• minjalin

89:or som är gravida! :)

Maajsi skrev 2012-01-04 19:56:58 följande:
    Nej, men hujja stackare! Det lät absolut inte roligt. Förstår att du är less. Förhoppningsvis kommer bebis alldeles snart. Tyvärr kan man inte göra så mycket mer än att vänta, i detta läge. Även fast man så gärna hade velat det. Jag minns när jag väntade lillan så kände jag ibland att jag bara ville dra ut henne och få det bort gjort. Haha.

ja :( Man ska väl inte behöva uppleva detta ännu en gång. Längtar tills VUL. Hoppas allt ser bra ut så jag kan få utskrivet trombyl och kanske våga längta och njuta av den här graviditeten.
    Jo det var inte roligt, men nu har jag sovit bra 2 nätter så hoppas det fortsätter så :)

Jag håller alla tummar och tår för dig och pyret i magen <3 
  • minjalin
    Madde01 skrev 2012-01-06 07:24:11 följande:
    Okej blir spännande
    Har ni några namn?
    Maajsi skrev 2012-01-04 19:56:58 följande:
    Nej, men hujja stackare! Det lät absolut inte roligt. Förstår att du är less. Förhoppningsvis kommer bebis alldeles snart. Tyvärr kan man inte göra så mycket mer än att vänta, i detta läge. Även fast man så gärna hade velat det. Jag minns när jag väntade lillan så kände jag ibland att jag bara ville dra ut henne och få det bort gjort. Haha.

Jag hade en massa blodproppar i livmoderkakan. Läkarna tror att det beror på en ringkromosom som de hittade där. Det var bara en slump att den ens hamnat där. De tror att ringkromosomen gjorde så att livmoderkakan slutade fungera och istället bildade proppar. De vet inte säkert om det är den orsaken att propparna bildades. Men det beror hur som helst på propparna. Tur att man kommer få hjälp denna gång.

ja :( Man ska väl inte behöva uppleva detta ännu en gång. Längtar tills VUL. Hoppas allt ser bra ut så jag kan få utskrivet trombyl och kanske våga längta och njuta av den här graviditeten.
    Elias om det blir en pojke och Vintra om det blir en flicka. Ni då? :)
  • minjalin
    fair skrev 2012-01-06 08:06:42 följande:
    Fina namn Leia :)
    Tack :) Har ni bestämt er än vilket det blir av de två ni väljer mellan? :)
  • minjalin
    Madde01 skrev 2012-01-06 08:10:47 följande:
    Vilka super fina namn Nej vi har inga namn på lut, hade itne det med sonen heller. Det kom vi på efter förlossningen o vi hade sett honom
    Hade ni bestämt innan förra gången också?

Fy vad jag är avis på er som snart ska ha
    Tack :) Ja vi hade bestämt med Leon också. Först hade vi Leo men det kändes inte rätt för mig så strax innan förlossningen kom jag på Leon istället och det nappade sambon på direkt :P Sen hade vi Vintra där med om det skulle bli en tjej men passar ju bara på vinterbarn så vi får säkert en pojke nu med och om vi skaffar ett tredje sen så lovar jag att det blir en sommarflicka som inte kan heta det xD

Åh, då blir det lite spännande sen när den kommer ut och se vad det är för en då ;)

Hehe, ja 6 dar kvar idag till bf :D Är med i en januaritråd och där ploppar det ut bebisar varje dag nu ju. Blir sååå avis :P Hade vart perfekt om det satte igång nu i helgen för sonen ska sova hos mormor och morfar från idag till söndag så då är han redan hos barnvakten om det händer nåt så då är det bara mormor som ska hinna hit för att vara med på förlossningen ;) 
  • minjalin
    viplanerar09 skrev 2012-01-06 08:21:53 följande:
    Fina namn Leia :) skönt att ni bara har ett namn till var dera kön :) Ossians kusin heter Elias och är väldens snällaste med Ossian!
    Tack :) Hehe, låter ju bra det då :P
  • minjalin
    fair skrev 2012-01-06 08:26:01 följande:
    Leia: nej vi har inte bestämt än, får göra det när vi sett henne! :)
    Okej :)
  • minjalin
    Madde01 skrev 2012-01-06 12:31:32 följande:
    Hade vart så mycket lättare om man kanske bestämt någorlunda Men Julius det kom som en klar blixt från sambon när han såg sonen, och det passade så himlans bra så det blev det
    Men jag har så svårt att tänka mig in i namn innan jag ens sett plutt

åh, 6 dagar gud vad mysigt, snart snosar du bebis... Ja, hade verkligen vart pefekt i helgen. Gick du hela tiden ut med Leon? Ska din mamma vara med på förlossningen? Var hon det förra gången också?
    Jo det klart. Funderar ni inte ens på några? :p Julius är väldigt fint ^^

Ja jag hoppas på det i alla fall :P Leon kom på bf så vi får väl se när denna behagar komma. Ja hon ska vara med om hon hinner in. Nä förra gången var det bara jag och sambon men nu tyckte jag det hade vart roligt om hon var med och det var okej för sambon så vi får väl se om hon hinner in :)
  • minjalin
    Madde01 skrev 2012-01-06 14:11:34 följande:
    Nej inga alls faktiskt
    Denna gången vet jag inte ens vilka namn jag tycker är fina haha.. Så det ska bli väldigt spännande vad det kan bli för ena denna gången faktiskt..

Okej, för oss blir det bara vi igen. Skulle nog inte palla att ha någon annan med tror jag

Använde du någon form av smärtlindring förra gången?
    Okej, ja det återstår att se då ;)

Jag och mamma står varandra väldigt nära, men jag funderade mycket fram och tillbaka innan jag bestämde mig för att jag ville ha henne med och frågade om hon ville (efter att ha frågat sambon först då såklart) ;) Men hon är bara åskådare och sambon är den viktiga som stöttar och masserar och ger vatten och lustgas och allt sånt.

Jag hade bara lustgas sista 2 timmarna förra gången. När jag var öppen 8 cm frågade bm om jag ville ha EDA men jag sa "jag kan fortfarande tänka mig att göra om det här och då behövs det inte" och då skrattade hon bara :p Men även om jag hade svarat ja hade jag nog inte hunnit för 20 minuter senare var det dags att krysta och det tog 1 timme och sen var han ute. Allt som allt tog det 5 timmar från att jag vaknade med värkar (hade haft små ilningar i ryggen och "mensvärk" hela dan men det var inte nåt som gick att klocka eller gjorde speciellt ont, och var inga problem att somna ifrån på kvällen så jag räknar inte det) tills han var ute och 3 timmar inne på förlossningen. Hade bara riktigt ont sista 2 timmarna så det var en riktig drömförlossning :) Hoppas att jag känner likadant efter den här. Hur var din förlossning?
  • minjalin
    Madde01 skrev 2012-01-07 08:08:25 följande:
    Men det är härligt Din mamma måste blivit väldigt lycklig som blev tillfrågad

Okej, låter som en toppen förlossning..
    Hade också det trots igångsättningen, som dom på förlsosningen skrämde upp mig med att det kunde ta uppemot 10 timmar innan man kände av någe
    Men dom startade ju själva igångsättningen kl. 8.30 och 14.19 är han ute, började väl inte känna några "riktiga" värkar förns 12 o då fick jag lustgas, barnmorske studenten försökte flera ggr att propsa på mig Eda tyvärr, tyckte det var fruktansvärt jobbigt, men tog aldrig det som tur var. För den "riktiga" barnmorskan sa att den aldrig skulle börjat värka innan han var ute, dom sa att det var den snabbaste igångsättning dom varit med om där Så alla blev så nyfikna på Julius sen när han väl var ute o kom o kikade på han.. hehe.. Så himlans gulliga personal på förlossnings avd i södertälje.. Juste ja, hade bara krystvärkar från 14.15 - 14.19 Så det var typ 2 krystningar sedan var han ute helt underbar förlossning, hoppas på en lika smidig denna gång
    fair skrev 2012-01-06 17:36:30 följande:
    Madde01: jo vi har två namn, Edith och Stella som vi står och väge mellan, men vilket av dem det blir får vi se då hon är född. :)
     Men vilka underbara namn, jag har funderat lite på Meja nu under natten jag OM det skulle bli en flicka, men det tror jag ej  Har inte kunnat sova..Okej, men det låter väldigt vettigt
    Ja. Först blev hon helt ställd och frågade om hon fick fundera på det. Hon ville så gärna men visste samtidigt inte om hon skulle kunna hålla sin oro för mig i schack ;) Men sen när hon funderat ett par dar så frågade hon om erbjudandet fanns kvar och det gjorde det ju så klart ;) Hon sa att hon var dum i huvudet som ens funderade för den chansen får man bara en gång i livet och blir det för jobbigt kan hon ju alltid gå ut :P Och nu är hon eld och lågor så jag hoppas verkligen hon hinner!

Vad härligt när det går så smidigt med igångsättning. Verkar som att man reagerar sjukt olika på det! Vilken jobbig student :o Man ska ju gärna undvika eda om man kan. Sen om mamman haft jätteonda värkar jättelänge och är helt slutkörd kanske bm ska försöka få mamman att gå med på det om allt stannar av för att man behöver sova, men vill man inte så ska dom respektera det. Skönt att din riktiga bm inte tjatade i alla fall :) Oj, det var snabba ryck! Jag hoppas också på att slippa krysta länge denna gången. 1 timme var jobbigt :P
  • minjalin
    Madde01 skrev 2012-01-07 09:22:41 följande:
    Ja, gillade det ocksåå
    Dock har inte sambon hört de förslaget, han kanske inte gillar de han får gilla läget helt enkelt..
    Det är bara att säga direkt efter förlossningen att det är en Meja i så fall så kan han inte säga emot ;) Min sambos brors fru heter Meja. Eller det är en förkortning på ett långt thailändskt namn. Men det är väldigt fint :)
Svar på tråden 89:or som är gravida! :)