viplanerar09 skrev 2011-09-07 20:17:56 följande:
Måste fråga hur ni andra gör, har ni/ska ni teckna någon gravid/barn försäkring? Vilken?
Jag skulle skicka iväg min väntabarn till trygghana men de ringde mig idag. Tänkte berätta lite fördelar om man tecknar ett sådan försäkring. Troligen så har de flesta försäkringsbolag samma. Men med olika belopp.
Hon sa till mig ifall det skulle vara så att jag förlorar mycket blod(vet inte hur mycket som räknas till mycket blodförlust) eller spricker väldigt mycket så får jag 3000kr. Vet att hos folksam får man bara 1000kr. Tipsade nämligen min kusin och hon hade folksam och skulle få 1000kr.
Med Ossian stannade vi kvar på BB i tre dygn. Enbart för att vara klar med alla tester som hörsel och PKU-test. Eftersom vi har en bit till BB tyckte även dem att det var smartast för oss. Stannar man kvar tre dygn får man ut pengar från dag ett. Så jag fick ut över 200kr per dag men dumt nog hade jag ingen på Ossian då och hade min egna. Skulle jag haft den som Ossian har nu skulle jag/vi fått 400kr/dag. Kusinen som hade folksam fick 100kr per dag.
Jag hade ingen aning om att man kunde få ersättning vid blodförlust eller om man spricker mycket. Visste inte heller att man kunde ta ut ersättning när man låg på BB. Blev tipsad av trygghansa när jag tecknade Ossians försäkring.
Jag menar inte att nu ska just välja trygghansa utan gjorde bara en liten jämförelse på dessa saker. Nu kan det ju vara så att du får mer för andra säker hos folksam. Men troligen lär de flesta försäkringsbolag ha samma ersättningar men med olika belopp.
Jag har valt trygghansa till bebis i magen, väntade till ca v 23 innan jag tecknade, eftersom den inte börjar gälla före v 26+0, men nu gäller den och det är skönt att veta att bebis i magen är försäkrad, sonen föddes tidigare än försäkringen börjat gälla, (hade dock deras gratisförsäkring då) och hade jag haft betalförsäkringen och den gällt hade han kunnat fått ut över 14000:- bara för tiden han låg inlagd, så denna gång kände jag att jag ska ha en ordentlig försäkring!
Visste dock inte det där om man spricker så det blev positivt att läsa
Trygghansa ringde mig efter att jag tecknat och jag har även fått hem information så jag ska fylla i när bebis kommer så h*n blir försäkrad på en gång, 2½ månad kvar! Mys!