Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Eileen: Skrattande skönt att höra att man inte är ensam om att ha problem med ILLALUKTANDE gaser. Men tror inte att bebis bekymras över lukterna, det är nog ljud o smaker mer...

kasa: Jag skulle aldrig kunna hålla mig! Maken får helt enkelt finna sig i att det stinker...

Najje: Eftersom du har två är det bara naturligt att de är mindre än om du skulle ha bara en, tror att det kommer att vara så under hela graviditeten. Jag är övertygad om att allt kommer att gå bra för dig!

Dealiy: Tror att jag gjorde VUL i v9 och då var lilla skruttan 18.8mm. Tror att hon nu är över 35cm

• Kelsson1

Lindis: När är det du skulle göra moderkaksprovet (du har säkert berättat det förr men kan inte komma ihåg, förlåt)?

Karmosin: Allt har för och nackdelar. Ta inte ut någon sorg i förskott, vänta på 7oktober o se vad de säger då. STOR KRAM!

• Kelsson1

Karmosin: Hon vill att alla ska gå hem minst tre veckor före BF. Hon tycker att i Sverige har man ändå så lång föräldraledighet att man kan vara snäll mot sig själv. Dessutom tycker hon att gravida i slutet är så trötta att de brukar inte tillföra något vettigt till arbetsplatsen ändå. Hon pratade även om någon studie som visat på att utvilade kvinnor hade lättare förlossning med mindre komplikationer.
    Allt det tycker jag låter vettigt, har bara svårt för att prioritera mig själv framför jobbet...

• Kelsson1

Karmosin: Maken ska stanna hemma med mig en vecka innan BF. Jag tror nog att jag kan få tiden att gå, ser bara framemot att få ligga i soffan o slappa! Är såååå trött!!!
    Härligt att du har en så bra chef, jag måste in med ledighetsansökan minst två månader i förväg. All ledighetsansökan behandlas som om firman gjorde mig en tjänst, till och med semesteransökan!
    Du är lyckligt lottad med jobbet du.
    Får tydligen ta mig en funderare över hur jag ska göra. Bävar bara för att kontakta konsultchefen nu när ledigheten redan är beviljad...

Lillstintis: Hur lyckades du låta bli att klappa till människan? Jag hade blivit totalt knäpp o gjort utfall, vilka idioter det finns!
    Du gör rätt i att gå hem tidigare, kanske jag också borde försöka göra det?

Najje: Där ser du, inte alls konstigt att dina små var mindre än andras när du gjorde VUL en hel vecka tidigare. De små växer så det knakar så du ska se att de är mycket större vid nästa VUL!

Aurora: Stackarn! Jag vet inte om de finns kvar men jag köpte ju en klänning inför kick-off på jobbet. Köpte den från KappAhl, den har som rynk vid brösten och faller sen snyggt ner med rynk hela vägen ner på framsidan. Kostade 250kr och fanns i två färger svart och koppar. Den kan jag varmt rekomendera!

• Kelsson1

Karmosin: Har faktiskt bestämt mig för att söka nytt jobb under mammaledigheten...
    Vad duktig du är som orkar, jag har inte ens börjat titta på vad vi har till bebis.

• Kelsson1

Aurora:

Hade bara bild från sidan, framsidan med rynket syns tyvärr inte.

Lillstintis: Får se hur jag gör, funderar fortfarande....
  • Kelsson1

Strössel: Tack! Grattis själv !
    Stackarn! Men kan de göra så att de inte betalar ut något? Ni kommer att klara det på något vis ska du se! STOR STOR KRAM!

Viksan: Lär väl bli att jag sjukskriver mig, orkar inte ta konfrontationen med chefen just nu...

Vickan: Tack . Jag gillar te så lär inte bli så obehagligt för mig då . Var kunde man köpa det?

Kasa: Tack! Jag får bli flyförbannad på min man ibland innan han får fingrarna ur och fixa saker, kanske krävs samma från dig . Hoppas ni löser det på ett fredligt sätt . Kram!

Najje: Tack! Du ska se du får större o finare
    Jag förstår fullständigt din rädsla men du ska se att det går bra den här gången! Vänta du bara, håller ditt illamående i sig lika länge som mitt så är du inte så tacksam över den efter ett tag Skrattande.

Ego: V30 idag , ännu ett delmål avklarat! Nästa tror jag får bli TUL 17/10, eller om det känns för långt så kanske jag tar v 32 istället . Vi får se. Bara 76dagar till BF också . Bara positivt idag.
    Dessutom ska jag gå o fika med ett par gravidos från en annan tråd, ska bli väldigt trevligt!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011