viplanerar09 skrev 2011-10-23 20:17:05 följande:
Vad roligt att läsa. Tycker faktiskt det är riktigt skönt att jag inte behöver "jävlas" varken med sjukskrivning och GP. Nu väntar jag bara på att få skicka iväg ansökan om FP. Skickade moderskapsintyget i veckan så hoppas det kommer upp snart på FK:s hemsida.
Haha vi ska hålla oss här när vi pratar :P Man kanske inte ser det från sidan, men om man kollar bakifrån :P
JO jag brukar få klippa till luggen. Sedan kan jag inte röra så mycket för jag har sån frisyr :)
Hur lång tid tog det för dig att få ansökan på FK om FP?
Hehe, ja det har vart jobbigt med alla tusen papper som man ska skicka in, men tycker det har gått sjukt smidigt att ha att göra med fk denna gången. Dom har inte ringt en enda gång och ställt frågor utan bara beviljat. Vågar inte riktigt ropa hej än för jag har ju inte fått hem brevet, så det kanske står nåt där om att jag inte är beviljad hela vägen fram till förlossningen, men det spelar inte så stor roll om det skulle vara så för då har jag ju ändå hel gp att ta ut istället till 10 dagar före bf. Fördelen med sjukskrivning är ju att den kan man få fram till fl.
Okej, ja från sidan syntes det i alla fall inte :P Jag har hängig rumpa sen förra grav, men det är ju för att den är otränad och jag inte fått tagit tag i träningen mellan graviditeterna. Men sen får det bli andra bullar :P Då ska den bli fast och fin igen ;)
Jag skulle inte ens våga mig på att klippa min lugg så det är tur att man har mamma ;) Hon får klippa Leons hår också för jag vågar då inte gå lös med en sax :P
Ja du det var en bra fråga. Väntade inte så mycket på det eftersom jag ändå söker fp sen när bebis är född. Vill inte ta några dagar innan bebisen är född och så ansöker ju jag på nätet. Men kanske 3 veckor? Finns i alla fall registrerat på fk's hemsida nu att jag anmält föräldrapenning för ett barn med beräknat födelsedatum bla bla bla.