Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Ego (igen): Fick nu helt plötsligt en väldig panik inför förlossningen. Jag som har varit kolugn o tänkt att jag tar det som det kommer. Efter besöket hos BM där vi fick tider för förlossningsförberedande kurs och boken att föda ficka mig inse att det är verkligt. Fick världens panik och har bara lust att gråta! Vet inte ens vad det är jag fick panik för, mina tankar om smärta har inte ändrats, vet att det kommer att göra ont men tror inte att det är det jag är rädd för. Vill bara storgråta!
    Någon annan som känner igen sig eller är jag ensam?

• Kelsson1

Speck: Det svåra är att jag jobbar ju som konsult. Min konsultchef får mig alltid att känna mig så dum om jag vill ta ut ledighet, precis som om de gjorde mig en tjänst. Tror att de bara förväntar sig att jag bara ska ställa upp hela tiden (vilket jag också alltid har gjort). Man får inte ställa krav tillbaka, då är man obehaglig o jobbig. Är annars en stark person men just när det gäller jobbet är jag lite av en pushover... Får se hur jag gör, får ångest bara av att tänka på det. Måste just nu kontakta konsultchefen för att jag behöver vara ledig för föräldrakurser också, känns inte bra det här...

• Kelsson1

Lillstintis: Just nu är jag helt inne på att skippa hela förlossningen. Maken får komma hem med bebis sen, jag ligger kvar hemma under täcket o sover!

Jis: Får nog göra det. Funderar att under mammaledigheten söka efter nytt jobb...

Speck: Förbjudet att posta såååå FINA bilder! Blir alldeles tårögd! Förstår att du smälter när han tittar på dig o ler, jag gör det bara av bilderna!

dealiy: Faktiskt inte, en tjej...

• Kelsson1

carlan: Jo i boken Att Föda stod det en massa som jag tyckte var väldigt obehaglig läsning, vet inte om jag vågar läsa det. Varför ska man som gravid ens tänka på alla eventuella saker som kan gå fel? Oroar vi oss inte tillräckligt ändå? VILL INTE LÄSA BOKEN! Vet nu inte om jag vill gå kursen heller...
    Hoppas du då slipper snitt! KRAM

Lillstintis: Jag tycker de kan gott ta förlossningen, vi har ju stått ut med graviditeten!

dealiy: Inte alltid kvinnor förstår bättre än män tyvärr.
    Håller tummarna för dig idag!

tredjemaj: Vad go du är mot alla! Blir så glad när jag läser dina inlägg! KRAM!

Lindis: Håller tummarna även för dig idag! STOR STOR KRAM!

Ego: Hade världens konstigaste drömmar inatt. Stod o klädde mig väääldigt länge, bytte kläder o annat tills jag var nöjd. Då åker vi iväg, åker på en bred fin motorväg och plötsligt kommer det en hel massa skrotfärdiga bilar som ska ha någon tävling och skylt där det står i princip att åker man på den vägen just då så får de krocka med ens bil. Självklart parkerar vi bilen (tror att jag var i bilen med en kompis) och kliver ur o DÅ ÄR JAG NAKEN! Vart kläderna tagit vägen har jag ingen aning om men det tänkte jag inte ens på i drömmen. Promenerar lugnt till åskådarplatserna och ber att få låna en väst av en kompis för att skyla mig lite, senare får jag tag på en t-shirt som jag får på mig men den har hål vid bröstet så vänster bröst hänger ute... Riktig mardröm!
    Varifrån kommer dessa knasiga drömmar???

• Kelsson1

Jis: STRUNTA I VAD DE SÄGER! Du ligger mitt på kurvan, går på kontroller hos Spec. BM så de håller koll o du VET att allt är bra och normalt! KRAM!

• Kelsson1

Vickan: Jag har hört några skräckhistorier också men har inte haft en tanke på att berätta om de här, vet att folk är tillräckligt uppstressade redan! Varför måste folk göra livet extra svårt för en, räcker det inte med alla krämpor o nojjor vi har?!

dealiy: STORT GRATTIS!

• Kelsson1

Lindis: Helt underbart! Visste väl det! Är såååå glad för din skull! STOR STOR KRAM!

• Kelsson1

Eileen: Snacka om höjden av fräckhet! Bry dig inte alls om tanten! Du vet själv att du ligger precis rätt i kurvan så strunta i alla dumma komentarer! STOR KRAM!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011