minjalin skrev 2011-12-12 18:59:45 följande:
Nä precis men har den inte rört sig så mycket så kommer den nog inte göra det nu heller får vi hoppas :) Min har nog legat med huvudet neråt sen v 20 i alla fall för det har känts så plus att när läkarn kollade tappen v 22+4 så låg den med huvudet neråt, och sen i v 29+4 hade den sjunkit ner jättemycket i bäckenet men var ruckbar och sen v 34+0 var den fixerad.
Ja då kanske det var så för dig, för jag har i alla fall läst att vet man att dom ligger så så är det bra att röra sig under öppningskedet och gunga med höfterna och stå på alla fyra m.m.. Med Leon var jag ju upprätt tills jag kom till förlossningen och var ju öppen 6 cm när jag kom in. Försökte stå lite och så inne på förlossningen men hade snart så ont så jag kunde inte utan låg bara på sidan tills det var dags att krysta så får se hur det blir den här gången. Och som du säger så blir det ju ingen lång förlossning om det tar ett par timmar längre heller, men som nån jag läste om som fött sin andra så här så hade bm sagt till henne att det var tur att den låg så för annars hade hon nog fött i bilen ;)
Jodå, nu är jag trött på att vara gravid. Ont i revben, rygg och fogar och tror jag börjar få karpaltunnelsyndrom (ska prata med bm imorn när jag är där om hon tror det kan vara det) och har känt mig allmänt trött och deppig sista tiden så jag hoppas på dåligt järnvärde imorn så jag kan göra nåt åt det. Dom har inte kollat järnet på 2 månader så det kan ju vara så att jag behöver ta 2 tabletter om dan nu men vi får se vad det visar imorn. Vaknar jätteofta på natten utan att vara kissignödig utan behöver bara vända på mig och somna om och drömmer mycket. Har börjat dricka hallonbladste nu också för det ska ju hjälpa till under förlossningen (tänkte det kan vara bra nu när den ligger som den gör) och ska ju minska blödningar och sånt efteråt (jag blödde 6 veckor med Leon och hade avslag 2 veckor till sen) så det hade vart skönt om det kunde hjälpa mot det :p
Hur mår du?
Nä han har inte rört sig så mycket uran jag känner mest sparkar och buffar och som om han ibland "hoppar" till. Aldrig att han snurrar runt. men som sagt man vet aldrig med de små liven. De kan vara riktigt busiga.
För Ossian var riktigt lurig. BM kände huvudet och till och med håret och jag var öppen 2cm i 11dagar. (Kan nog varit öppen längre.)
Ja det kan nog vara sant. Minns jag inte helt fel så kände dem näsan och var därför tvungen att ställa mig på knä. Man man var så "borta" och johan minnns inte heller vad dem sa. Ja många gåner kan det vara en fördel att dem ligger lite "fel".
Jag förstår om du är less. Känner mig riktigt less jag också :/ Du får se vad de säg idag hos BM. Kan ju bara vara att du är trött om man inte riktigt får sova bra på nätterna. Okej, jag visste inte att det också var bra för efter förlossningen. Har bara läst att den kan starta förlossningen. Jag hade inte rikgtigt bra koll men jag blödde nog bara några dagar och hade avslag 1,5-2veckor. Så allt som allt i ca 3veckor. Men sedan fick jag tillbaka mensen redan efter 1,5månad ungefär. Riktigt surt. Hoppas den håller sig borta längre denna gång. Fast samtidigt är det skönt istället för att behöva vara orolig att den aldrig ska komma tillbaka.
Jag mår lite till och från. Känner mig riktigt deppig sedan i söndags. Mest för att jag känner att jag inte kan göra så himla mycket. Har börjat få riktigt besvärlig med foglossningarna i blygbenet. Blev riktigt "ledsen" över att jag inte kan åka skoter i år. Håller verkligen tummarna på att jag fixar att åka i pulkan, annars kommer jag att gå under. Sedan har jag haft riktigt svårt att sova. Får sova 4-5timmar sedan bestämmer kroppen att det är morgon. Fast de senaste nätterna har jag sovit bra men typiskt har Ossian haft två grinnätter. Han har vaknat efter två timmar och vill ha nappen. Så man får ingen sammanhängande sömn och i natt har johan bökat på. Har nästan lust att han få ta sin säng in till Ossian så dem kan böka på tillsammans
Sedan känns det riktigt jobbigt att jag inte kan/orkar göra så mycket. Med Ossian var jag så aktiv och kunde göra hur mycket som helst men no säger foglossningen ifrån direkt.