Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Massa: jag såg hjärtat i vecka 7, så det behöver inte vara för tidigt. GRATTIS å välkommen i tråden.
Massa: jag såg hjärtat i vecka 7, så det behöver inte vara för tidigt. GRATTIS å välkommen i tråden.
åhhh, gnällandet fortsätter idag med, det är någon som inte är nöjd med livet. Å det är så svårt att veta vad man ska göra. Jag har testat att gå, vyssjat, gett bröstet (funkar ändå ok efter att han fått ersättning)...nu sover han i vagnen. Så skönt. Det är som att W inte kommer till ro, kan ju vara magen (han är lite pruttig)...
Najje: Ett babynest är den blå grejjen W ligger i på bilden jag postade igår. Det är toppen, lätt att flytta med (han kan tex sova i soffan, på köksbordet å mellan oss i sängen).Vet att det är rätt lätt att sy sin egen, ny kostar den 1500 och jag köpte den för 700).
Lulis, jag var på 4 TUL, första +6.3%, sen 15.6% sen 13.2% och sista 22%, då var jag i vecka 38+3, då uppskattades vikten till 3990 gram, när han föddes en vecka senare så vägde han 4590 gram, så det stämde nog rätt bra. Jag var livrädd att föda W, men han hade litet huvud så det gick bra. Jag sprack väldigt lite, dom fick sy mig med två inre och ett yttre stygn.
Ang föräldrarpenning, jag tar ut 5 dagar i veckan, samma sak med min man. Jag kommer vara hemma 10 månader, sen delar vi på två månader halvtid å sen går min man hem i antingen 6 eller 7 månader + semester å det. Vi har fått olika tips om när man ska skola in på förskolan, någon tipsade om att man kunde göra det i maj så blev det inte så jobbigt att göra det efter sommaren. Då är barnet inne i det litegrann, sen blir det ett litet brejk för semester å sen kör man på igen. Samt att det är bättre att inte ta det när det är stor-terminsstart...vi får se.
Lulis, jag håller med Karmosin, köp på dig allt du behöver, å tipset är att du även köper på dig lite ersättning (finns färdig både Semper å Nan) utifall amningen inte vill komma igång. Det är så skönt att ha en back-up kan jag säga. Å behöver du den inte så har du lagt ut typ 8 kr för ett paket trygghet
Klart att det kommer gå bra med förlossningen. W var stor OCH lång, jag menar 54 cm skojar man inte bort...å nu när han var 3 veckor vägde han 4740 gram och var 57.5 cm lång...jisses :)
dealiy: Vi har köpt Sempers magdroppar å igår så köpte jag Minifom. Dom väntar jag med tills det är kris på riktigt. När P bytte på honom inatt så bajsade han super mkt, så det var säkert det som tjorvade igår. Idag verkar han vara på bättre humör
Jag köpte olja från Weleda som är till för att smörja in mellangården så att man inte ska spricka så mkt. Tror den heter förberedelseolja. Å sen kan man be dom att lägga på varma handukar där..det var guda skönt.