minjalin skrev 2011-11-09 10:42:45 följande:
Okej, Leon gillar vanlig musik också, men nu det sista sen han lärt sig att sjunga med i alla barnlåtar så tjatar han mest om sin musik ;)
Jo, men jag menade att illamåendet triggas igång av tröttheten så därför är det vanligare att man mår illa med andra barnet. Så sa i alla fall den barnmorskan som jag hade första besöket då min ordinarie var på begravning. Men jag vet inte. Jag har i alla fall mått värre när jag vart trött och sovit dåligt så på mig har det stämt ganska bra.
Jo, det är roligt med sånna tester. Jag har pojkmage igen och har börjat få hormonrand och den verkar sträcka sig hela vägen precis som med Leon. Men den är jättesvag än så länge så det återstår att se. Hur säger man med hormonrand för de olika könen?
Usch vad jobbigt att de blivit värre :( Hoppas inte det fortsätter åt samma håll! Jodå, dom har börjat bli lite värre på mig med nu när man börjar bli tyngre. Ena blygdläppen är helt deformerad typ (ursäkta detaljerna) men det har i alla fall inte gått ner mer på benen ännu. Har bara precis ner i ljumskarna och sen slutar dom så jag hoppas det fortsätter så. Ljumskbråcket är också lite mer svullet nu men som sagt så trycker det ju på mycket nu när den sjunkt ner i bäckenet och allt, och den ökar ju ungefär 200 gram i veckan så nu går det fort. Den fyller verkligen ut livmodern nu och bökar och trycker och sträcker ut livmodern åt alla håll och kanter xD en riktigt livlig bebis precis som Leon var. Är skönt ändå när det är så för då är det lättare att upptäcka förändringar i fosterrörelserna. Har man en bebis som rör sig jättelite jämt så är det ju svårare att upptäcka om den börjar röra sig ännu mindre liksom. Men ibland gör det verkligen ont så som den bökar :p
Fast otoligt nog var jag mer trött med Ossian. Men Ossian var jag trött jämt och ständigt(vare sig jag mådde illa eller inte) nu är det mer vecka för vecka.
Det sägs att om man får hormonrand så väntar man en pojke. Fast har läst flera som fått flicka som haft hormonrand. Så som sagt inget att lita på. Läste även att en tjej hade hört från sin BM att varför man får hormonrand är för att en pojkes hormoner inte är lik sina egna. Men som sagt så är det inget att lite på.
Nja så jobbigt tycker jag inte att det är, hade inte förväntat mig något annat. Hon ringde mig och sa lite tips. Typ de du skrivit. Sedan skar det i hjärtat då hon sa att jag nog ska undvika skoteråkning. För de kan förvärra. Hoppas verkligen att det inte gör de.
JO håller med dig, bättre att dem är mer livlig i magen än lugn. Ossian var rätt lugn och samma med denna. Även fast de har/hade sina stunder så är det inte så mycket som man kan se på vissa som lägger ut video. Hela magen bara flyger fram och tillbaka. Nästan så man tror att bebisen ska komma ut genom skinet.