Madde01 skrev 2012-01-07 08:08:25 följande:
Men det är härligt
Din mamma måste blivit väldigt lycklig som blev tillfrågad
Okej, låter som en toppen förlossning..
Hade också det trots igångsättningen, som dom på förlsosningen skrämde upp mig med att det kunde ta uppemot 10 timmar innan man kände av någe
Men dom startade ju själva igångsättningen kl. 8.30 och 14.19 är han ute, började väl inte känna några "riktiga" värkar förns 12 o då fick jag lustgas, barnmorske studenten försökte flera ggr att propsa på mig Eda tyvärr, tyckte det var fruktansvärt jobbigt, men tog aldrig det som tur var. För den "riktiga" barnmorskan sa att den aldrig skulle börjat värka innan han var ute, dom sa att det var den snabbaste igångsättning dom varit med om där
Så alla blev så nyfikna på Julius sen när han väl var ute o kom o kikade på han.. hehe.. Så himlans gulliga personal på förlossnings avd i södertälje.. Juste ja, hade bara krystvärkar från 14.15 - 14.19
Så det var typ 2 krystningar sedan var han ute
helt underbar förlossning, hoppas på en lika smidig denna gång
fair skrev 2012-01-06 17:36:30 följande:
Madde01: jo vi har två namn, Edith och Stella som vi står och väge mellan, men vilket av dem det blir får vi se då hon är född. :)
Men vilka underbara namn, jag har funderat lite på Meja nu under natten jag
OM det skulle bli en flicka, men det tror jag ej
Har inte kunnat sova..Okej, men det låter väldigt vettigt
Ja. Först blev hon helt ställd och frågade om hon fick fundera på det. Hon ville så gärna men visste samtidigt inte om hon skulle kunna hålla sin oro för mig i schack ;) Men sen när hon funderat ett par dar så frågade hon om erbjudandet fanns kvar och det gjorde det ju så klart ;) Hon sa att hon var dum i huvudet som ens funderade för den chansen får man bara en gång i livet och blir det för jobbigt kan hon ju alltid gå ut :P Och nu är hon eld och lågor så jag hoppas verkligen hon hinner!
Vad härligt när det går så smidigt med igångsättning. Verkar som att man reagerar sjukt olika på det! Vilken jobbig student :o Man ska ju gärna undvika eda om man kan. Sen om mamman haft jätteonda värkar jättelänge och är helt slutkörd kanske bm ska försöka få mamman att gå med på det om allt stannar av för att man behöver sova, men vill man inte så ska dom respektera det. Skönt att din riktiga bm inte tjatade i alla fall :) Oj, det var snabba ryck! Jag hoppas också på att slippa krysta länge denna gången. 1 timme var jobbigt :P