Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Speck: Var födde du?
Strössel: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56698850.html
Speck: Var födde du?
Strössel: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56698850.html
elintang: Se länken jag klistrade in till strössel....
Aurora: Stackarn! Men förstår dig fullständigt. Min make följer snällt med in i affärer och han vågar inte säga emot när jag föreslår mat (vis av erfarenhet, nu under graviditeten kan det vara livsfarligt att stå emellan mig o min nästa mål mat ). Men det är inte alls samma sak som med en tjejkompis! Mina bästa vänner har flyttat från stan så jag har inte heller någon att shoppa tillsammans med...
Jis: Akta dig, jag kanske ber dig ställa upp
Strössel: Imponerande mage
dealiy: Läkaren på kliniken rekomenderade inte att jag skulle färga håret åtminstone före v10. Hon sa att på senare år har det kommit fram rön som visar på att kemikalier kan överföras till fostret. Därför har jag avstått från färgning helt. Tycker inte att mitt gråa hår gör så mycket bara jag får en frisk bebis, har ju kämpat i 8år. Då är 9månader väldigt kort tid...
Jis: Väldigt fin mage!
Najje: Har du börjat vänja dig vid tanken på tvillingar än? Du vet att de brukar säga att om man väntar på tvillingar brukar illamåendet vara värre än för någon som väntar bara på en? Så akta dig lite för vad du önskar
dealiy: Förstår att du inte menade att håret är viktigare. Läkaren menar att alla organ håller på att bildas fram till v10, fostret är som mest känsligt då så OM något förs över till fostret så gör det mest skada då. Jag är väl extra nojjig o därför har jag avstått hela graviditeten. O nu när magen växer är det väl inte allt för många som lägger märke till mina gråa hår
Ni alla sätter igång o skriver efter att jag har gått o lagt mig . Är det bara jag som inte orkar hålla mig vaken efter kl 21?
Najje: Ibland drar tankarna iväg med en , bra att ha vänner som hinner bromsa upp...
Jag har inte spytt en enda gång, mår bara illa. Har som en klump i halsen som sitter där o vill inte gå bort. Jag har varit som du, inte så illamående på morgonen men blivit värre under dagen. Värst har det varit för mig på kvällarna och helgerna.
Jag hade nog växtvärk nästan varje dag i början, var det någon dag jag inte hade det så nojjade jag extremt mycket om det. Men i ärlighetens namn så nojjade jag även när jag hade växtvärk .
De flesta nojjorna gav med sig efter KUB.
Vickan: Vad roligt att träffa ännu en IVFare . Jag tror att rekomenderar läkare igångsättning så går det säkert bra. De skulle nog inte rekomendera något som är farligt för bebis eller mamma.
Aurora: Du är såå fin!
Lillstintis: Jag har superdåligt minne, får därför använda ett litet textdokument som jag skriver på så fort jag kommer på något jag vill kommentera och klistrar sen in och postar .
Strössel: Härligt att höra. Tänk lite drygt en månad så är du mamma med liten liten bebis!
Eileen: Hur är det med dig nu?
Eileen: Härligt att höra!
Jis: Jag gillar också att bo i Stockholm. Bodde ett tag uppe i norr så är glad över att ha kommit hem . Hus har vi haft o kommit på att vi är för bekväma för det, trivs bäst i lägenhet. Kan tänka mig radhus med liten tomt som går att göra till altan