• fair

89:or som är gravida! :)

Här samlas vi som hållit till i tråden 89:or som vill plussa :)

Vi pratar om allt mellan himmel och jord och självklart om våra graviiditeter och allt som hör till.
    Skriv gärna in er på BF- listan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 19:32
    Självklart är ju även dem som inte hållit till i gamla tråden också välkomna!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-27 21:11
    BF- listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59712156.html

Våra magbilder och UL bilder: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59712086.html

• Svar på tråden 89:or som är gravida! :)
  • Maajsi

YES! nu är sista betyget i omvårdnadsutbildningen satt :) jag är så stolt över mig själv. Nu ska jag bara jobba så länge som möjligt och njuta av graviditeten! :D

• minjalin
    Maajsi skrev 2011-06-27 17:09:30 följande:
    YES! nu är sista betyget i omvårdnadsutbildningen satt :) jag är så stolt över mig själv. Nu ska jag bara jobba så länge som möjligt och njuta av graviditeten! :D
    Härligt :D Börjar du få nån mage än? Tänkte att vi får väl göra en magbildstråd snart där vi kan lägga upp bilder? Min mage börja komma så smått nu. På kvällen ser jag riktigt gravid ut tycker jag, men på morgonen är det en liten rundning. Men innan var magen platt före frukost och den har ändrat form nu så nu märker man att den riktiga bebismagen börjar komma så smått :)
  • viplanerar09
    fair skrev 2011-06-23 08:34:13 följande:
    Viplanerar09: klart jag kan göra en nybygge! Har bara inte haft tillgång till datorn än - använder mobilen - men jag ska ordna det så snart jag har möjlighet!
    Såg inte fören nu att du gjort trådarna. Roligt att du gjorde magbildstråd också :) Kram
  • mammasgullar

Här börjar sparkarna där inne synas utanpå magen, (förutsatt att jag itne har tröja på såklart. )

Idag är jag i v 19+0! MYS!

• Maajsi
    minjalin skrev 2011-06-27 18:40:40 följande:
    Härligt :D Börjar du få nån mage än? Tänkte att vi får väl göra en magbildstråd snart där vi kan lägga upp bilder? Min mage börja komma så smått nu. På kvällen ser jag riktigt gravid ut tycker jag, men på morgonen är det en liten rundning. Men innan var magen platt före frukost och den har ändrat form nu så nu märker man att den riktiga bebismagen börjar komma så smått :)
    Ja,  den putar ut nå så otroligt! :) speciellt på kvällarna. Man ser tydligt att det är något där inne. Magen börjar komma nu. Okej, gud så roligt. Längtar tills det börjar synas ännu mer. Åh så skoj! då får man börja lägga upp magbilder sen då.
  • minjalin
    Maajsi skrev 2011-06-28 11:50:29 följande:
    Ja,  den putar ut nå så otroligt! :) speciellt på kvällarna. Man ser tydligt att det är något där inne. Magen börjar komma nu. Okej, gud så roligt. Längtar tills det börjar synas ännu mer. Åh så skoj! då får man börja lägga upp magbilder sen då.
    Åh vad spännande :D Ja några veckor till nu så går det inte att dölja sen :p såg nu att det visst fanns en magbildstråd redan, måste spana in den och se om nån lagt upp :)
  • viplanerar09

En lite fråga till er, hur kände ni er i vecka5? Jag syftar på symptom?

Jag vet inte varför jag är så nojig denna gång. Var inte alls nojig med första barnet. Jag känner inte så himla mycket. Vaknar på nätterna och är hungrig och har ofta svårt att somna om p.g.a hungern. Lite hungrigare på dagen också. Lite fylligare bröst. Igår fick jag lite illamående efter frukosten, var nra att spy.

Men det är så hima lite känns det som, känner mig inte alls gravid. Att känna sig kissnödig kan jag strycka helt och hållet eftersom jag verkar ha ett extremt håll och det var inte fören sista veckorna jag behövde gå på toa en gång per natt!!

• minjalin
    viplanerar09 skrev 2011-06-29 08:27:04 följande:
    En lite fråga till er, hur kände ni er i vecka5? Jag syftar på symptom?

Jag vet inte varför jag är så nojig denna gång. Var inte alls nojig med första barnet. Jag känner inte så himla mycket. Vaknar på nätterna och är hungrig och har ofta svårt att somna om p.g.a hungern. Lite hungrigare på dagen också. Lite fylligare bröst. Igår fick jag lite illamående efter frukosten, var nra att spy.

Men det är så hima lite känns det som, känner mig inte alls gravid. Att känna sig kissnödig kan jag strycka helt och hållet eftersom jag verkar ha ett extremt håll och det var inte fören sista veckorna jag behövde gå på toa en gång per natt!!
    Jag började kissa ofta då och hade mycket molvärk och brösten ömmade, men illamåendet började nog i v 6 den här gången. Kände mig väldigt trött redan från v 5 också. Jag har också vart nojigare den här gången än första så jag gjorde vul v 10+6 och fick se ett levande foster :) Så nu känner jag att jag slappnar av på ett helt annat sätt :)
  • viplanerar09
    minjalin skrev 2011-06-29 10:21:38 följande:
    Jag började kissa ofta då och hade mycket molvärk och brösten ömmade, men illamåendet började nog i v 6 den här gången. Kände mig väldigt trött redan från v 5 också. Jag har också vart nojigare den här gången än första så jag gjorde vul v 10+6 och fick se ett levande foster :) Så nu känner jag att jag slappnar av på ett helt annat sätt :)
    Visst behöver jag kissa mer, men som jag skrev eftersom jag har ett otroligt bra håll eller vad man ska säga känner jag inte av det så himla mycket. Gjorde inte det förra graviditeten heller. Jag har också lite "växtvärk" men inget att gnälla över.. 

Jo jag var också trött förra veckan, men det har gått över nu. Jag har också för mig att mitt illamående började smått i vecka 6-7 förra gången. och sedan kom spyan i fulla muggar runt v12!

Haha jag är så nojig att jag till och med beställt ett digitalt test igen :S

Jo vi har också bokat ett tidigt UL, gjorde inte det förra gången utan väntade till v18 till RUL!
Svar på tråden 89:or som är gravida! :)