• fair

89:or som är gravida! :)

Här samlas vi som hållit till i tråden 89:or som vill plussa :)

Vi pratar om allt mellan himmel och jord och självklart om våra graviiditeter och allt som hör till.
    Skriv gärna in er på BF- listan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 19:32
    Självklart är ju även dem som inte hållit till i gamla tråden också välkomna!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-27 21:11
    BF- listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59712156.html

Våra magbilder och UL bilder: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59712086.html

• Svar på tråden 89:or som är gravida! :)
  • minjalin
    viplanerar09 skrev 2011-11-09 20:14:09 följande:
    Fast otoligt nog var jag mer trött med Ossian. Men Ossian var jag trött jämt och ständigt(vare sig jag mådde illa eller inte) nu är det mer vecka för vecka.

Det sägs att om man får hormonrand så väntar man en pojke. Fast har läst flera som fått flicka som haft hormonrand. Så som sagt inget att lita på. Läste även att en tjej hade hört från sin BM att varför man får hormonrand är för att en pojkes hormoner inte är lik sina egna. Men som sagt så är det inget att lite på.

Nja så jobbigt tycker jag inte att det är, hade inte förväntat mig något annat. Hon ringde mig och sa lite tips. Typ de du skrivit. Sedan skar det i hjärtat då hon sa att jag nog ska undvika skoteråkning. För de kan förvärra. Hoppas verkligen att det inte gör de.
    JO håller med dig, bättre att dem är mer livlig i magen än lugn. Ossian var rätt lugn och samma med denna. Även fast de har/hade sina stunder så är det inte så mycket som man kan se på vissa som lägger ut video. Hela magen bara flyger fram och tillbaka. Nästan så man tror att bebisen ska komma ut genom skinet.
    Okej, ja mycket som talar för pojke för mig då ;)

Okej, mina åderbråck gör riktigt ont så dom är jobbiga, och ljumskbråcket gör det ju inte bättre, men det är ju så det är att vara gravid och det är i alla fall inte så långt kvar nu :)

Leon var livlig i magen han med så vi får nog en till livlig unge som bara springer runt och busar hela tiden :P Visst ser det roligt ut när hela magen hoppar runt :p
  • viplanerar09

Idag var vi inne för att göra ett UL. Var lite orolig då bebisen varit så lugn de senaste dagarna och hade inte känt bebisen sedan igårkväll. De på förlossningen tyckte absolut att jag skulle åka in och vi fick se vårt lillahjärta.
    Ååå de 45min till NUS var verkligen jobbiga och grinade en hel del!

Allt såg bara bra ut, bra fostervatten, hjärtat såg fint ut, flödet i navelsträngen var bra och bebisen var lite större än medel. Sedan har jag känt rätt också. Bebisen ligger för det mesta med huvudet neråt, ryggraden och rumpan på höger sida och sparkarna kommer på vänster sida upp mot revbenen(aldrig så att det känns i revbenen). Bebisen låg rätt högt upp också :)
    Han var snäll så vi fick ligga där ett tag och se på vårt lillahjärta. Fick även se ett bra tag i 4D. Men som på RUL var bebisen verkligen blyg och hade handen i ansiktet.

Försökte även att kolla om jag kunde se vilket kön det kunde vara. Såg rätt bra när han kollade lårbenet men måste ha varit något ivägen mellan benen. För inte kan bebisen ha en så stor pung att den gick ner för halva benen och dessutom ingen snopp :P Men huvesaken att bebisen mår bra. 

• viplanerar09
    minjalin skrev 2011-11-10 13:50:57 följande:
    Okej, ja mycket som talar för pojke för mig då ;)

Okej, mina åderbråck gör riktigt ont så dom är jobbiga, och ljumskbråcket gör det ju inte bättre, men det är ju så det är att vara gravid och det är i alla fall inte så långt kvar nu :)

Leon var livlig i magen han med så vi får nog en till livlig unge som bara springer runt och busar hela tiden :P Visst ser det roligt ut när hela magen hoppar runt :p
    Haha ja det återstå och se om alla de "löjliga" testerna har rätt då ;)

Ja exakt, man får ta den smällen och vara beredd på allt när man är gravid. Vi har iallafall tur som inte behöver vara sängliggandes från v.20 som många måste vara :)

Haha fast de där brukar inte heller stämma ;) Ja det är så sjukt hur vissas magar bara flyger och har sig. VIsst syndes de när jag väntade Ossian men inte alls så extremt.

Hur ligger ni till med bebisen ankomst? tänkte om allt var fixat osv?
  • RS89
    viplanerar09 skrev 2011-11-10 11:31:58 följande:
    Vad spännande med RUL. Skit vad tiden går snabbt. Ska du ta reda på könet eller ska det bli en överraskning till förlossningen?

Oj låte inte roligt med inflammerade talgköttlar, du har inte sökt någon hjälp för de?
    jodå jag har varit hos läkaren men han tyckte ja skulle låta de va =/...de e väl lite bättre idag än då. dock sa BM att jag kunde äta antibiotika...men å andra sidan inflammerade talgkörtlar e trots allt ofarligt säger dem. så varför äta medicin i onödan!

tror jag ska be henne säga könet om vi kan se de =) 
  • Johannanl

Hej!

Hackar också på här! Är 89:a bor i Göteborg och väntar mitt första barn med bf 19 Mars :)

• viplanerar09

Hej! Varmt välkommen :) trevligt med någon som ska ha i samma månad:) själv har jag bf den 2 mars.

Hur har du mått?

• minjalin
    viplanerar09 skrev 2011-11-11 20:48:10 följande:
    Haha ja det återstå och se om alla de "löjliga" testerna har rätt då ;)

Ja exakt, man får ta den smällen och vara beredd på allt när man är gravid. Vi har iallafall tur som inte behöver vara sängliggandes från v.20 som många måste vara :)

Haha fast de där brukar inte heller stämma ;) Ja det är så sjukt hur vissas magar bara flyger och har sig. VIsst syndes de när jag väntade Ossian men inte alls så extremt.

Hur ligger ni till med bebisen ankomst? tänkte om allt var fixat osv?
    Jo det är ju så man får tänka. Nä fast på oss har det ju stämt då för Leon är jättelivlig och Ossian är ju lugn ;)

Jodå det mesta är fixat. Plockar inte upp vaggan förrän i januari men kläder och så är tvättat. Tänkte ta upp liggkorgen till vagnen i januari också så den får vädra av sig förrådslukten lite. Sen står ju spjälsängen redan uppe eftersom Leon sover i den. Han varierar mellan den och sin stora säng, för när han har perioder när han är jobbig att lägga får han ligga i spjälsängen så han inte kan vara uppe och leka. När Leon föddes hade vi inte fixat nåt mer än köpt spjälsäng, vagn och skötbädd typ. Pappa snickrade vagga som dom satte upp medan vi var på BB. Och sen köpte min mamma lite nappar och en nappflaska och sånt medan vi var på BB. Denna gång vet jag vad jag gillar för nappar och flaskor och passade på att shoppa på gekås i ullared :) Sen har man ju skötbädd och så uppe eftersom vi byter på Leon där så jag känner mig iordning. Ska börja packa bebisens grejer i BB-väskan nästa vecka nu när jag bara går hemma. Jobbade min sista dag igår.

Hur mycket har ni fixat?

Mysigt att ni fick se bebis på ul :) skönt att allt såg bra ut också! 
  • Johannanl

Viplanerar09: Jag har mått bra.. Inget illamående alls faktiskt :) Lite trött dock.
    Själv då?

• minjalin
    Johannanl skrev 2011-11-11 22:54:02 följande:
    Hej!

Hackar också på här! Är 89:a bor i Göteborg och väntar mitt första barn med bf 19 Mars :)
    Hej och välkommen! Vad roligt med en till 89:a från Göteborg :D Vart i gbg bor du? Jag bor i Partille och väntar mitt andra barn i januari :)
  • Johannanl

Jag bor i Stenungsund. Lite utanför, men tänkte att ingen skulle veta vart det låg ;) Och pluggar i stan, så är inne varje dag :)

Svar på tråden 89:or som är gravida! :)