuvad spenat, maken tycker att det börjar spruta ur öronen på honom snart ...

Kasa: Syrran rekomenderade bara att man skulle försöka raka eller vaxa sig inför förlossning. Eventuella stygn (om man spricker) blir tydligen lättare att sy om man inte har en väldigt stor buske . Annars är bushwoman ok tycker jag
    Maken hjälpte till med köksfönstret, skulle tvätta emellan (har en lampa som hänger i vägen o den är inte lätt att ta ner) så fick inte upp fönstret hela vägen så kom inte åt att tvätta för magen var i vägen .

Strössel: Snälla gör INTE det! Om du gör det så betyder det att jag också måste orka o har bara inte krafter just nu

• Kelsson1

Tjejer: Vad ni är modiga som vågar vaxa. Jag är så smärtkänslig att jag vågar inte vaxa annat än benen! Hyvel får räcka för fegisen här !

• Kelsson1

Lillstintis: Jag tror att så länge du känner av bebis är det lugnt. Tror att det är mer om bebis slutar röra på sig helt som du bör åka in på kontroll. För mig är det också väldigt olika på styrka och ställe på "sparkarna". Men det tolkar jag som helt naturligt, bebis ligger i olika ställningar o har olika mycket kraft bakom sparkar och slag.

Strössel: Vi återkommer till att man ska akta sig för vad man önskar Skrattande...

• Kelsson1

Strössel: Otroligt spännande att se vilket det blir!

Aurora: Inget att bry sig, vad vet killar om magstorlek? Jag fick första kommentaren idag, tjejen i lokalbutiken tyckte att det kunde inte vara långt kvar nu Tog det som en komplimang
    Duktigt av dig att sjukskriva dig, ingen skulle tacka dig även om du jobbade tills du stupar. Hoppas att husläkaren ger dig sjukskrivning!

dealiy: Har du testat Magnesium? Helt rätt ät torkade katrinplommon, det ska hjälpa!

• Kelsson1

Dealiy: Magnesium har de på hälsokostaffärer och det ska också göra en lösare i magen. Det är bra även senare i graviditeten mot kramp i benen.

• Kelsson1

Speck: Härligt att ni har hittat något som passar er och fungerar. Skönt att du slapp sjukskriva dig. Håller tummarna att din make får befordran! Håller med resten, du behöver inte be om ursäkt. Är imponerad över att du hinner komma in o uppdatera alls! STOR KRAM!

Vickan: Kan tänka mig att det är lika oroande (om inte mer) om folk hela tiden antyder att något skulle vara fel på grund av att magen är liten. Så återkommer till att folk borde skaffa sig mer vett o bara tycka att alla gravidmagar är fina oberoende på storlek!
    Väntar med spänning

• Kelsson1

Aurora & Najje: Skrattande Ni är inte riktigt kloka Skrattande. Men bra idé, tycker att får vi dumma komentarer så kan vi återgälda det med lika dum kommentar tillbaka Skrattande

tredjemaj: Jag har inte putsat fönstrena på ett år! Så jag bara måste få de putsade nu under hösten. Annars har jag kvar illamåendet och tröttheten.
    Inatt var jag uppe 3ggr för att gå på toa, efter sista besöket hade jag kommit tillbaka till sängen när jag hör en duns från hallen. Blev självklart klarvaken o lite rädd för att någon skulle försöka bryta sig in, men det var nog bara tidningen som kom. Blev inte mycket sömn efter det, så är helt slut idag (igen).
    Något positivt är att jag har tid till BM idag .
    Angående kläder, har fortfarande inte orkat gå igenom allt vi fått (två papperkassar, en stor plastpåse och en stoooor plastback fullt med kläder). Får ta en inventering någon kväll. Makens syster tyckte att omlott tröjor inte var så bra på bebisar för de åker upp i ryggen hela tiden så kanske det inte gör något om man inte har några.

Lindis: Grattis till ny vecka! Förstår att du är orolig men jag är helt säker på att allt kommer att se finfint ut på torsdag !

Dealiy: Kommer att gå bra även för dig !

Viksan: Härligt att du äntligen fått sjukskrivning!
    Stackarn! Vad hämskt att bränna sig på magen så! STOR KRAM!

Karmosin: Varför ska man inte ha bomull mot barnets hud på vintern?

Carlan: Vilken lättnad att allt var bra! Vila upp dig ordentligt nu!

• Kelsson1

kasa: Magnesium rekomenderade både sjukgymnasten och BM mot kramp i benen. Tycker inte att det kan skada om du tar den med kalcium i, bebis behöver ju kalcium också .

Speck: Sååå mysigt att höra om dig o lilla Loke!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011