89:or som är gravida! :)
viplanerar09 skrev 2011-12-13 08:52:47 följande:
Nä han har inte rört sig så mycket uran jag känner mest sparkar och buffar och som om han ibland "hoppar" till. Aldrig att han snurrar runt. men som sagt man vet aldrig med de små liven. De kan vara riktigt busiga.För Ossian var riktigt lurig. BM kände huvudet och till och med håret och jag var öppen 2cm i 11dagar. (Kan nog varit öppen längre.)
Ja det kan nog vara sant. Minns jag inte helt fel så kände dem näsan och var därför tvungen att ställa mig på knä. Man man var så "borta" och johan minnns inte heller vad dem sa. Ja många gåner kan det vara en fördel att dem ligger lite "fel".
Jag förstår om du är less. Känner mig riktigt less jag också :/ Du får se vad de säg idag hos BM. Kan ju bara vara att du är trött om man inte riktigt får sova bra på nätterna. Okej, jag visste inte att det också var bra för efter förlossningen. Har bara läst att den kan starta förlossningen. Jag hade inte rikgtigt bra koll men jag blödde nog bara några dagar och hade avslag 1,5-2veckor. Så allt som allt i ca 3veckor. Men sedan fick jag tillbaka mensen redan efter 1,5månad ungefär. Riktigt surt. Hoppas den håller sig borta längre denna gång. Fast samtidigt är det skönt istället för att behöva vara orolig att den aldrig ska komma tillbaka.
Jag mår lite till och från. Känner mig riktigt deppig sedan i söndags. Mest för att jag känner att jag inte kan göra så himla mycket. Har börjat få riktigt besvärlig med foglossningarna i blygbenet. Blev riktigt "ledsen" över att jag inte kan åka skoter i år. Håller verkligen tummarna på att jag fixar att åka i pulkan, annars kommer jag att gå under. Sedan har jag haft riktigt svårt att sova. Får sova 4-5timmar sedan bestämmer kroppen att det är morgon. Fast de senaste nätterna har jag sovit bra men typiskt har Ossian haft två grinnätter. Han har vaknat efter två timmar och vill ha nappen. Så man får ingen sammanhängande sömn och i natt har johan bökat på. Har nästan lust att han få ta sin säng in till Ossian så dem kan böka på tillsammans
Sedan känns det riktigt jobbigt att jag inte kan/orkar göra så mycket. Med Ossian var jag så aktiv och kunde göra hur mycket som helst men no säger foglossningen ifrån direkt.
Kanske låg i pannbjudning eller nåt då om dom kände näsan. Jobbigt när man inte fått journalen (för visst hade väl inte du fått din journal?)
Jag har mest förstått det som att det inte ska kunna sätta igång förlossningen (om du inte redan riskerar förtidsbörd) utan mer ska hjälpa livmodern under förlossningen och så. Skadar gör det ju inte i alla fall ;)
Min mens kom 3 mån efter att jag slutat amma så Leon var drygt 8 månader om jag inte minns fel. Men då var den regelbunden (med några dar hit eller dit bara) och det har den aldrig varit sen jag fick mens, utan den har kunnat hoppa flera månader. Så det var riktigt skönt. Hoppas det håller i sig efter denna grav!
Usch, det är hemskt när man inte får sova. Leon får sina inre kindtänder nu så det händer inte ofta att han sover en hel natt, och självklart tajmar man ju inte in att man vaknar samtidigt som han vaknar utan vi avlöser varandra ;) Jag tycker det blir en ond cirkel också för när man är trött och har så mycket krämpor så blir man allmänt grinig och lättirriterad och så får man dåligt samvete för det och mår ännu sämre och så går det runt.
Karlar är experter på att störa ens nattsömn ;) Ibland får Gustaf lägga sig i Leons 90-säng (Leon sover i spjälsäng nu för det är det han vill men han har en 90-säng just för att vi ska kunna lägga oss hos honom och slippa ha honom i sängen) eftersom tänderna spökar så ibland kan han inte somna om även om han får välling och då brukar det funka om nån ligger hos honom. Och då är det lugnt och skönt i min säng måste jag säga ;)
Tråkigt att du inte kan åka scooter :( Håller tummarna för pulkan! Min foglossning är också värre, men helt okej om jag håller mig stilla. Men på natten har jag så ont när jag ska gå på toa att jag måste stödja mig mot sängen de första stegen. Inatt kunde jag inte ens stödja på ena benet de första stegen för att det gjorde så ont så förstår nu hur dom som går på kryckor för sin foglossning har det. Hur står dom ut? :o Konstigt att det bara är så på natten för mig men verkar som att det liksom låser sig när jag ligger på höften och så får man väl gå igång det, men det känns aldrig så på morgonen sen så det är lite skumt. Men jag är glad så länge jag slipper att ha så ont på dan utan på dan är det mer att det ilar till mellan benen för varje steg men fullt uthärdligt. Vi får ta igen allt sen när vi inte är gravida längre ;) Det är så sjukt att jag "bara" har 30 dagar kvar idag :o Nu kan den ju faktiskt nästan komma när som helst :p Men samtidigt så är sista veckorna värst tycker jag för då är man så nära så man börjar längta så mycket och det är så tungt. Trycker överallt, gör ont hur man än sitter eller ligger och de här stickningarna och pirrningarna i händerna och armarna gör mig galen när jag ska somna :p