Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Vickan: Har aldrig hört talas om att någon skulle få huvudvärk av te. Men om du får det kan det betyda att hallonbladste kanske inte är för dig?
Vickan: Har aldrig hört talas om att någon skulle få huvudvärk av te. Men om du får det kan det betyda att hallonbladste kanske inte är för dig?
Strössel: Tror inte att det var svimningskänsla, men kan inte vara säker.
Är det som stickande för dig hela tiden när du rör vid magen? För mig var det bara precis då när huvudvärken o konstiga känslan kom.
Huvudvärken har inte försvunnit trots att jag försökt dricka mycket o har varit o ätit lunch.
Vickan: Ring till BM!
Viksan: SD i all ära men brukar inte känna mig konstig i hela kroppen av de. Hoppas att det inte kommer igen bara.
Sitter kvar på jobbet men funderar allvarligt på att åka hem...
Lillstintis: Tyvärr inte hört något från magen, kännt destomer
Strössel: Ok, men har inte fått några bristningar (än åtminstone). Ja ja lär väl förbli mysterium...
Gå o lägg dig o vila! Jag åkte hem så ska också lägga mig o vila nu!
kasa: Visst kan det vara det, har aldrig varit med om det bara men någon gång ska väl vara den första.
Vickan: Hade fortsatt ont i huvudet igår på kvällen. Började även hetta om öronen och som pulsera i de en stund, fick lägga händerna över för att det skulle sluta. Lite rädd blev jag, var obehagligt utan att göra ont. Det hände en gång under kvällen. Hoppas slippa det fler gånger.
Kommer det mer så ringer jag till BM. Stannar hemma från jobbet idag o vilar upp mig.
Strössel: Låg också o sov en stund som jag skrev till Vickan var jag lite bättre efteråt men inte fullt bra.
Helt rätt, vila så mycket du kan!
Najje: Är fullständigt övertygad om att allt kommer att vara bra på VUL!
tredjemaj: Känns som jag bara stör om jag ringer o berättar något som hände igår o som kanske inte händer idag igen...
Aurora: Jag tyckte att fokus låg för mycket på programledaren istället för barnlöshet. Tyckte att programledaren hade de kunnat skippa nästan helt, hennes åsikter var ovidkommande. Annars helt ok även om man sett bättre.
Viksan: Jag har väldigt jobbig halsbränna. Överlever med Losec och Novalucol. Du kan även testa Gaviscon (fungerade inte på mig) BM rekomenderade den.
Karmosin: Tror att det är de datumen vi har att spela med. Tiderna är väl öppna ännu också...
Enya: Mitt illamående kom ungefär i v6. Jag har inte spytt en enda gång men mår istället fortfarande illa o är i v30 nu. Har du testat Postafen (finns på apoteket mot åksjuka, rekomenderades av kliniken mot illamående)? Börja med det om det inte hjälper tycker jag att du bokar läkartid o försöker få något utskrivet mot illamåendet. Om man väntar på tvillingar (eller fler ) brukar illamåendet bli värre än om man väntar på bara en.
Lillstintis: Är helt övertygad om att Enya väntar på fler än en . Mitt illamående har varit milt i jämförelse vad vissa andra genomgått, har ju inte spytt en enda gång o inte behövt stanna hemma från jobbet pga det. Så väntar ju också på bara en liten flicka
Angående bebis rörelsemönster har jag bestämt mig för att inte nojja om det ändras så länge jag känner något varje dag. Väljer att tro att allt är bra med bebis så länge jag känner något om det sen är ett par timmar senare än normalt struntar jag i!
Najje: Även jag väldigt nyfiken på hur det gått!
Najje: Helt underbart att höra! Har ni pratat mer om när ni ska berätta för folk?
Najje: Där ser du, snart är han inne på att berätta ännu tidigare när han ser att allt går bra. KRAM!